JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Datteren min er 4 dager gammel og hun sover HELE tiden. Blir så nervøs for at hun ikke får nok mat. Vi fikk beskjed på sykehuset om ikke å vekke henne om natten for å amme, men i natt sov hun i åtte timer i strekk, så våknet hun til en liten amming før hun sovnet ved brystet og sov i fire timer til. Er det virkelig riktig av meg å la henne sove så lenge? Det er jo ikke akkurat heldig for melkeproduksjonen min heller...
LINDA*** Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 ja... Hva skal jeg si? Join the club;) Min er 2 uker gammel, og har erfart, og fått "ekspertsvar" her inne, ja, DIB har talt: HØYST normalt, frøken;) Grattis med "ny" baby;)
MammaDilla Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Hei Jeg forstår deg kjempegodt! Du kan ta i mot råd fra hs, men det er ditt barn, og du som mor som må føle på hvor ofte du vil gi henne om natten. Det er vanlig at nyfødte sover veldig mye. Poden min sov 20-22 timer i døgnet de første tre ukene. Jeg ammet han da annenhver time første uken, og gikk opp til tredjehver time fra 2. uken. Jeg vekket han opp om natten. Grunnen til det er at jeg ville sikre meg at melkeproduksjonen kom godt i gang. Om noen uker kan det hende babyen din plutselig vil ha tre nattmåltider, og da får du det veldig tøft en periøde når du ikke har nok. Jeg vil ikke si at det ene er mer rett enn det andere, men prøv deg frem. Er ikke noe overhengende fare for at den får for lite mat så lenge bleien er våt og vekten øker fint. Lykke til
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2007 Godt det ikke bar er mitt barn som sover så mye, hehe:) Tror jeg skal prøve å vekke henne i natt hvis hun sover like mye, for i dag var brystene mine harde og vonde når vi stod opp, og det kan da umulig være et godt tegn. Synes det er vanskelig dette med baby og amming jeg, når alt er helt nytt...
MammaDilla Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 At brystene dine er harde er et godt tegn. Det betyr at melkeproduksjonen er godt i gang. Men det er jo veldig ubehagelig, og du kunne nok trengt å tømme de en til to ganger i løpet av natten. Og som sagt, så er det lurt mtp at det sannsynligvis vil bli et behov om noen uker Synes det er flott at du ammer
mammmamia ** Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Vet du, NYT DET! Det er ikke alle forunt å ha en baby som sover i det hele tatt, og jeg synes absolutt du skal la henne sove når hun vil, hadde hun vært sulten hadde hun sagt ifra! Hadde også en slik baby denne gangen, hun har sovet hele natten fra fødselen (8 timer +/-) og jeg var også litt bekymret i starten, men sykehuset sa at vi bare skulle nyte det, og la henne selv bestemme når hun ville sove... Sliter du med melkeproduksjonen - pump deg! :-) Lykke til, dette er faktisk et luksusproblem :-)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Nyt det mens det varer! Min gutt var også sånn. Men han gikk ned mye i vekt etter fødselen (fra 5 kg til 4,3) og vi fikk da beskjed om å vekke han hver 4. time for mat sånn den første uka (ikke nødvendigvis så ofte om natten). Etter hvert gikk det seg til og han våknet stort sett av seg selv etter sånn ca 4 timer. Ta deg en tur på helsestasjonen eller sykehuset og vei henne dersom du er redd for at hun ikke får nok mat. Du kan jo pumpe deg i tillegg dersom du er redd for at melkeproduksjonen går ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå