Gå til innhold

mmm...bananmuffins

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg bakt 3 porsjoner bananmuffins som sønnen min skal ha med i barnehagen i morgen, siden det er foreldrekaffe på ettermiddagen. Måtte jo prøvesmake noen og oppdaget da at første porsjonen ikke var kjempestor, så bakte likså godt to porsjoner til :o) Nå har jeg bananmuffins i hele kjøkkenet, men det var utrolig lettlagd og et sunnere alternativ til vanlig kake (kun én dl sukker til ca 16 små/12 store muffins).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes godt ut! Har du oppskriften? :)

Skrevet

Deler du oppskriften eller?

Hørtes deilig ut!

Skrevet

nå må vi trille tur i butikken kjenner jeg.. muffins er bare såå godt, og såå enkelt å lage:)

hvertfall den ferdigposen;)

Skrevet

Oppskriften er som følger:

4,5 dl mel

1 dl sukker

2 tsk bakepulver

2 moste bananer

2 dl melk

1 egg

0,75 dl nøytral matolje

Bland det tørre først og ha så oppi det våte (jeg blander det våte sammen). Røren skal ikke bli glatt (pga bananklumpene), men melet skal selvsagt være rørt ut. Fordeles i muffinsformer (ca 16-20 små eller 12 store) ca 2/3 fulle og bruker du papirformer anbefaler jeg at du tar to former inni hverandre, for røren er ganske tykk.

Stekes i ovnen i ca 20 minutter på 200 grader (litt kortere med mindre former) til de blir gyllenbrune.

Muffinsen kan spises som den er, eller med glasur på. Dersom du/dere tåler nøtter kan man også ha i ca en dl av det, samme hvis man ønsker sjokoladebiter i.

Lykke til med bakingen!!

Skrevet

Dytter denne opp slik at alle får den med seg!

Skrevet

Nå har akkurat jeg og mannen min kost oss med disse muffinsene, og de var NYYYYYDELIGE =) Saftige og gode uten for mye preg av banansmak.

Takk til Zoomer fra meg og mannen min =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...