Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 22. mai 2007 #1 Del Skrevet 22. mai 2007 I bhg til mini har de nå tatt frem trehjulssykkelene. De er veldig populære, spesielt blant de store barna. Det er noen små oppover og nedover bakker de sykler på, og de får STOR fart i nedoverbakkene (kan vel knapt kalles bakke, er på vel to meter) Her er mitt problem;) De bruker ikke hjelm. For meg er det en selvfølge at barn skal bruke hjelm, uavhengig av om de kjører på flata eller ikke. Kan i grunn ikke si at jeg har sett noen bhg som bruker hjelm på barna, men nå har jeg ikke kikket etter det heller.. Hvordan er det hos dere? Har litt lyst å ta det opp i bhg., men vet ikke hva som er vanlig praksis rundt. Heldigvis har ikke mini funnet interessen for disse syklene enda, men det kan jo fort skje. Flere ganger har jeg sett at de kjører over andre som sitter på asfalten og leker, og i dag var det ei som velta med sykkelen og gikk rett på huet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 22. mai 2007 #2 Del Skrevet 22. mai 2007 Hmmm dette hadde jeg ikke tenkt på. Er jammen noen gode bakker i bhg vår også. Skal følge med litt hvordan praksis er i bhg og prøve å finne ut hva jeg selv mener. Inntil det er jeg spent på hva de andre her inne sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 22. mai 2007 #3 Del Skrevet 22. mai 2007 Her brukes ikke hjelmer når de bruker trehjulsykkelene. Og disste fröknene har nok ikke så mye tid til å gå rundt å sette på hjelmer hele tiden tror jeg. I barnehagen der siri går er det ca 10 sykkler på 100 barn og de sykklene brukes av alle barna, blir nesten slåss-kamp om de innimellom. Men som den uansvarlige mamma'n jeg er bruker hun ikke hjelm her hjemme heller når hun sitter på trehjulsykkelen sin, men så får hun ikke oppp noen fart ennå heller. Men når hun sykkler med meg er det hjelm på både siri og mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå