fire i familien Skrevet 22. mai 2007 #1 Del Skrevet 22. mai 2007 Jobber i barnehage, men kan desverre ikke fortsette i den jobben pga. at bekkenet mitt ikke tåler det etter siste fødsel.Sliter med totalen av løfting, bøying, sitting på gulv og harde benker, påkledning, ståing, gåing og diverse aktivitet i lek. Er såpass god at jeg klarer å jobbe redusert stilling ( men har da ingen fremgang hva bekkenet angår), og lege og manuell terapeut tror ikke jeg kommer meg opp i full stilling igjen i den jobben. Det har jeg selv begynt å innse også....Nå er det derfor sendt en erklæring fra legen min til NAV om at jeg trenger omskolering (eller hva de kaller det) Nå må jeg begynne å tenke på hva jeg har lyst til å gjøre videre, og hva jeg kan klare å gjøre videre. Er jo ingen vits i å utdanne seg til noe jeg ikke vil klare å utføre... Jeg har veldig lyst til å jobbe innen skole. Gjerne som lærer i barne -eller ungdomsskole. Tenker selv at det er en lettere jobb fysisk (med mindre man er gym lærer...) at det er mindre "på beina tid" og mer kontortid og derfor større muligheter til variert arbeid (litt ståing ,gåing men også en del kontorjobbing der en har mulighet for god kontorstol) Og at en del av arbeidstiden er ubunden og at jeg dermed har mulighet til å legge inn pauser innimellom, særlig om ettermiddagen da jeg er verst i bekkenet Har jeg forstått eller misforstått læreryrket ???? Har dere tro på at "en som meg" kan utføre lærer yrket fysisk sett? med event. enkle tilpasninger.(som god stol, gode sko......) Håper noen tar seg tid til å lese og svare meg. Jeg trenger virkelig noen syn og forklaringer på dette :-) Takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9368277-trenger-yrkes-veiledningl%C3%A6rer-m%C3%A5-skifte-yrke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #2 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei! Det er jo mange flere muligheter å sette seg ned i en barnehage enn det er i skolen.... Jeg vet ikke helt om jeg ville gått for læreryrket. Du står og går mye som lærer, man rusler rundt i klasserommet, man er på turer, driver med prosjekter og er ute...... Er ikke før etter skoletid man får satt seg ved en kontorpult...... Men kanskje du kan få til en samtale med en rektor evt rådgiver ved en skole, så du kan få litt mer info om hvordan det best mulig kan tilrettelegges? Lykke til!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9368277-trenger-yrkes-veiledningl%C3%A6rer-m%C3%A5-skifte-yrke/#findComment-9370963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire i familien Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mai 2007 Fikk en del svar inne på dib, og ser vel at lærer nok ikke er noe for meg. Synd men sant. Får nok bare prøve å motivere meg til at "second best" må være greit nok. Når det jeg aller mest vil ikke lenger er en mulighet må man bare prøve å finne det positive i andre ting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9368277-trenger-yrkes-veiledningl%C3%A6rer-m%C3%A5-skifte-yrke/#findComment-9375378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #4 Del Skrevet 22. mai 2007 Det har ikke fungert særlig for meg, men så måtte jeg pendle 1,5 timer hver vei hver dag og var gravid. For mye sitting--jeg jobba på vdg. skole--både til forberedelser, retting, møter osv. og mye ståing ved undervisning, gåing opp og ned trapper osv. Men sittinga var verst. Det er også mye hjemmearbeid på etterm. Lurer på om dette går bra etter perm. er over. Kanskje det er bedre med 9 til 16 jobb hvor man kan regulere mer arbeidsstilling selv, jobbe hjemmefra eller ha fleksibel arbeidstid. Men kanskje det er bedre på barneskolen-mindre sitting og forarb. og mer undervisning?Meld deg inn i landsforeningen for bekkenløse kvinner og spør dem om råd! Se www.lkb.no. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9368277-trenger-yrkes-veiledningl%C3%A6rer-m%C3%A5-skifte-yrke/#findComment-9375691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire i familien Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg sliter mest med mye bevegelse, ståing ,gåing, bøying, løfting....Det går egentlig veldig greit å sitte lenge hvis jeg har en GOD stol og mulighet for å reise meg og bevege litt på meg innimellom. Men har jo ikke prøvd å sitte rett opp ned en hel dag da,,,,så jeg vet jo egentlig ikke hvordan en arbeidsdag på kontorstol ville fortone seg for meg. Det er vel kanskje litt av problemet og, at jeg ikke vet hvordan kroppen min vil reagere på forskjellige ting...Litt vanskelig å vite hva man skal gjøre i form av jobb fremover da....Og jeg VIL jobbe. Får gjerne ta kontakt med lkb. Takk for tipset ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9368277-trenger-yrkes-veiledningl%C3%A6rer-m%C3%A5-skifte-yrke/#findComment-9386875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå