cathrine&emma Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 jeg har ei jente på 15 mnd, som ikke går hele alene enda, bare noen skritt her og der, og lurer når kan man slutte med strømpe bukse og lue osv?
Makka Pakka Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Tja det kommer vel an på hvor man bor. Jeg bor i Troms og her er det ikke spesielt sommerlig til tider. Er det varmt og godt en dag så slipper dattera mi unna lua men har alltid på seg strømpebukse. Selv om sola kan være varm så er det ofte litt kjølig i skyggen.
Mille** Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Her oppe i nord har jeg ikke sluttet med det enda, her pakker man aldri bort strømpebuksene. ;o) Men er det over 10 varmegrader så går hun i bare bukse og evt parkdress. Og er det vindstille slipper hun lua også.
Tredjemann på vei :D Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Gutten min er 18 mnd og går hele tiden når vi er ute, men synes likevel det er lurt å ikke kle av han så mye enda. Altså det kommer jo helt an på temperaturen og om det er vindstille det da. Igår var det 17 grader her og litt vind, men han brukte likevel strømpebukse ettersom han kun hadde jeans utenpå. Når det blåser bruker han lue, ellers går han uten, eller med solhatt. Man må nesten bare tenke litt selv og bruke sunn fornuft og sjekke temperaturen på ungen:)
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Vi bor i midt norge, men d har ikke vært noe særlig vær denne våren. Lillejenta vår har på seg strømpebukse, men har byttet ut vinterlua med ei lue som ikke er så tykk (litt tykk bomullslue). Lufta har vært skarp i det siste så d blir vel strømpebukse ei god stund fremover til.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Bor i Bergen og begge mine bruker strømpebukse.
TORO-husmor Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Vi bor også i midt i Norge, og det ser dessverre ikke ut for at strømpebuksa kan legges bort med det første, nei...
It's all about me Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Bor i Bergen og sluttet med strømpebukse for mange uker siden. Han sitter jo bare i vogna ennå når vi er ute, så er det litt kjølig en dag tar jeg bare teppe over han. Lue derimot bruker han ennå, størsteparten av varmetapet går jo ut gjennom hodet.
Sassy. Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Vestlandet Bruker strømpebukse og lue enda. Men er det varmt en dag (har jo hatt noen fine dager i vår),så har jeg droppet strømpebuksa. Har byttet til en litt tynnere lue nå,men det blåser ganske kaldt enda,så lua får bli en stund til. Tenker nok at strømpebuksa snart forsvinner for sesongen også,men en vet jo aldri når det sommer heller,en dag 5 grader,og neste 25 grader....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Kommer ann på hvor man bor. Småen her er litt eldre da, men vi har sluttet.. Bor på Østlandet og hre er det jo omtrent sommer innimellom.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Jeg bor i Oslo og lykketrollet er 1 år og 10 mnd... Her sluttet vi med strømpebukse for leeenge siden... det blir vanlig olabukse eller ei fora bukse om det er veeeldig kaldt på morgenen...
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Vi bor på Østlandet, og strømpebuksa forsvant for en god stund siden. Går for det meste i jeans. Har på lue om det blåser veldig (kun en tynn en), ellers går det for det meste i solhatt her :-)
nickoline og supermann Skrevet 23. mai 2007 #14 Skrevet 23. mai 2007 Bor på østlandet. ser an fra dag til dag. Har enda strømpebukse i barnehagen......
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #15 Skrevet 23. mai 2007 Bruker strømpebukse ja, og ho er 13 mnd. Kjem til å bruke det ei god stund enda, ikkje når det ein sjelden gang er bra varmt ute da..
hund&barn@fullrulle Skrevet 23. mai 2007 #17 Skrevet 23. mai 2007 Snuppa er 14 mnd og går heller ikke helt selv, men den siste mnd er det få dager med strømpebukse. Som i dag var det jo 16 grader ute, og jeg synes ikke det er nødvendig med strømpebukse da, og lue kan jeg dessverre glemme å få henne til å bruke... Hun river og sliter så hun får brannsår av snorene!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #18 Skrevet 24. mai 2007 hvor gamle er barna dine og hvor mange grader skal til for at du dropper strømpebukse? HÅper du snakker om litt tynnere strømpebukse enn de du bruker om vinteren???
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #19 Skrevet 24. mai 2007 Synes det er godt å høre om foreldre som ikke pakker unga sine inn i masse klær....enig med deg. I går (bor i Oslo) var det 18 grader og jeg så en liten unge, sikkert 1,5 år, som satt i vogna si med tykk strømpebukse, bukse, tykk jakke m.v Moren selv gikk i shorts og t-shrit....latterlig!!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #20 Skrevet 24. mai 2007 Godt å høre...ser småunger på østlandet (oslo) som har så vanvittig mye klær på....hvorfor???
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #21 Skrevet 24. mai 2007 Herregud...hvorfor????????????? Bruker du det selv også?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #23 Skrevet 24. mai 2007 Kjære vene, er det noe å få kjeft for at man bruker strømpebukse enda? Dummeste jeg har hørt. Jeg bruker det på min gutt og bor i Stavanger. Kunne aldri falle meg inn å høre på kjeftinga deres!! Ungen er ikke svett eller klam når han er ute, så da har jeg det på. Hadde en den av en fin soldag her tidligere, men han var iskald på leggene da vi kom inn.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #24 Skrevet 24. mai 2007 Kanskje det er annet klima i stavanger, men vi snakker om østlandet: Oslo!!!!!! Dessuten tror jeg neppe på at sønnen din var iskald på leggene...og om han var..tror du han blir dødssyk?? Tror du det er farlig??? Han hadde nok sagt fra om han var kald... Går du selv med strømpebukse??? Overbeskyttende er du...og sikkert på flere felt
Blomman Skrevet 24. mai 2007 #25 Skrevet 24. mai 2007 herregud....hvorfor????????????????? Selv om mor ikke bruker strømpebukse trenger kanskje barnet det - barn opp til fem år har ikke fullt utviklet varmeregulering. sorry - men barn er forskjellige - noen er varme av seg og noen fryser lett - blir lett syke .... og dessuten er det ikke spesielt varmt ute alle steder - bor på Østlandet men bruker strømpebukse hvis det ikke er skikkelig sommer (og det har det ikke vært siden begynnelsen av mai her vi bor) Så strømpebukse kommer an på hvor en bor - og hvordan barnet regulerer varmen - og om det evt blir lett syk.Å dømme andre for å ha på unger strømpebukse er helt bak mål. Man kler da vel ikke ungen etter kalenderen- bedre å bruke sunn fornuft å se an dagens vær og tempratur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå