Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Når står dere opp om morgenen? Er det viktig å få inn rutinen med å stå opp til samme tid hver morgen når de er så små? Her våkner minsten første gang kl 7, så sovner han igjen med en gang etter maten og sover til kl 10. Da er det mat igjen. Og det er ikke alltid jeg har stått opp da engang. Sitter gjerne i senga og ser på tv mens jeg har han mot meg på fanget...
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Elias er bare 6 uker, men det er jo nesten 2 mndr For å få tatt igjen litt søvn etter natten hvor det er bleieskift og mating rundt hver 4.time, sover vi også litt sammen utover morgenen, og det er ofte klokken blir ti før vi hopper ut av sengen. Jeg spurte på helsestasjonen da vi var innom og de mente det ikke var noe problem, så lenge ikke intervallen med å gå å legge seg ble forskjøvet slik at vi "snur døgnet". De sa også at det å avvike med en halvtime eller time på når man står opp ikke hadde noe å si, så jeg håper hun har rett - det er verdifull søvn for meg de ekstra timene på morgenen.
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 vi har hatt rutiner fra første stund. like greit synes vi, og greit etterhvert når babyn skjønner det også, det gjør de nok kanskje ikke helt enda men ikke sååå lenge før. martine er snart 2 mnd og vi er vanligvis oppe og spiser kl 03 på natten og kl 06. kl 10 00 står vi opp og har morgenstellet. så er hun våken et par timer ,spiser og er i baby gym og så går vi tur med hundene i ca 1 time. da sover hun. da vi kommer hjem våkner hun som oftest da jeg tar av lua og jakka så da er det mat igjen. etter det sover hun ca til 1700. er våken noen timer før det er bad og mat og masse kos og i seng ihvertfall innen 21.00. pfte før. dette funker for oss og hun har egentlig vært med på å forme disse rutinene.. prøvde først å legge i 1900 tiden men det ble riktigere med kl 20-21
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 ps skifter ikke bleien mellom 21 og 06. så sant det ikke er bæsj da, skifter self da. føler ikke det er nødvendig da hun verken er våt eller rød i stumpen om morgenen. og så er det med på å markere at det er natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå