Gå til innhold

Vanskellgere med 3.mann, bør vi gi oss med 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye vurdering begynte vi å satse på barn nr 3 i desember. Sluttet med p-piller da (Trionetta). Det viste seg at vi ble gravide på 1. forsøk, men det endte med SA i 10.uke (mars). Fikk mens 10. april og satte igang med nytt forsøk, trodde jeg var blitt gravid igjen, men fikk mens på 8.overtidsdag. (Eller en ny tidlig SA, var velig lik den forrige). Nå lurer jeg rett og slett på om det er "noen" som forsøker å fortelle oss at vi skal være glad for de 2 vellskapte barna vi har og stoppe her.

Jeg har alltid ønsket meg minst 3 barn (for at de skal ha flere søsken og for at familien med årene skal vokse seg stor). Men nå er jeg usikker. Er ikke klar for å prøve og miste mange ganger og heller ikke for et funksjonshemmet barn. (Unnskyld).

Hva synes du? (..vet jo det er mange her inne som prøver mye lenger enn oss og opplever både 3 og 4 spontanaborter). Synes virkelig synd på dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver nå med min tredje, blir en skikkelig attpåklatt da jeg var veldig ung da jeg fikk de to første. Nå har jeg opplevd min første MA, men jeg har hatt en SA før jeg fikk nr.2. jeg vet mange som har hatt både en og to og tre MA eller SA mellom flere av barna sine, og likevel fått flere friske barn etter det.

Jeg tror bare det er slik at noen ganger går det galt, og det er jo klart at jo flere ganger du prøver å bli gravid, desto større er sjansen for at du opplever det du nå har opplevd. Dersom du ikke prøver, vil du heller ikke abortere. Skjønner du hva jeg mener? Ikke vær redd for å bli gravid igjen, jeg tror ikke det er en høyere makt som forteller deg at dette er dumt. Dersom det er en høyere makt som styrer alt, ville den ikke advart oss mot å få funksjonshemmede barn? Vårherre har vel en mening med alle mennekser som kommer til verden, også de funksjonshemmede, så jeg kan ikke se logikken i at han skulle advare akkurat deg mot at dersom du prøver igjen så vil du få en som er syk.

Nei, da har jeg heller tro på at Vårherre så at det ble noe feil med akkurat det fosteret, og kanskje han tenkte: "Akkurat denne kvinnen vil ikke være den rette til å få et sykt barn, derfor tar jeg det tilbake og gir henne et friskt i stedet."

Prøv å tenke slik, kanskje det føles litt bedre da?

Og så kan du jo ta de testene som er mulige dersom du fremdeles er veldig bekymret for å få et funksjonshemmet barn.

Lykke til!

Skrevet

Hei

Kanskje det kan være lurt å la kroppen få hvile litt etter bruk av p-piller og SA.Ta et par måneders pause i prøvinga, og prøv så igjen. Lykke til.

PS. Ikke dermed sagt at dere bør avstå fra sex (c;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...