Gå til innhold

Begynne med ku melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snupp er snart ni måneder og har bare fått morsmelk. Hun spiser fire måltider om dagen, som hun drikker vann til. Og får pupp om morgenenen midt på dagen og på kvelden. Noen ganger får hun en pupp om nattan også.

Men... Det virker ikke som om det er så mye igjen i puppen. De er ganske så flate for å si det sånn. Hører jo at hun drikker når jeg ammer henne, men vet ikke helt hvor lenge jeg har melk nok til henne. Har prøvd å gi henne flaske med mme etter at jeg har ammet henne, men da vil hun ikke ha. Så regner med at hun er fornøyd sånn som det er nå. Men hvordan blir det fremover? Når skal man begynne å gi kumelk ikopp. Og skal de da ha det til alle måltider? Skal man evt blande mme og kumelk den første tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert men TROR det er slik: Fra ca 10 mnd kan de få kumelk i mat, f.eks. hvit saus. Kumelk som drikke skal de ikke ha før de er 1 år.

Skrevet

Jeg er heller ikke ekspert men har hørt man kan begynne med Biola/syrnete kumelkprodukter fra de er 10 mnd.

Skrevet

SYrnede melkeprodukter og små mengder kokt melk (feks i saus) sier helse og sosialdep ja til:)

Skrevet

Da mellomste jenta (nå snart 4) var 11 mnd begynte jeg forsiktig å introdusere kumelk. Først blandet jeg 1/4 kumelk med 3/4 mme i en ukes tid, så 1/2 og 1/2 i en uke, og til slutt 3/4 kumelk og 1/4 mme i en uke før jeg prøvde ren kumelk (lettmelk). GIkk kjempefint, og så ble hun gradvis vant til smaken av kumelk.

Skrevet

gav du henne det på flaske eller i kopp? og ga du henne det til alle måltider?

Nysgjerrig på hvordan vi skal få det til her etterhvert;)

Skrevet

hei! da gutten min var mellom 10 og 11 måneder trappet jeg ned på ammingen og introduserte han for kumelk. bare litt i en kopp, men etterhvert mer og mer. brukte ikke mme. det gikk helt fint! :)

lykke til fremover! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...