Gå til innhold

noen som vil dele erfaring fra ABC fødsel?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hej!

Det är en stund sedan du skrev men du kanske läser i allafall. Jag födde där i juli för ett år sedan. Det var min första födsel. Nu är jag gravid igen och har fått föde plats där i oktober. Personalen och atmosfären på ABC är bara helt underbar. Du kan vara glad att du valt ABC! :)

Jag hade vattenfödsel. Jag hade 8 cm öppning när jag kom in så födseln tog bara 2,5 timme efter vi kom in. Jag hade haft maseriar i 2 dagar innan och var därför väldigt sliten men jormor (Roya) fick peppat mig så att jag bet ihop och genomförde födseln på ABC. Jag sprakk ingenting och det kan jag tacka jormr för. Hon sa strängt till mig att inte pressa mer för då skulle jag spricka. Personalen är otroligt duktig.

Uppföljningen efter födseln var väldigt fin. Jag hade problem att få igång amningen. Men alla (oavsett vaktbyte) var informerade om det och hjälpte oss massor. Vår gutt var också nära på att få gulsot (pga amningen) och det var samma där att dom följde upp det hela tiden genom att måle huden och tog blodprøve.

När vi kom hem fick jag bröstbetennelse och feberfrossa. När jag ringde ABC sa dom att jag gärna fick komma in så att dom kunde hjälpa mig med betennelsen och ta en titt på amningen igen. Vi drog dit och fick många fina råd och ytterligare vägledning.

På ABC är det väldigt stilla och önskar du lugn och ro med din baby så respekteras det och dom låter er vara ifred om ni inte ber om hjälp.

Jag har ju inget att jämföra med men jag har iallafall en väldigt positiv upplevelse och fina minnen från min födsel på ABC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...