Gå til innhold

Skikkelig el-smerter :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er det i hvertfall. Når jeg ikke bruker p-piller så kjenner jeg det, pleier å veksle på sidene det gjør vondt annenhver mnd.

Første eggeløsning nå, da jeg nettopp har sluttet med p-piller.

Hatt vondt i 3 dager nå, på begge sider. Ordentlig vondt. Hva skjer? Er det eggstokkene som rister av lykke eller hva er dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke svar på hva det kan være, men jeg også har hatt det sånn.

Dette minner nøyaktig om hvordan jeg hadde det den første eggløsningen etter p-pilleslutt. Jeg hadde vondt mer eller mindre i en og en halv uke, det vekslet mellom hvilken side det var vondt på. Det ble bare verre og verre og på det verste trodde jeg at den høyre eggstokken skulle brenne opp rett og slett. Lå rett ut i to timer og greide ikke å røre meg, var livredd for alt som eventuelt kunne være galt. Dro ikke til lege fordi det ga seg etter dette. Har nettopp hatt el "for andre gang" og det var ganske mye mindre vondt denne gangen.

Skal til gyn snart uansett av 25-årsmessige grunner (stikkord kreftregisteret, hehe) så da skal jeg spørre om hva dette kan være i alle fall.

Skrevet

Høres ikke bra ut....Ta en tur til GU, kan f. eks være endometriose som gir slike symptomer. Har du store smerter under mens også? Ville uansett fått meg en grundig undersøkelse nå som du skal bli gravid:) Håper det bare er ingenting!

Skrevet

Jeg har endometriose. Husker at det gjorde ganske vondt før også, men nå er det begge sider, og jeg ligger nå på sofaen. ILLE. Gir det noen dager til, og hvis det ikke gir seg så får jeg ringe legen.Men jeg er veldig sikker på at det er EL. Kanskje det kommer egg fra begge sider? Hvis det går ann da.

Skrevet

Når endometriosen utvikler seg kan man få smerter overalt (urinveier, endetarm, eggstokker, livmor ol) under både mens og EL. Det kan også være svært vanskelig å bli gravid- for hver mens og EL blir man verre:( Har det selv, vært igjennom operasjoner og vet hvor vondt det er. AU- stakkars deg! Ble også sinnsykt dårlig da jeg sluttet på piller (fordi piller er medisin mot endometriose). Gå til legen i morgen, få henvisning og start ny utredning!!!!Ting tar tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...