Gå til innhold

Redd for at det samme skal skje igjen...

Anbefalte innlegg

Hei alle dere. Jeg har et barn fra før,og fødselen hennes ble mer eller mindre panikk for mitt tilfelle. For å gjøre historien kort så ble det etter en laang stund satt i gang et hastesnitt. Så denne gangen er jeg veldig redd for at det samme skal skje,for jeg vil ikke gjennom det en gang til. Når jeg tenker tilbake på det som snart skjedde for tre år siden,har jeg mest lyst til å grine...det var ikke noen lykkelig stund for meg ihvertfall. Så jeg og min samboer har vel mest lyst til at det skal bli planlagt keisersnitt denne gangen. Jeg tok det opp med jordmor,og hun mente at jeg burde holde tanken på å føde naturlig åpent,for fødsel nr to går så mye raskere,og man kommer seg så mye fortere etter vanlig fødsel. Helt greit det,men jeg er så livredd for at det skal ende opp som fødsel nr en...for som jeg sa til jordmora,at hvis det skjer,så kommer jeg til å drepe noen!! Men jeg følte ikke at hun hørte så mye på meg og hun skjønner vel ikke helt min situasjon heller...så jeg er litt rådvill nå,noen som har opplevd det samme og fikk innvilga keisersnitt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9370626-redd-for-at-det-samme-skal-skje-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd det samme. Men hadde fødselsangst og var veldig usikker, redd og opprørt før sist fødsel. Jeg fikk en samtale med fødselslege på sykehuset. Det hjelp veldig, og det gjorde at jeg fikk bekymringene mine journalført. Da visste alle som var "borti" meg hva jeg slet med - og de forholdt seg strålende til meg!!!

Ville bedt om samtale på sykehuset ditt. Det er du og de som i samråd blir enige om snitt eller ikke!

LYKKE TIL...

Hei du!!

Har vel ikke opplevd akkurat det samme men hadde en veldig tøff første fødsel som gjør at jeg sliiter veldig og er redd nå får andre mann kommer..Jeg går nå gjevnlig til samtaler med psykiatrisk jordmor på sykehuset der jeg skal føde,slik at alle mine bekymringer og angsten blir dokumentert slik at det står i journalen min når jeg kommer dit.Samtidig har vi satt opp ønsker for fødselen slik at hvis den utvikler seg slik som sist skal det skje noe fortere denne gangen og ikke drøye like lenge.Det har hjulpet en del,men fremdelesså sliter angsten hardt innimellom..

Jeg har og fått høre fra flere både lege,jordmor og andre at fødsel nr 2 blir helt annerledes og sikkert går mye bedre,men det er veldig vanskelig å tro på det når man er så redd..Ville tatt det opp med legen og forlangt å få snakke med de på sykehuset..Ingen kan tvinge deg til å skulle føde "normalt"..

Håper det ordner seg for deg!

Hei,

Jeg hadde en fæl første fødsel. Styrtfødsel, tangforløsning uten bedøvelse, pulsen sank på babyen og jeg måtte opereres etterpå. Alt endte vel, men det var ikke en god opplevelse.

Fødte nr to for en måned siden. Fødte i løpet av ett par timer uten bedøvelse. En flott opplevelse, hadde ikke planlagt å føde uten bedøvelse, men alt gikk så fort og greit. Var oppe å gikk med en gang etterpå, og ett par timer senere spiste jeg på sykehus restauranten med babyen ved siden av meg.

Vil bare si at alle fødseler er veldig forskjellige, og en hard fødsel betyr ikke at det blir slik neste gang. Hadde en flott jordmor som leste grundig gjennom papirene fra første fødsel og tok hensyn til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...