tonebf Skrevet 26. mai 2007 #51 Skrevet 26. mai 2007 nei strømpebuska har vi tatt av for noen uker siden, men bruker somregel enda en tynn lue....(østlandet) han er 23mnd
St.Sunniva Skrevet 26. mai 2007 #52 Skrevet 26. mai 2007 Jeg bruker da også strømpebuksa fortsatt.....skal være sagt at minsten her drar sokkene av seg. Dessuten, om man bare har en ganske tynn bukse over så er det IKKE for varmt med strømpebukse. Det er da begrenset hvor tykke de kan være. Ingen av mine er ekstremt tykke iallefall. Til anonyme innlegg nr. 3 Hvordan kunne du se at denne ungen hadde kjempetykk strømpebukse om den hadde bukse over?? Så lenge barna ikke kjennes varme/kalde ut, så er det nok ingen fare enten man velger strømpebukse eller ikke.
mamma snart ;o) Skrevet 26. mai 2007 #54 Skrevet 26. mai 2007 He he.....dette er moro;o) Mange flere som lar seg provosere enn det er verdt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #55 Skrevet 26. mai 2007 Hehe, jeg er den som skrev innlegget med "kjære vene, fra Stavanger" for ganske lenge siden, og fikk det svaret jeg regnet med. Har enda ikke lest alle innleggene etter dette. Vil bare si: HVA ER GALT MED Å HA PÅ BARNA STRØMPEBUKSER NÅR MOR VURDERER DET SLIK AT DET ER BESTE FOR BARNET? Jeg risikerer heller at ungen min blir for varm enn for kald, så enkelt er det for min del:-) Og nei, jeg er nok ikke av den overbeskyttende typen, jeg er ganske avslappet, så du anonym hadde nok kjeftet på meg på andre områder også.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. mai 2007 #56 Skrevet 27. mai 2007 Ja, bruker strømpebukse på barna enda, bruker også bukse utenpå longsen, under parkdressen hvis vi skal leke ute. Hun er 18 mnd. Bruker faktisk ull longs selv også ennå hvis jeg skal være ute. Bor i finnmark.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #57 Skrevet 28. mai 2007 mineliten; det er jo bare du selv som lar deg provosere, og holder denne tråden oppe ved å skrive anonyme svar. Ta og få deg et liv da.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #58 Skrevet 28. mai 2007 Jeg bor selv på østlandet og må si jeg blir litt oppgitt av folk som blir sjokkert over at noen her bruker strbukse. Det er ofte kaldt her og min sønn sitter i sandkassa om dagene. Selv bruker jeg ikke strbukse, men så sitter jo ikke jeg på bakken heller da!!!!! Han har ikke på seg det når det er varme dager, men dem har det vært få av i vår.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #59 Skrevet 28. mai 2007 Bor i Molde. Barnet mitt er 17 mnd, vi har enda ikke tatt av strømpebuksa. Hun går jo kun i strømpebukse og body inne, og skal vi ut har jeg bare på en joggebukse og en jakke/genser. Og lue. Dress: Enkelte dager har jeg bare på en tynn U-foret dress utenpå strømpebukse og body, dette forde dressen er litt mer vanntett, og dersom jenta skal krype i gresset eller veldig fuktig sandkasse ol. Dressen er jo tynn, og har bare body og str.bukse under. Noen dager slik og andre dager sånn, kommer ann på tempratyr, vind, og aktivitet. Dessute, slutt å krangle jenter, det kommer til å bli kjekke flotte folk av ungan vårres uansett om de går med strømpebukse eller ei. Sandelig ikke rart det er krig i verden når man ser hvordan enkelte skal bry seg om hva andre gjør. Gjør det som føles rett for deg og ditt barn i den situasjonen du er i der og da. Finnes ikke noe fasitsvar. Noen barn er slik og andre er sånn, noen trenger mye klær, andre mindre, noen er varme og andre fryser lett. Noen har tenna på tørk, andre har ikke, noen er tykke noen tynne, noen har masse hår, noen lite. Gjør som DU synes er best, og DRIT i hva naboen har på poden sin!! Hilsen ei som hvist ble litt mer engasjert enn det som var plana....hehehe. (Hmm feie for egen dør kanskje...hehe)
Gøril (210406) Skrevet 28. mai 2007 #60 Skrevet 28. mai 2007 Orker ikke å lese alle innlegg, men ja vi bruker strømpebukse etter hvor kaldt det er ute...Ikke etter hvilken årstid det er. Hun er 13 mnd og går og løper uten problem stort sett hele dagen, men strømpebukse finner jeg faktisk nødvendig enkelte dager. Er ganske kaldt på bakken enda..
sprængpupp Skrevet 28. mai 2007 #61 Skrevet 28. mai 2007 orker heller ikke lese alle innlegg, men vi bruker strømpebukse etter været ikke årstid, så ja min lille bruker strømpebukse enda å det gjør faktisk min 6 åring å når det e surt & kaldt ute, hadde det vært juli no så hadde de fortsatt gjort det, lue bruke de å ,, tynne bomulsluer da, bor i trondheim
Babyonboard ;-) Skrevet 28. mai 2007 #62 Skrevet 28. mai 2007 hehehe... Er det rart det blir krig i verden når enkelte klarer å hisse seg så opp bare fordi noen velger å ikke kaste strømpebuksa når det er blitt mai ;-))) Jeg har lest alle innleggene, og har egentlig sagt mitt før; strømpebukse eller ikke bestemmes etter gradestokken, ikke kalenderen ;-) Og til dere anonyme; HERREGUD altså atte idag altså så var det bare SJU grader ute altså... Og vet dere? Det var på østlandet altså ;-))))) Og vi brukte strømpebukse!!! OG bukse OVER strømpebuksa!!! Og LUE ;-))) *gisp* HEIA strømpebuksa ;-)))
pondusline Skrevet 29. mai 2007 #63 Skrevet 29. mai 2007 Må sei eg blir heil matt av å lese desse innlegga her... Her i Stavanger har det vore kaldt i det siste, og strømpebuksa har vore på. I dag har gradestokken komme seg opp på 14 gr, så i dag blir det nok uten:-) Eg trur faktisk at ungane hadde vortne rimeleg flaue viss de hadde fått lest dette når de blei store. Det er snakk om strømpebukser folkens.
RajaPia Skrevet 30. mai 2007 #64 Skrevet 30. mai 2007 Vi bor i en by på riktig side av Mjøsa...... , og vi bruker fortsatt strømpebukse. Snuppa mi på 20 mnd løper og går , men sitter mye og leker også. Bruker en tynn lue eller skaut også. Bruker heller litt mindre yttertøy. Fortsatt bare mai , og bakken kan være rå og trekken lur. Gleder meg til sommeren.... Ble litt overrasket når en liten irakisk gutt på 13 mnd kom i den åpne barnehagen vi går i , i shorts og singlet... Vi er kun inne de timene da.
RajaPia Skrevet 30. mai 2007 #65 Skrevet 30. mai 2007 Litt mer fra meg... ) Her var det ikke mye som minnet om sommer i dag. Var på tur ved Mjøsa i dag , og her var det 7 varmegrader og vind... Hjelper ikke at det snart er juni da gitt. Jeg har en sønn på 17 år og ei lita jente på 20 mnd , og min erfaring er at man får bruke hodet . Dessuten lurer jeg på hvorfor de som slenger mest dritt til andre vil være anonyme.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå