Gjest Skrevet 22. mai 2007 #1 Del Skrevet 22. mai 2007 det er luksus å være lærer, for dere har jo fri alle helger, fri alle helligdager og ferier, så KLIKKER jeg! Hehe, må innrømme at jeg sikkert har sagt det selv og noen ganger, men det var før jeg skjønte..... Har aldri i mitt liv hatt det så travelt som nå. Har aldri fri, jo. Tok meg fri 17. mai til 19. mai, for da var jeg hos mamma. Men måtte reise hjem tidligere for å forberede meg. Og nå er det fullt kjør med heldagsprøver, rettinger, eksamener og all evaluering av individuelle planer. Og så skal vi undervise, møter både her og der, avtale praksisplasser for neste år og lage planer for neste år, og phuuuuu. I morgen skal vi til Bergen på fagdag, jeg skal kjøre. tre timer hver vei, så vi startet klokka seks. Hjemme i syv tida om kvelden, for å forberede meg til torsdag (som jeg burde ha gjort for lengst...) Tjue heldagsprøver ligger og venter på å bli retta, tre store oppgaver kommer inn fredag, og må være klare til torsdag i neste uke. For da skal standpunktkarakterene settes. Men da! Da tar fruen fri for all retting før neste år. Eller, nei, må rette eksamener først. Sånn, nå har jeg fått frest av meg litt. For egentlig storkoser jeg meg i jobben, men det er mye mer arbeid enn mange tror. Så de kommentarene om feriene blir jeg sur av, hehe. Over til lille vidundrene mine. Her har storesøster storkost seg på 17. mai og tida hos besto. De er så fine i bunader atte. Lillegutt har og kost seg. Vi holder på med nattavvenning nå (på høy tid, jeg vet) Han er ikke særlig fornøyd med pappaen om nettene. Mamma ligger på loftet med søster, noe hun er glad for. I dag har han diare, men håper det er tanna som holder på å bryte igjennom som er årsaken. Mange nye ord kommer det, så hærlig. Leker med en dukke i barnehagen, og kommer til de ansatte og sier den har bæsja-bæsj. Hehe, noe lærer de fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy H Skrevet 22. mai 2007 #2 Del Skrevet 22. mai 2007 eg har alltid beudret lærere eg.. alle andre går hjem fra jobb og har fri. lærere m rette prøver, lage prøver, forberede seg til timer osv.. det eneste plusset e sommerferien:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Del Skrevet 22. mai 2007 Takk, trengte den nå. Hehe, skal ikke klage når jeg har tid til å sitte her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy H Skrevet 23. mai 2007 #4 Del Skrevet 23. mai 2007 litt fritid må alle ha.. for meg e d avkobling å sitte her inne å lese litt.. e ikkje veldig aktiv, for nokken daga e eg så slitn eg orka ikkje skrive, må bare lese. så blir eg så skuffa når eg komme inn her og ingenting e skjedd..hehe.. men må vell være litt mer ivrig sjøl for å holde siden oppe her. godt du holde koken oppe,så ska eg prøve å skjerpe meg litt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Only Skrevet 24. mai 2007 #5 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg bare lurer jeg om dere lærere underviser 8 timer hver dag. Bare spør for jeg har ikke peiling. Bare spinner litt tanker, for jeg må også jobbe ettermiddager for å ta igjen arbeid jeg blir liggende etter med. Skal jeg holde kurs, må jeg forberede dette på kveldene/helgene, ikke i arbeidstia for da har jeg arbeideoppgavene mine å ta meg av. Jeg bare lurer for jeg har ikke peiling det er alltid blitt klaget på lærere og de som underviser. Har aldri lagt meg borti den diskusjonen for jeg er imponert over de som har den jobben med å utdanne våre små barn. Det som gjør meg mest forbanna er den dårlige lønna dere har, den jobben dere har er jo vanvittig viktig. Sammen med alle disse yrkene med lav lønn, sykepleiere, barnehageansatte etc. Staten tenker ikke i det hele tatt de. Stooor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #6 Del Skrevet 24. mai 2007 Nei, det gjør vi ikke. Jeg har 21 undervisningstimer i uka, eller skal ha. Men så er det sykemeldinger, og ekstra støttetimer, så da her jeg noe mer. Men i de timene vi ikke underviser, forbereder vi oss, retter, går på møter, er tilgjengelige for elevene (såkalt trefftid), lager eksamener, sensurerer, skriver individuelle opplæringsplaner, har elevsamtaler, lager uke/årsplaner osv.... Det er kul umulig å få gjort noe på kontoret, blir avbrutt hele tiden. Og slett ikke lett å få gjort så mye hjemme før lillegutt har lagt seg. Synes jeg har vært flinkere i år til å få gjort mer på skolen, men ikke akkuratt nå før standpunkt/eksamen. Som regel går det jo greit å få gjort litt hjemme, og da kan jeg jo bestemme arbeidstida selv. Men i år med det nye kunnskapsløftet, har det blitt helt utrolig travelt. Er nok for det er så mye nytt å sette seg inn i. Og så er det jo noe med hvor samvittighetsfull man er og. Liker jo helst å gjøre en god jobb. Men, skal slutte å syte om det nå. Takk for oppmuntring, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Only Skrevet 25. mai 2007 #7 Del Skrevet 25. mai 2007 Døh. Det er vel ikke noe syting dette, herremin det er lov til å blås ut!! Vi er her for det. Høres nesten ut som jobben min, men her er kan jeg si at rekker jeg det ikke så rekker jeg det ikke. Det er ikke noe dere lærere kan. Stå på jenta mi. Hvordan er været i Odda? Jeg er snart på vei til Hovden, skal på hyttetur med alle søskenene til min kjære og barna dems og svigermor med mann. Gleder meg skikkelig, håper været holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #8 Del Skrevet 25. mai 2007 Jo, jeg er fæl til å syte her inne, hehe. Været er ikke så aller verst. Litt sol, litt regn, noenlunde vindstille og ikke kaldt/ikke varmt. Kos deg på fjelltur (du er sikkert reist nå) Og så kommer du til Uskedag i sommer, så er det møteplikt på Rabben :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå