Miss Cat Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei. Jeg er helt ny her. Føler til tider jeg er helt alene om å være gravid, og tenkte derfor at her kan jeg sikkert komme i kontakt med andre som har det som meg. Jeg er nå i uke 16, og lurer litt på når det er vanlig å kjenne den lille? Hilsen meg.
marimor5 Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Hei Med nr en så kjente jeg ikke liv før rundt 20 uker. Men med de andre har jeg kjent liv mye tildligere. Med den siste så kjente jeg en liten sprettball i uke 13.
Miss Cat Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2007 Ja, da får jeg vel vente noen uker til. Føler av og til på natten (er ofte våken) at det til tider er noen bobler som flyter rundt, men da er vel det noe annet. Blir artig det å kjenne den lille. Dvs nå som det endelig har gått opp for meg at det er noen der.
girl19 Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 De boblene du kjenner er luftbobler =) Heeelt normalt når man er i ca. 4 mnd =)
Miss Cat Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2007 Så det er det det er, ja. Så kjedelig da. Jeg mener at hvis magen vokser så bør jo den lille prøve å ta kontakt med meg snart:-) Miss Cat
Dizzie_mortil3 Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Det er ikke lett å kjenne forskjell på luftbobler og tidlige fosterbevegelser, særlig ikke når man er førstegangsgravid. Så det kan godt hende at det du kjenner, er små spark!
Miss Cat Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2007 Nei, nå ble jeg forrvirret, altså. Jeg vet rett og slett ikke hva det er. Men det er bare om natten, når jeg er våken eller må på do. Jeg har ikke noe lust i magen ellers, så jeg vet ikke. Har du barn? Miss Cat
*Lissi* Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Kan være babyen din ja. Er veldig forskjellig når man kjenner babyen. Spesielt når man legger seg for kvelden, er det vanlig at de blir helt turbo:-) Lykke til videre med magen!
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Jeg kjente liv allerede i uke 13, lå da helt stille på sofaen. Etter det tok det noen uker før jeg kjente tydelig liv, var vel ca uke 17. Kjente spark hver dag fra uke 22. Bare å glede seg!
Dizzie_mortil3 Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Ja jeg har en datter på 2, og jeg kjente henne første gang da jeg var ca 18 uker, det kjentes som en luftboble langt nede i magen, der hvor luft sjelden kjennes egentlig. Og det var sent på kvelden. Det er riktig at fosteret som regel blir helt turbo når du hviler. ) Men ta det med ro, det er ikke vanlig å være sikker på hva man kjenner før 19-20 uker når det er første gang!
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Stol på deg selv når det gjelder dette med å kjenne liv. Det jeg kjente i uke 13 var ikke luft, det var helt ulikt alt annet jeg hadde kjent og det var babyen:)
kattungen Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Jeg kjente bevegelse allerede i uke 14. Det er individuellt, kommer an på hvor morkaken ligger, hvordan vevet ditt er osv. Men hvis du legger deg ned på kvelden og kjenner etter og ligger musestille, kanskje du kjenner noen små bobler:) Er du usikker, er det sikkert babyen kjenner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå