Gå til innhold

naturlig blodfortynnende

fremtidoghåp

Anbefalte innlegg

Som nevnt i annet inlegg, har jeg altså ikke fått tilbud om Albl-e, Dispril eller annet. Men det jeg gjør, er at jeg tar det man vet er naturlig blodfortynnende. Kanskje ikke fullt så virksomt, men noe å prøve likevel?

Jeg tar altså hver dag:

*4-6 ruter 70% mørk sjokolade.

I en studie -hvor man egentlig skulle studere noe helt annet- ble dem som hadde spist mørk sjokolade på forhånd diskvalifisert, fordi det viste seg at blodet deres levret seg saktere. Daglig inntak av mørk sjokolade minsker dessuten abortrisikoen med 20% iflg en ny engelsk undersøkelse.

*1 fedd KNUST hvitløk skyllet ned med vann. Hvitløk med knuste cellevegger motvirker dannelsen av blodpropper.

*Omega 3

Fiskeolje må egentlig taes i store doser for å tynne blodet, men alle monner drar.

*400 ie (ca 350 mg?) Vitamin E.

I boken Vitaminrevolusjonen står det at dette vitaminet er like effektivt som Dispril mht til blodfortynnende evne. Men jeg ville kanskje tatt litt lavere doser hvis det fantes (Derfinnes jo i bare 30 mg, men det blir for lite igjen, og altfor dyrt om man skal ta 6-8 stk om dagen). Grunnen til at dosen eg. bør ligge litt lavere, er at man har funnet en noe økt dødelighet hos mennesker som tar større doser enn 400ie pr dag. (Pga. blødnnger??) Men de jeg tar selges i hvertfall på apoteket, så man skulle ikke tro at de var SÅ farlige. Jeg hopper heller over en dag i ny og ne.

Ok. Dette var i hvertfall mine tips. Omega 3, hvitløk og mørk sjokolade inneholder jo også masse antioksydanter. Og vit. E kalles "fruktbarhetsvitaminet"

Så vi får se denne perioden, har EL om en uke.....

Fortsetter under...

Du aner ikke hvor takknemlig jeg er av dette innlegget ditt. Jeg har fått Albyl-E og skal ta det om/når jeg blir gravid igjen. Verdiene på den immunologiske testen min var 13.9, men skal ideelt sett være under 12.5. Litt for høyt altså.

Jeg har lurt på om det er mulig å senke verdiene uten Albyl-E, nå skal jeg jammen prøve din metode.

Et spørsmål til deg: Blander du den knuste hvitløken med vann når du tar den? Må vi drikke mye vann til?

Så får vi se om når det dukker opp en ny graviditet om ikke verdiene har sunket nok til å slippe pillene.. Tenk det hadde vært supert!!

TUSEN TAKK!!

8-)

Hei igjen! :-)

Hvitløken, ja.....

Jeg presser ett fedd på en liten tallerken (eller noe annet). Så tar jeg et glass vann, legger hvitløksmosen på tungen og drikker raskt så mye som jeg trenger for å skylle ned. Vanligvis drikker jeg hele glasset.

Grunnen til at jeg startet med dette i begynnelsen, er at jeg ikke tåler infeksjoner. Etter å ha blitt akuttinnlagt to ganger i fjor etter i forbindelse med forkjølelser (jeg ble ooooooofte forkjølet), begynte jeg å ta hvitløk. På et halvt år har jeg ikke vært forkjølet èn gang!

Men så glemte jeg hvitløken i to uker, og bang gikk jeg ned for telling med influensa. Så hvitløk hjelper mot så mangt!

(Forressten må jeg si at jeg er også veldig forsiktig med sukker. Jeg har en autoimmun sykdom som gjør at immunforsvaret er overaktivt. Sukker påvirker immunforsvaret og har man autoimmune sykdommer, revmatiske lidelser, MS eller lignende, kandet være lurt å holde seg unna dette i størst mulig grad. Aner ikke om det hjelper, men hvis du har for høye immunverdier, kan det kanskje lønne seg å kutte litt på sukkerinntaket??)

Hvilken test var det du tok? Jeg har tatt lupus antikoagulant og noe fosfolipidgreier, og de prøvene var heldigvis normale. Er det noe anet jeg burde sjekket?

Lykke til! :-)

Takk!

Jeg vet ikke navnet på de prøvene, men lupus høres kjent ut...

Jeg er også forsiktig med sukker. Drikker kaffe med "sukker" hver dag, men har byttet det med fruktose. Det er et naturlig søtningsmiddel. Det er dyrt (ca 40 kr for en pakke, den finnes ved bakevarene...), men jeg bruker vanlig sukker til andre ting som baking og annen matlaging. Men alltid i te eller kaffe bruker jeg Fruktose eller honning.

Min mage er nokså sart, ja. Det var derfor jeg spurte om hvitløken. Men skal iallefall teste det ut, enten så går det bra eller så har jeg litt vondt i magen til jeg slutter...

=)

Legen på sykehuset (SUS) tok masse prøver av meg, og jeg er så lam at jeg ikke spurte om navnet på noen. Men alle var fine unntatt denne ene så, jeg har ikke stresset mer med det. Dersom du skal til gyn pga habituell abortsituasjon har de sikkert, som i Stavanger, et fast program de går gjennom når de skal prøve å finne årsaken til abortene. Men progesteron hadde jeg iallefall sjekket var jeg deg. Det er en vanlig abortgrunn rundt uke 9 pga at verdiene ofte faller litt i den perioden slik at de som har litt lave verdier fra før, gjerne kan miste.

Lykke til du også!

8-)

Annonse

Hvitløksånde, ingen tvil!! (dessverre....)

Til Dolly: Jeg ba om å få målt progesteron, men gyn ville ikke! (sa det var dårlige erfaringer med prog. tilskudd) Skal til ny gyn neste gang. Hun forrige ville bare se at Hcg gikk i null etter SA, og deretter sette punktum pga alder. (jeg er 39). Hun om det, jeg ønsker nå å bli utredet selv om vi ikke kommer til å kjøre hele løpet med prøverør osv.

Jeg fikk heller ikke målt progesteron fordi jeg var for gammel!! Privat gyn sa det. SUS sa jeg ikke trengte fordi jeg ble så lett gravid... Ikke vet jeg...

Har ikke hørt at der er dårlig erfaring med progesteron. Hva mente hun egentlig? Jeg har lest at det er funnet verdier opptil 300 ganger mer enn normalt hos enkelte kvinner uten at det har hatt betydning for svangerskapet... Man hører jo mye... Jeg skal iallefall ta tilskudd om jeg blir gravid. Har fremdeles resept, og det kan umulig skade??

Jeg tok progesteron vagitorier under tre av mine svangerskap - jeg fikk to friske unger, og mistet i MA i uke 16.... Men - dette var altså vagitorier, (grisete og vistnok ikke blir tatt så godt opp av kroppen, som crinone som er mest vanlig nå.). Progesteron er et naturlig hormon som kroppen skal produsere selv. Overskuddet kvitter kroppen seg med, så det er ikke farlig å ta! Hormonet forsterker alle svangerskapssymtomer, så blir du kvalm vanligvis kvalm - blir du nok kvalmere med progesteron.. MEN det er verdt det!!!!!

Tusen takk for gode råd :-) Supert med tips!!!!

Jeg har akkurat kjøpt inn blåbærkapsler jeg da - både antioksidanter og e-vitamin. I tillegg tar jeg tran, multivitaminer og folat :-) Har faktisk spist mørk sjokolade i dag også, og det kan jeg gjerne fortsette med :-) mmmm....

*krysse*krysse*krysse* for at tipsene fører til at spiren sitter hos alle sammen :-)

God natta :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...