Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag tidlig hadde han en temp. på 36. Nå er den 38,5. Hvor mye må han opp i før d er bekymringsverdig ifh at han er så liten? Hørt at de små kan ha ganske høy temp. uten at d gjør noe, men syns d er litt skummelt siden d er første gang han er syk, og jg har null erfaring her! Er alene med han nå, så vil bare være litt forberedt :o) Var på babysvømming i går, hadde jg visst at han var på vei til å bli syk hadde jg jo aldri dratt dit! Han er varm, slapp, skikkelig snufsete/snørrete (helt blankt), griner masse, og sover omtrent hele tiden. Nyser og hoster gjør han oxo. Uff, får så vondt av han!! Han skjønner jo ingenting av detta..

Her om dagen skrev jeg inn fordi jeg mistenkte han i å få tenner allerede (har siklet over lang tid, gnager på ALT, sutrer og har en bitteliten hvit prikk nederst der hjørnetanna skal stå), kan dette være en fortsettelse på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt ham paracet? 38,5 er jo ikke så høyt, men når han hadde 36 til å begynne med så har jo temperaturen økt veldig, synes jeg. Også hvis allmenntilstanden er dårlig hadde det vært greit med litt medisin.

Skrevet

Jeg har ikke gitt han paracet enda nei. Han sover så mye (kun vært våken 3,5 time til sammen i dag), så jeg tenkte han skulle få sove ut. Har paracet supp (0-4 mnd) og han er 4 mnd og 1 uke - har det samme virkning for det om? Han veier 7 kg.

Den tiden han var våken har han vært kjempeslapp, men han har smilt når jeg smiler til han, og d tar jeg jo som et godt tegn. Smilt gjennom tårene, hehe :o)

Skrevet

Jeg synes ikke det er så stor stigning i temp på gutten din jeg. Synes heller ikke det er så mye feber med tanke på at klokka var 19.22 heller. De har jo alltid mest feber på kvelden. Men jeg synes du kan sette på vekkerklokka et par ganger i natt for å se til han litt. Jeg bruker alltid å gjøre det på mine barn når de er syke, det er jo betryggende for oss mødre:o) Hørs ut som han har fått ei skikkelig forkjølelse stakkar liten. Du kan heve hodeenden på senga, og pass på at han har åpne nesebor. Litt vankelig for disse små å puste gjennom munnen. Er du engstelig, så er det jo bare å ringe legevakta så får du sikker tkomme inn på en liten sjekk. Paraceten du har holder i massevis for han enda ja:o) Lykke til :o)

Skrevet

Ja, har rensa nesa hans sånn at han kunne få litt pupp, hehe.. Tror jeg skal heve senga litt i den ene enden ja, tusen takk for tipset. Ringer legevakta hvis feberen fortsetter å stige jeg, men føler det går bedre med han nå siden han sover så greit :o) Håper han sover det av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...