Gå til innhold

Har vært på første kontroll :)


Mamma'n til lille David

Anbefalte innlegg

Var på første kontroll i går, og det gikk veldig enkelt og greit for seg.

Vi startet legetimen med å fylle ut informasjon som skal stå på helsekortet, vi snakket om bakgrunn , fremtidsplaner og hvordan jeg følte svangerskapet hadde gått fram til nå.

Gyn.undersøkelse var ikke nødvendig, det er mindre vanlig nå i dag enn før - helt greit for meg , jeg er 100% sikker på at jeg er frisk nedentil.

Deretter sjekket han blodtrykket mitt, var litt nervøs der, men det var helt perfekt :)

Det ble tatt blodprøver, urinprøver og så målte de høyden og vekta mi.

Fikk gode informasjonsbøker og hefter, også en fin liten toalettveske med små babyprodukter og bind som du kan ha med deg på sykehuset dagen man skal føde.

 

Er svært fornøyd med første legetime, og kan nesten ikke vente til neste :D

 

Fikk forresten også vite at jeg har termin 25 desember, jeg som trodde jeg hadde 3 januar.. en uke nærmere den magiske 12 uke :D

 

Lykke til videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh.. Så morsomt!!

Jeg gleder meg til min første også.

Det er jo så spennende!! :)

 

Og så kjekt å få vite at man er en uke nærmere!!

Hvordan fant legen ut av datoen?

 

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne termin selv, kan du gå på www.babyverden.no

Der er det en fin kalkulator... Du må bare legge inn første dag/siste mens, og hvor mange dagers syklus du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ja, hadde det bare vært så enkelt... :) Har ikke ført noe logg over mens jeg da... Har tenkt som så at jeg tar det som det kommer. :) Og plutselig så satt den.. hihi.. :) Men kan legen finne ut sånn på kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Queen - ultralyd er nok det sikreste du har å forholde deg til ift terminfastsetting. Legen kan gjøre gu og kjenne på livmorstørresen, men det er kun veiledende - kan være ganske forskjellig hos folk, Ift livmorens plassering. Kan ellers anbefale å gjøre en liten anmerking i dagboken, hver gang tr kommer, om over ett år og tr dukker opp igjen - så får du litt mer kontroll over tr. Det maser alltid legen min om når jeg er hos henne. Tar du folat, skriv opp dato på tr - ja da ja da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti Lill :o)

Må si noen ord til deg også da, siden jeg har skrevet på tråden din. Så kjempebra at du er fornøyd med legekontrollen. Det er så deilig når forventninger blir innfridd :o)

 

Lykke til videre, og såååå gøy å bli flyttet fram en uke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ja... Legen vil nok ikke finne en helt sikker dato... Tror nok du må vente på en mer "riktig" dato til du skal på ultralyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...