Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3,5 mnd lå på babygymmen på golvet i stua... og jeg hadde døren oppe til hagen for å få litt frisk luft siden det var så varmt inne.

Plutselig ser jeg naboen sin gigantiske bamsehund står i døråpningen... og katten min sitter inne og bykser og skyter rygg... Hunden springer full fart inn og det blir full slosskamp mellom hund og katt.. og begge to løper over gutten min som da hylskriker når dette skjer.. Jeg ble helt lammet og visste ikke om jeg skulle bryte inn eller hva - alt skjedde så fort.. Hørte naboen ropte på hunden "kom her" flere ganger..

Ville ikke bryte inn heller for jeg kjenner ikke hunden og vet ikke om den er farlig. Plukket hvertfall fort opp gutten min som var fullstendig skremt... Ble fullt baluba inne på kjøkkenet.. og endelig kom naboen inn gjennom stua og inn på kjøkken og drog til seg bikkja...

Han sa beklager så mye.. og jeg satt der sjokket og trøsten gutten som hylskrek.. visste ikke hva jeg skulle si så jeg mumlet "går bra det"...

Hva hadde dere gjort..sagt.. d er jo ikke direkte naboen sin feil heller kanskje?

Gutten min var heldigvis like hel etterpå... puh så fort kan det gå ille...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble forresten mange dype riper i parketten til 60k som vi la nettopp i stue/kjøkken.

Er egentlig mest glad for det endte godt.

Skrevet

er det ikke båndtvang på hunder? det er nok en god del naboen sin feil det der ja, sånt skal ikke forekomme

Skrevet

Uff, et uhell vil jeg si. Sikkert like kjipt for naboen din, men det gikk jo bra. Synd de akkurat skulle komme inn til dere da, det var uflaks det.

Skrevet

Det var min katt da.. den satt inne i stua- men d må jo være lov...

Skrevet

det er nok naboen sin feil, det der. vi har hatt hund i over 7 år, og passer veldig godt på at den ikke skal stikke av. så den går i bånd når den er ute. man kan aldri stole på dyr. og man skal, som hundeeier, respektere at andre kan være redd hunder!

håper lillegutt kom seg fort. stakkars liten.

:)

Skrevet

Huff, hadde blitt helt hysterisk jeg... Er ganske så redd hunder, og om de er litt større enn de alle minste hundene så blir jeg livredd.

Aner ikke hva jeg hadde gjort om det hadde vært hos meg. Men panikken hadde nok tatt meg. Stakkars hundeeier sier bare jeg, jeg hadde nok ikke vært nådig, men det er nok fordi jeg er så redd hunder, og om en hadde komt inn i min stue på den måten så hadde jeg nok fått panikk:(

Hadde nok tatt en liten prat med naboen angående den parketten. Hunder skal jo ikke komme springende inn i stuene til folk. De skal faktisk gå i bånd. Og om de ikke gjør det så må eieren ta konsekvensene, selv om det betyr å erstatte et gulv til 60 000.

Skrevet

Jeg kommer til å være redd for at d skal skje igjen.. Hunden sitter vanligvis i bånd ute.. og den ser rett på terrasseinngangen til stua liksom.. huff tror jeg skal få mannen min til å ta en prat m naboen. Han kommer snart hjem nå.

Lillegutt sovnet i armene mine.. han ble nok kraftig utmattet av dette. Nå må jeg ned å vaske... når katten min blir vettskremt skiller den ut noe illeluktene avføringsgreier.. så hele stua lukter jo forferdelig.. såg d var komt masse på teppet... usj vanskelig å få bort også... må sikkert i søppelet.

Skrevet

Hadde jeg vært naboen din så hadde jeg kommet til deg med blomster og en unnskyldning, jeg hadde blitt livredd !!

Skrevet

Jeg har hund selv. En svær bamse på over 50 kg. Og jeg synes det er rett og rimelig at dere krever erstatning for parketten og at dere tar dere en alvorspreik. Greit at man kan være uheldig, men dette kunne blitt stygt. Parketten vår var fullstendig oppripet bare etter èn dag,så jeg kan levende forestille meg hvordan den ser ut etter en kamp mellom hund og katt.

Hadde ikke funnet meg i det, og jeg hadde hatt full forståelse hvis det var min hund som ødelagte.. Jeg hadde skammet meg!!

Skrevet

Nå har mannen min pratet med naboen.. og han var med inn og kikket.. Han skulle undersøke om det fantes noe kitt som man har i riper på valnøttparkett.. så får vi se hvordan resultatet blir.. viss d eksisterer da..

Han beklagte seg så mye.. men unnskylde med at vi hadde jo døra oppe.. og hunden hadde slitt seg løs fra båndet.

Mannen min fortalte at han andre naboen vår (som også har hund) er litt irritert over naboen fordi han ikke har skikkelig kontroll over hunden sin.

Er helt varm.. og skjelven... puuh.. godt å få tilbakemeldinger fra dere her :)

Skrevet

Mente å skrive man må jo få lov til å ha døren åpen...

Skrevet

Se der ja.. der står det jo:

2. Eier og innehaver av hund eller ville dyr som holdes i fangenskap, plikter uansett skyld fra sin side å erstatte også tingskade som dyret volder.

Naboen mente at vi ville få riper og hakk i parketten likevel når gutten vår blir større.. men det er jo ikke så relevant mener jeg...

Skrevet

Det er fullstendig irrelevant hva dere kan komme til å få av bruksskader i framtida på parketten. Hva vet han om dere kanskje har lagt denne parketten som en investering for å få leiligheten til å øke iverdi siden dere har tenkt å selge til høsten? (eksempel.) Det er nok naboen som har erstatningsansvar her uansett, det er det ingen tvil om. Og antageligvis har han (han BØR i hvert fall) ha forsikring på hunden, dvs han slipper å bruke penger direkte, det tas fra forsikringa.

MEN gubben min (rutinert hundeeier) advarer dere litt - trå varsomt i denne saken, hundeeiere er hundeeiere, og det er dumt å risikere et uggent naboforhold på grunn av dette... aldri gøy å ha nabokrangler gående :/ Sannsynligvis vil også innboforsikringa deres dekke denne parkettskaden.

Ønsker dere lykke til framover, håper du kommr over dette så du kan fortsette å ha verandadøra åpen i sommer... og sender en koseklem til gutten din, heldigvis er han såpass liten at han nok glemmer dette myyyye raskere enn mamma'n sin :)

Skrevet

Nei d ble et kinkig førstemøte med naboen hehe (har nettopp flyttet hit). Vi får forsøke å komme til enighet.. ordner seg sikkert greit det..

Alltid kipt å få de første ripene i parketten.. spesiellt når det er såpass mye og synlig - og at d ikke er vi som har laget de.

Takk for det.. håper lillegutt glemmer fort ja.. og ikke har fått varige mèn hehe huff.. Kledde av han alle klær for å sjekke om han var skadet, men hadde ikke et eneste kloremerke heldigvis. De sloss jo rett ved hodet hans stakkar.. og knurret og bjeffet.

Tror han endelig har sovnet for natta... som nevnt tidligere har han vært litt stri å legge i det siste.. så det blir litt frem og tilbake med den leggingen.. har hvertfall ikke blitt noe mer skriking.. så jeg får bare ta det som det er.. han styrer hvertfall selv når det er leggetid..

Nå skal jeg se CSI ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...