Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Fungerer det greit? Pupp og flaske om hverandre mener jeg... Har så lite produksjon utover dagen, og da blir det mye "jeg er sulten"-skrik og mye henging i puppen... Så jeg vurderer å mixe litt.
aimée Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 jeg bruker begge funker det pupp om natten og flaske mme om dagen ... orker ikke dra frem puppen når jeg har besøk av kompiser, som jeg alltid har. så da blir det mme om dagen og pupp om natten..+ pupp noen ganger innimellom ellers da..
MMy76 Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har gitt begge deler, utover ettermiddag/kveld hadde jeg ikke nok mm tidligere, så måtte gi litt mme. Har ikke hatt noe problem med det i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Takk for svar .-) Får dere spreng på dagen da? Hvordan blir magen/avføringen? Blir de mettere av mme?
MissAntrop Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Min lille får begge deler. Etter å ha fått beskjed om å kutte ut mme av ammehjelpen på helsestasjonen og bare gi pupp, fikk vi et rent helvete hjemme. Babyen gråt, jeg gråt, far var frustrert. Gikk til helsesøster som sa dette var tull. Babyen ble visstnok verken skikkelig mett eller skikkelig sulten og hun hang i puppen til stadighet. Jeg fikk derfor følgende konkrete råd: Gi henne max 15 min på hvert bryst, gi henne deretter mme til hun er mett og fornøyd. La det gå minimum 2,5 time mellom hvert måltid. Vi fikk da en helt ny hverdag. Hun ble rolig og tilfreds og jeg fikk opp motet. Jeg har rett og slett ikke nok melk, men hun får alltid både mm og mme til hvert måltid. Fungerer glimrende! Hun har slitt litt med luft i magen i det siste, men gir henne fennikel te og sukkervann før måltidene. Vi er begge strålende fornøyde. Lykke til!
jentebaby i hus Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Min jente er4 mnd og får mm om dagen men når hun skal legge seg for natten får hun mme. Dette går kjempe fint, Hun har ca en bleie om dagen.
mammatilpia Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Jeg hadde lite melk og brukte mme. Etterhvert ble det for mye mme og hun nektet å ta puppen fordi det var for lite melk. Mitt råd er derfor å alltid gi mm før du gir mme, ellers kan du miste melken og ammingen blir historie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå