Gå til innhold

Er det noen som trener på elixia på Coloseum?

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 uker på vei, og sliter med å komme meg på trening.

Har alltid vært aktiv, men perioder av.

I hele fjor gikk jeg å var slapp og sliten hele tiden, prøvde å komme meg på trening men ble bare værre etterpå.

Når jeg ble gravid ble alt enda verre og jeg fikk vite at jeg hadde gått med B12 mangel siden mars i fjor. Var hos legen da, for å finne årsaken, men han glemte å gi meg svar så jeg fikk ikke fulgt det opp. Nå har jeg fått B12 sprøyter og føler meg mye bedre.

Har så lyst å komme i gang med trening igjen, forsøke å holde meg litt i form. Blir deprimert av å se rompa bli slappere og slappere.

Er det noen som trener på elixia som kunne tenke seg å trene fast et par gange i uken sammen?

Fortsetter under...

Ville bare nevne en liten sak om Elixia Colosseum; det er vel omtrent det værste treningssenteret jeg har vært på.... Det er jo kjempefint at du vil trene fast, men vil bare at du skal finne et sted som er ok og folka er flinke :)

Jeg har kronisk betennelse i begge armer og fikk for sikkerhetsskyld en betent skulder også. Fysio terapeuten min anbefalte meg å trene litt der, få en av instruktørene til å sette opp riktige øvelser. Maksgrensen min for vekt var 1,5, kg, tyngre enn det fikk jeg ikke løfte.

Jeg var svært nøye med å forklare dette til instruktøren og trodde jeg ville få riktige øvelser. Var der 3-4 ganger ganger per uke og holdt på! Men så begynte fysioterapeuten å merke at jeg ikke ble bedre, men værre. Kontoret hans var nær elixia, så han ble med bort og kikka på øvelsene mine. Viste seg at samtlige var helt totalt feil for en med mine problemer; de ville gjøre det bare værre. Og de innstillingene de hadde bedt meg om å bruke når det gjaldt maskinene og vektene, det gjorde at det ble altfor tungt.

Greitt nok jeg ser ikke ut som en supermodel og det er heller ikke målet mitt, men jeg er ikke sånn kjempefan av å trene sammen med jenter som har full sminke og ser superfashionable ut når de trener. Noen jeg kjente sa nemlig at den Elixiaen der er kjent for sjekking :)

Skal også nevne at det er ganske dyrt der og personalet fikk vel minus på service skolen.

Det er flere andre sentre ikke langt unna, det er et for bare damer i selve Majorstuhuset, du ser det når du kommer fra banen, det er en friskis og svettis rett i nærheten og sikkert en Sats også.

Som sagt vil bare at du skal få en fin og hyggelig trim opplevelse :)

Ønsker deg riktig så lykke til videre!!

Leit å høre om skulderen din og at du fikk feil behandling.

Nå er vel ikke alle insruktørene på elixia utdannet fysioterapeuter og har vel kanskje ikke nok grunnlag til å gi deg riktig behandling i forhold til deg. Rart at at ikke fysioterapeuten din viste deg riktige øvelser.

Jeg har drevet med konkuransedans, vært insruktør i aerobic og funk, hatt egne dansegrupper og trent mye hele mitt liv.

Har vært medlem på elixia ved coloseum i 4 år og før der var jeg medlem på sats i 7 år.

Pga av at jeg har vært syk det siste året har jeg hatt vanskelig for å komme i gang igjen med trening.

Jeg må si at jeg er kjempefornøyd med elixia, både personalet og timene. Jeg meldte meg ut av elixia for et år siden og inn igjen i sats fordi samboeren min trente der, når det gjelder sjekking så føler jeg kanskje at sats slår elixia der. Men jeg drar på trening for å trene og hvis man ikke kan smile eller snakke til andre uten at det blir misforstått og tatt som sjekking så ville det vært utrolig mange sure og kjedelige mennesker rundt oss. Jeg meldte meg inn igjen i elixia etter 3 måneder fordi jeg savnet senteret. Jeg syns de har et mye større tilbud og liker timene i sal der kjempegodt. Min erfaring med personalet der er også veldig bra, og jeg kan godt gå på trening uten sminke. Det er mennesker i alle aldre og typer der også.

Dessuten er ikke prisen på elixia dyrere enn på sats, og uansett så betaler jeg heller mer for en vare vis kvaliteten er bedre:)

Hehehe, tror vel kanskje ikke at vi er noen sjekkeobjekter nå uansett;)

Takk for svaret ditt, selv har jeg nå kommet igang igjen med trening og har det kjempebra. Har ikke tenkt å bytte senter:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...