stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei. Har ei jente på 6 mnd som nekter å ta flaske. Hun vil heller ikke ha fast føde, bare pupp. Men hun har spist dårlig den siste tiden og har jeg lite melk igjen. Prøver å få hun til å ta flaske, men hun bare skriker eller tygger på tuten. Blir frustrert, og jeg prøver å øke, men det ser ikke særlig lovende ut. Noen som har tips?
Benni-min Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Hei, har ingen erfaring med dette, for jeg måtte slutte å amme etter 6uker. Men ei i familien hadde samme problemet, og det løste de ved at andre ga flasken. Moren kunne ikke, for hun luktet pupp. Så faren begynte å mate, og da gikk det kjempefint.
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2007 Det hjelper dessverre ikke at pappa gir heller.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 datteren til venninnen min tok heller ikke flaske til å begynne med. Men da andre gav flaske uten at moren var i rommet var det ikke noe problem. Jeg tok ikke flaske i det hele tatt.. Pappa måtte mate meg med tutekopp. Mamma jobbet natt og da var det fram med koppen.
fiona71*2pp Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Les det her.. kan hjelpe.. av å til må man lure litt http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=308121 Ellers da.. har du prøvd forskjellige mme? Våres likte ikke nan.. men hipp drikk ho kjempegodt når ho får. Vi har også ei halv teskje malt oppi. _Vi plagdes litt me flaska no sist vi sku prøve igjen.. gikk for lang tid imellom... så no får ho ei flaska ett par gang i uka, hos pappan sin.
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har faktisk et supertips;) Kjøp Tommee Tippee flasker! De er geniale, nærmeste du kommer til pupp. Embla tok heller ikke flaske før jeg kjøpte de:) All ære til en som har klart å oppfinne puppen i plastikk:p haha...
ditte&malusken&lillebror Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Nå er jeg kanskje forsen, men håper du ser det:) Hvor får man kjøpt de flaskene??
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 her nektet snuppa også å ta flaske i begynnelsen. Men det var helt til jeg kjøpte NUK flasker. De tar hun med en gang, alle andre er totalnekt. Jeg kjøpte NUK flaskene på leketøysbutikk, merkelig sted, men har ikke sett dem andre steder heller.
hvemerjeg? Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 BabyShop sier de har dem, men hver gang jeg har vært der har de vært utsolgt...
suseduse Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Kan jo prøve å ta bitte litt maltekstrakt på sutten sånn at hun begynner å suge og skjønner at det på flaska er godt og... Men hvis du gjør det så vær ops på at det er maks en teskje per døgn!
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Til de som lurte på hvor man får Tommee Tippee, så vet jeg at Barneland fører dem, evt ville jeg Googlet det, er sikkert mulig å få tak i andre steder også. (og dersom norske sider ikke fører frem vet jeg at danske Ønskebørn fører det OG sender til norge...) www.onskeborn.dk
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 Her hadde vi også problem med flaskenekt, men etter at jeg fant ut at junior simpelthen elsker eplejus (utblandet med vann) så begynte jeg å gi ham dette på flaske og nå et par uker senere drikker han alt han får på flaske. Ikke sikkert det fungerer for alle, men verdt et forsøk?
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 Glemte å si at jeg blander malt i MME for å få den til å smake søtere og at vi bruker NUK-flaske.
2nj♥ Skrevet 28. mai 2007 #15 Skrevet 28. mai 2007 Signerer den..... Tommee tippee ble redningen her også. Gutten nektet å ta noen av flaskene vi prøvde, men da vi kjøpte tommee tippee gikk det bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå