Blomman Skrevet 24. mai 2007 #26 Skrevet 24. mai 2007 og det samme gjelder lue- man ser an- her det så surt om dagen at lue er et must!
xxx71 Skrevet 24. mai 2007 #27 Skrevet 24. mai 2007 Næmen så sint da. Holder en knapp på en mor som beskytter i aller beste mening - enn en som håner de hun er uenig med.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #28 Skrevet 24. mai 2007 bor i oslo og sluttet med strømpebukse i beg. av april. men snuppa går og løper når vi er ute eller sitter i vogna. og sitter hun på bakken er hun jo polstret i rompa av bleia. bruker litt tykkere bukser om det er kaldere ute og tynnere når det er varmt.
Retro-mamma Skrevet 24. mai 2007 #29 Skrevet 24. mai 2007 He he - jeg bor også i Oslo - og skal kaste strømpebukse imorgen etter å ha lest disse innleggene!!! Hørtes grusomt ut det med mammaen i shorts og ungen i tykke klær....
venus Skrevet 24. mai 2007 #30 Skrevet 24. mai 2007 Bor på østlandet og bruker strømpebukse og lue på mine to små på 1 og 2 1/2 år. Min eldste sier klart i fra når hun fryser og ennå ber hun om votter mange ganger. Så er vi ofte hos mormor og morfar som bor åpent til med jorder på allekanter og stiv kuling bestandig. Natte temp er nede i 0-5 grader, da er det ganske kaldt i bakken. Når solen er fremme er det kjempe varmt, ikke ellers. Så stakkars de barna som ikke får ha på seg strømpebukse sier jeg.
Leddgikt Skrevet 24. mai 2007 #31 Skrevet 24. mai 2007 Jeg bor på Vestlandet. Og stort sett får jenta mi på 18 mnd nå gå uten strømpebukse nå, men enkelte dager blir det ullundertøy fra topp til tå fremdeles. Lue slipper hun ikke unna... På fine varme soldager, har hun solhatt (med ørelapper og knyting), de kjølige dagene blir det en god bomullslue. Når det er sagt er det ikke snakk om å tvinge henne til å bruke lue, da. Hvis jeg et øyeblikk våger å ta henne ut uten lue, griner hun seg til å få den på: "Hua, hua, hua, hua, hua, hua, hua..." ;-)
Babyonboard ;-) Skrevet 24. mai 2007 #32 Skrevet 24. mai 2007 Er både på østlandet og langt i nord, og bruker faktisk graderstokken for å bestemme om datteren min (13 mnd) skal ha strømpebukse eller ikke!
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #33 Skrevet 25. mai 2007 Min gutt på 1,5 bruker fortsatt strømpebukse omtrent hver dag. (Oslo)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 25. mai 2007 #34 Skrevet 25. mai 2007 Snuppa mi på 21 mnd bruker strømpebukse og tynn lue hver dag. Bor i Trondheim
børdi Skrevet 25. mai 2007 #35 Skrevet 25. mai 2007 hehe hvorfor jeg gjør det??? Hmm kan det ha noe med at jeg ikke vil ungen skal gå ute og bli syk kanskje??? Og nei jeg bruker ikke str bukse selv, men det gjør jeg heller ikke på vinteren..:-) Da har jeg et sp mål til deg anomym herregud...-) Hvorfor skal man på død og liv slutte med str bukse til en viss dato eller årstid..??? Kaldt i været = strømpebukse,, tviler barna mine tar skade av det hehe...
nyttnick3 Skrevet 25. mai 2007 #36 Skrevet 25. mai 2007 wow-det må man kunne kalle røntgen syn!! Tenk og se at et barn har strømpe bukse UNDER buksen..!!.for det kunne jo ikke være lange strømper e.l som evt viste ved anklene, eller ei litt lang underbukse som viste opp med ryggen.. Nei, du såg nok hele strømpebuksa du med ditt syn!
Riggis Skrevet 25. mai 2007 #37 Skrevet 25. mai 2007 Og du er anonym ser jeg. Det er så jævli irriterende med slike anonyme kjeftesmeller så fort det er noe som ikke passer inn i synsinga! Også drar vi inn litt ekstra om overbeskyttelse og greier. Jævla forståsegpåer! Bor selv på Østlandet og bruker strømpebukse både på meg og veslejenta når temperaturen er deretter. Hun har ikke vært forkjøle eller syk siden februar, og har det så fint så. Synes mer synd på ungen din jeg, som har ei slik mor!
mamma snart ;o) Skrevet 25. mai 2007 #38 Skrevet 25. mai 2007 Børdi...du misforstår innlegget mitt. Jeg mener unger som går med strømpebukser på VARME dager...for det er mange av dem også. Dessuten sier helsesøster at de "fortviler" over alle småbarna de får inn hver vår/sommer med varmeutslett.Klart jeg kler barna mine etter temperatur og ikke kalender....nå mener jeg de folka som OVERDRIVER påkledning. En annen ting....barna er flinkere til å regulere temperaturen etter 1 års alder. Mye forskning på dette.
mamma snart ;o) Skrevet 25. mai 2007 #39 Skrevet 25. mai 2007 jeg så strømpebuksa fordi sønnen min har samme....i skapet hjemme...
mamma snart ;o) Skrevet 25. mai 2007 #40 Skrevet 25. mai 2007 Hehe...ja stakkars barnet mitt som har en slik mor som meg som har sluttet med strømpebukse i mai hvor det er 15 grader og mer...bør nok passe meg nå;O
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 25. mai 2007 #41 Skrevet 25. mai 2007 Jenta mi på 12 mnd bruker fortsatt strømpebukse og har og alltid lue på seg. er vi ute tar jeg kansje av buksa så det blir strømpebukse og dress.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #43 Skrevet 25. mai 2007 Hva slags dress bruker du på denne tiden av året...hørtes voldsomt ut med strømptebukse, bukse OG dress....
flust Skrevet 25. mai 2007 #44 Skrevet 25. mai 2007 Hos oss er strømpebuksa på noen dager, og av noen dager. Kommer helt an på temperatur og vind. De dagene jeg har kuttet ut strømpebuksa har jeg gjerne brukt knesokker på vesla.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #45 Skrevet 25. mai 2007 Les ordentlig før du uttaler deg,det sto at hun tok AV buksa... Her var det mye tragiske innlegg,av anonym/mineliten som tydeligvis har et problem med å treffe anonymknappen hver gang!"
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 26. mai 2007 #46 Skrevet 26. mai 2007 Ja min på 16 mnd. bruker både strømpebukse og lue enda.. Her i trondheim er det utrolig lite som minner om sommer for tiden. Hadde du anonym tatt av strømpebuksa på ungen din om det var 6 grader, regn og surt ute? I så fall..så må jeg bare si stakkars unge, som skal gå å fryse fordi mamman har ett eller annet problem med strømpebusker som ikke jeg skjønner;)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #47 Skrevet 26. mai 2007 Ikke misforstå...bor i Oslo og jeg snakker om strømpebukser osv når det er 18-20 grader og sol ute. Herregud...det er DET det hele handler om...ikke når det faktsik er kaldt og surt ute...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #48 Skrevet 26. mai 2007 Jasså, glemte du anonymknappen nå, mineliten? Hihihi!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #49 Skrevet 26. mai 2007 Å herregud da, det var faktisk ikke KUN Oslo og KUN 18-20 gradre som var nevnt i hovedinnlegget. "Bruker dere strømpebukser på ungene nå?" var vel spørsmålet. Gi faen nå da mineliten.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #50 Skrevet 26. mai 2007 Mineliten du har dreti deg så jævlig ut.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå