solskinn på vei med nr.2 Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei alle sammen! Jeg venter min andre gutt i slutten av september og gleder meg veldig til det!! Men kjenner jeg blir lei av fokuset fra alle rundt meg!!!!!! Alle lurer på hva vi får og jeg svarer at vi gleder oss til en liten lillebror, folk blir nesten skuffet?! Jeg har nok med å bekymre meg for om barnet er friskt eller ikke og om jeg kjenner liv hele tiden osv, hvorfor tror alle, også de som har fått barn selv at det viktigste her i verden er å få barn av forskjellig kjønn?? Vi gleder oss stort og er ikke det minste skuffet, hadde tårer i øynene på denne ultralyden også. Underet med en frisk liten guttebaby og en liten tisselur:) Vi gleder oss stort, uavhengig av jente eller gutt!!! Har en alldeles herligog skjønn gutt fra før, håper bare at nestemann er lik han:) Og dersom jeg bestemmer meg for at jeg skal ha et barn til, ja, da bestemmer jeg meg for at jeg ønsker meg tre barn og ikke nødvendigvis et siste forsøk på å få en jente:) En jente er selvfølgelig like velkommen og det må være lov å ønske seg både jente og gutt, men når fokuset blir på kjønn og ikke på om barnet er friskt eller ikke, kjenner jeg at det jeg blir irritert!! Ble kanskje et litt irritert innlegg, men har selv venniner som ikke kan få barn, og de hadde vel kunne tenkt seg å byttet med hvem som helst, 5 gutter eller 5 jenter!! Lykke til alle sammen!! Hadde vært interesant om flere hadde noen synspunkter, opplever det samme som meg? Takk til alle som orket å lese denne lange tiraden!!
Vorin med nr 3 Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Gratulerer med en lillebror, du er veldig heldig!!! Jeg har selv to gutter med tre år mellom og de er verdens beste venner. Det er jo helt perfekt at man får en til av samme kjønn, og det er fantastisk koselig med to brødre!!!! Du har mye å glede deg til. Jeg venter nr tre nå, og skal innrømme at jeg håpet litt på en jente, men var sikker på at det ble gutt. Men på ultralyd mente jm det var en liten lillesøster der, og da fikk jeg nesten sjokk. Ble såååå glad. Etterhvert som ukene flyr og jeg nærmer meg termin kjenner jeg at det hadde vært helt det samme for meg om dette ble gutt nr tre......og enda er jeg ikke helt 100 % sikker. Gutter er bra, og de har jo så mye glede av hverandre. Det er barnet man får, og bare det, man vil ha...UANSETT kjønn!!!! At folk maser og maser, det vet jeg alt om. Var helt forferdelig før ultralyd....og det gjorde nok sitt til at jeg håpet på jente...bare for å slippe at andre ble skuffet....uff, det er ikke bra!!! Kos deg med guttene dine, det er dine små engler, og du vil fort merke hvor kos det er med flere av samme kjønn!! All lykke til deg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har også fått to gutter med 2 1/2 års mellomrom.Jeg opplevde det samme som deg da det ble klart at gutt nr to var på vei. Jeg har hatt to spontanaborter mellom de fullgåtte svangerskapene mine,og vi var så glade da ultralyden viste oss en frisk baby. Til tross for at folk visste om at vi hadde mistet,virket det som om de var skuffet på våre vegne fordi vi ikke ventet jente.Vi fikk kommentarer som "jaja det blir sikkert kjekt det også" og "jaja,jenta kommer nok". Jeg har et øske om et barn til, fordi jeg selv har tre søsken og syns det er fint å ha en stor familie rundt meg. De få jeg hat sagt dette til sier "du hadde ikke tenkt på det hvis du hadde hatt en av hver." Jeg blir helt matt. Vi kommer ikke til å følge noen kjerringråd for å prøve å få jente. Her vil det være stor stas uansett.Vi har allikevel bestemt at om jeg blir gravid igjen, vil vi ikke vite kjønnet.Folk forventer liksom at vi skal ønske oss jente og vil komme med så rare komentarer om det blir en gutt til.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 skjønner godt hva du mener,har fire gutter jeg da,å fått de samme spørsmålene HVÆR gang,sukk. elsker gutta mine jeg:) denne gangen blir det jente i følge ul,å synes folk er direkte frekke,sånn som"du ga deg ikke før jenta kom" og "du klarte det til slutt"??!! hallo,enn å si sånn da,føler at gutan ikke er verd noe liksom.
solskinn på vei med nr.2 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2007 Heisann og takk for mange fine og gode svar!! Jammen trist å høre at det faktisk er vanlig at folk kommer med kommentarer! Vi får rett og slett bare gi blaffen i de som tror at kjønnet betyr så mye!! Jeg skal være den første til å innrømme at en jentebaby hadde vært hjertelig velkommen hos oss, men at det ikke er første pri! Lykke til alle sammen gutt eller jente, eller begge deler Stor klem fra fornøyd "guttemor"!!!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg fikk to gutter først, og da vi ventet nr 3, sa alle til meg at de for vår skyld håpet det ble jente etc. Jeg ble temmelig forbannet på de som fikk seg til å si noe sånt. Da det kom ei jente, sa de " jaja, nå er det vel stopp? Er vel fornøyde nå når jenta er kommet?" En sa til og med: " Nå som du har fått jente, er du vel stolt?... GÅR DET AN??? Er vel like stolt uansett kjønn... Jeg svarte henne surt " Er stolt av at jeg setter ungene mine like høyt, uansett kjønn"... Gjett om hun ble paff...
Nr2_04jan08 Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Huff, skjønner godt hva du mener. Ved min første graviditet var alle i familien veldig spente på om det kom en gutt eller jente. (Mange gutter i familien). Jeg gledet meg voldsomt og gutt eller jente spilte ingen rolle for meg. Da jeg hadde vært på første ul, fikk jeg vite at det var en gutt. Jeg ble kjempe glad! MEN... Da hadde alle mast så fælt om at de ønsket seg en jente i familien, så jeg gruet meg til å fortelle at det ble en gutt. Da jeg fortalte det til mine tanter utbrøt hun ene: "Nei, nå ble jeg skuffet!" Jeg ble selvsagt dritforbanna! Dessuten følte jeg det veldig tungt at noen kunne omtale barnet mitt på den måten. Det var jo tross alt min lille baby. Nå er jeg gravid igjen og er 9+0 i dag. Jeg tar imot en ny gutt med glede hvis det viser seg å være en liten pjokk. Men de jævla tantene kan dra seg til h... og får ikke vite kjønnet før ungen er blitt et halvt år! ;-)
Miamamma Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Man kan lure. Jeg har en gutt fra før på 4 år, og hadde en SA i jan/feb, så da jeg fikk komme inn på tidlig UL for noen uker siden, var jeg strålende fornøyd med å se at det i det hele tatt var "noen" der inne. Nå skal det jo sies at det kunne jo vært artig med ei jente, siden vi har en gutt fra før, men det er underordnet. Det aller viktigste er jo at barnet er der og ser ut til å ha det bra, så skal vi ta i mot det med åpne armer uansett! Jeg blir imidlertid også lei av at alle ser ut til å mase på at vi må ha flere barn snart (jeg er 10 uker på vei, så vi har ikke fortalt det til noen enda). Jeg har ei søster som er ufrivillig barnløs, så jeg vet at det ikke er noen selvfølge å få barn i det hele tatt!!! Så vi er lykkelige for den sønnen vi allerede har, og at vi får en/ei til er en flott bonus! Tenk på det, dere!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 ja det er forferdelig fokus på kjønn når man skal ha nummer to eller tre osv.venter selv gutt nummer tre og jeg ønsket meg gutter hver gang å da.gubben ønsket jente både med nummer to og denne gangen,men tror ikke han akkurat ble lei seg for en gutt til.litt skuffet med en gang kansje.det skal han få lov til for nå blir det aldri noen jente på oss. men folk rundt oss uffer seg og syntes liksom synd på oss,akkurat som det skulle være en tragedie om det ikke ble en jente.syntes folk kan være direkte frekke til tider.det er greit og spørre om man ønsker seg noe eller om man hvet hva det er men det får være grenser hva de skal få seg til å si.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Jeg er helt enig med deg! Jeg har ingen barn fra før, men begge søstrene mine har fått barn med "misdannelse" så for meg har bekymringen i svangerskapet ligget på hvorvidt jeg får et velskapt barn eller ei. Jeg DRITER da vel i kjønn!! -og hva vet andre, kanskje du faktisk ønsker deg gutt mer enn jente, selv om du har en gutt fra før! Lykke til uansett!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Det er så utrolig skuffende!!!! Jeg turde faktisk ikke fortelle at vi ventet gutt igjen til mamma, visste at hun kom til å bli skuffa, så jeg sente en sms... interessen har ikke den samme kan du si. Føler alle spør hva det blir, og alle blir "skuffa" venner,tanter besteforeldre....HVA ER SÅ SPESSIELT MED Å FÅ JENTER????? Skjønner hvordan jenter i enkelte land må ha det angående press fra familie om å få gutter.. Mannen min og jeg er i allefall glad for å få en gutt til !!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Det er en gammel link, men jeg måååå bare si min mening og. Jeg er helt enig om at mennesker tenker seg lite om når de sier at de håper man får en gutt nå, etter to jenter fra før... Alle barn skal være like velkommen, og alle skal være like priset og glad hvis man får et frisk og velskapt barn. Det er ingen selvfølge. Selvfølgelig skal man være glad for at barna bare lever, uansett misdannelser eller sykdommer, men man ønsker jo ikke at noen barn skal ha noe ekstra å slite med. Det kan man ikke si om tut eller ikke tut. Gutt eller jente, uansett hva man har fra før, de ALLER fleste synes nok det er fint uansett. Kan også skjønne at noen kan ønske seg det andre kjønnet, men jeg synes ikke det er noe man trenger å fortelle til alle og enhver, eller skriftliggjøre. En dag er akkurat dette barnet stor og kan lese hva som står, og forstå hva som blir sagt. Skal dette barnet da få kjenne en følelse av at han eller hun var ikke ønsket som det det var født som...??!! Kjempeviktig spør du meg. Vi er altfor snar både til å snakke om slike ting og slik som å legge ut bilder på nett. Kanskje synes ikke dette barnet det er så kult at det ligger bilder, eller at noen vet at foreldrene ønsket seg det motsatte kjønn... Vi eier ikke barna, vi bare låner de og hjelper og veileder de til å kunne bli selvstendige mennesker... Kunne sagt mye mer, det er så mye mer som burde vært sagt... Vi skal i allefall være mer ydmyk ovenfor våre barn. Vi er ansvarlige...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #13 Skrevet 28. juni 2007 Jeg må si at jeg ble lettet da jeg leste dette innlegget. Det er faktisk ikke bare meg som har måttet holde ut med tankeløse kommentarer om "når denne jenten skal komme da..." Jeg har to nydelige gutter og ble like glad for gutt da minstemann kom som ved første!! Bare synd at mindre intelligente kommentarer skal få sette en demper på morslykken... Vi er stolte av guttene våre, om jeg kunne gått tilbake og forandret på kjønnene deres ville jeg aldri i verden ha gjort det!! Lurer på om foreldre med 2 døttre får samme respons når jente nr 2 er på vei...? Nei jenter, vi vet vell egentlig bedre enn å ta oss nær av disse kommentarene, ingen kjenner de herlige guttene våre som oss, og aldri ville vi ha byttet dem mot noen jenter, hehe....
Krokodillemor Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Vi venter nr 1 nå og er selvsagt nysgjerrige på kjønn. Det er jo like kjekt om nr 2 kommer til å ha likt kjønn eller motsatt kjønn. Jeg ser masse fordeler uansett. Kan ikke skjønne at noen kan mene at det er synd å ha to gutter eller to jenter. Det er jo kjempekjekt for barna, man kan bruke klærne flere ganger osv. Hvis man får en av hvert kjønn er det også veldig hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå