Gå til innhold

Var hos gynekolog i dag. Han sa at det bare var folikler der

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Men de kan vel ikke se det så tidlig kan de det? Jeg var inne på ul invendig i uke 5første,da så de ingen ting og måtte tilbake i uke 7 da så de det- Jeg ville tro du fortsat har en sjans for å være det når ikm dager er der.

Åh så godt=D Ble litt lei meg når han sa at jeg kanskje ble gravid neste syklus .. får han så bare folikler.. men skjønte egentlig ikke bæret av va han , å hva det vil si=p

Men så han kunne uansett ikke ha sett noe nå da?

Annonse

Hei drømmeren:D

Så det går ikke noe vei med deg heller?:(

Hvis det er noe trøst så fucker alt seg hos meg..:(

Forrige "syklus" var på 11 dager:P FLOTT!!

Kroppen og systemet mitt er bare håpløst..

Forliker?? det sier ikke meg så mye heller..

men skal krysse alt jeg eier og har for at det er positivt=)

Jo det går jo litt fremover får har også hatt en fucka syklus men den er på plass nå=D men videre vet jeg ikke.. vet jo ikke heller hva folikler vil si derfor sitter jeg her som ett spørsmålstegn.. men er vist ikke sikkert at jeg ikke er gravid så da håper jeg igjenn;)

vet du når ikm er nå da?=)

å takk for kryssinga=D håper jeg å;D

Altså....man kan ikke se noe foster så tidlig, men det man definitivt kan se hvis du har hatt eggløsning, er corpus luteum (= det gule legeme). Corpus luteum er "arret" i eggstokken der egget ble sluppet, og er det som produserer progesteron for å opprettholde et evt svangerskap. Hvis han bare så follikler (= umodne egg) og ikke corpus luteum, så har du sannsynligvis ikke hatt EL denne måneden, ergo kan du ikke være gravid.

Håper du forsto litt mer nå! :) Og lykke til på neste forsøk!

IKM'en min er litt når den føler for det tror jeg:P Hehe! tenker jeg skal teste en del nå neste sykluss, sånn at jeg fersker EL skikkelig..:P men vi får nå se.. har egentlig ikke lyst til å stresse med det.. vi blir nok gravide snart skal du se:D

Hmmm...positiv EL test betyr jo vanligvis at EL nærmer seg. Men bare temperaturstigning, forhøyet progesteron i blodet eller påvisning av corpus luteum kan bekrefte at det faktisk har slått til. Nå er det jo slik at også gynekologer kan ta feil, naturen og kroppen er ikke alltid like lett å forstå seg på. Min gynekolog var ikke sikker på om jeg hadde hatt EL, for han syntes corpus luteum var utydelig. Men så tok vi blodprøve som viste forhøyet progesteron, og da var det bevist. Og i tillegg ble jeg jo gravid, så EL hadde definitivt skjedd! :) (Dessverre ikke et normalt svangerskap da, men likevel:både EL og befruktning hadde funnet sted...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...