Gå til innhold

I USA er autisme mer vanlig enn diabetes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sa det på Oprah i går. Det er også mer vanlig enn brystkreft. Barn i 2 års alderen får det.

Skumle greier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesiell grunn til dette? Skulle tro at diabetes var vanlig der borte siden fedme er blitt et så stort problem.

Skrevet

Det er diabetes 2 som kan komme av fedme, type 1 som er denmest vanlige har ingentign med kost å gjøre...

Skrevet

Noen som vet hvordan vaksinasjonsprogrammet i USA er?

Skrevet

Dette er ikke et tullesvar altså - men kan det ha noe med tv-tittinga å gjøre? Det er jo statistikk på at amerikanske unger ser enormt mye tv, fra veldig lav alder...

Skrevet

USA er det landet i verden med flest vaksiner, uvaksinerte barn har ikke tilgang til barnehage og skole i de fleste stater. Studier gjort blandt amishfolket, som er fritatt fra vaksinasjon, viser at de tilfeldigvis også er "fritatt" fra autisme.

Antall vaksiner i USA:

Etter 1 måned:1 stk.

Etter 3 måneder: 8 stk.

Etter 6 måneder:19 stk.

Etter 2 år: 30 stk.

Etter 6 år: 37 stk.

Etter 18 år: 40 stk.

Skrevet

Men det at de er fritatt fra autisme kan også ha noe med miljøet og ikke kun pga vaksinene da. Men man skal være litt varsom med vaksiner for det.

Skrevet

Trodde autisme var medfødt jeg, men at det ikke viste seg før senere? Mulig jeg som har misforstått. Men hva legger dere i autisme, siden dere syns det er så skummelt? Mange autister fungerer jo bra i det daglige, hvertfall etter trening. Nå er det jo mange former for autisme da, så mange som ikke fungerer særlig godt heller!

Skal nevnes at det steven spielberg har en form for autisme, og man tror at også Kafka, einstein og mange andre fremtredende personligheter har/har hatt Aspergers syndrom, en form for autisme.

Mener ikke med dette innlegget at autisme er en utelukkende positiv ting, men vil bare vise dere som syns det er skummelt at autisme kan være så mangt(uten at det er en diagnose jeg ønsker for mine barn)!

Dere burde lese en bok som heter "inn med idiotene", skrevet av en autist om autister. Veldig bra syns jeg

Skrevet

De ser vel ikke så mye tv i amish-miljøet, gjør de? Eller spiser mye junkfood?

Enig med Martin kom 03.06.06 forøvrig - det går ikke an å tolke statistikk så ensidig. Det kan godt være flere faktorer som spiller inn, amishmiljøet skiller seg tross alt ganske kraftig fra det vanlige amerianske levesettet.

(anonym 10:05)

Skrevet

Autisme er ikke skummelt, og det er vel neppe det denne tråden handler om heller. Men hvis det viser seg at økte tilfeller av autisme skyldes forhold skapt av livvstil og andre faktorer, kan det jo være grunn til å spørre seg om noe kunne vært (og kan gjøres) anderledes.

Skrevet

Hmm...jeg har hørt om at det er slik i Silicon Valley fordi det er så høy tetthet med autister der fra før av, de jobber sammen, gifter seg, og får masse søte små autistbarn, men trodde ikke det gjaldt hele landet da. Der er det snakk om arv. Ellers er det vel ikke sånn at man plutselig får autisme som to-åring, men at det oppdages helt sikkert da?

Skrevet

Er ikke autisme arvelig, da? Har hørt at det er helt utelukkende at vaksine har skylda ihvertfall...

Skrevet

Man vet veldig lite om autisme. Men det er en oppfatning om at man som regel er genetisk belastet. Har også hørt dette med at det er utelukket at vaksinene har skylda, men jeg er usikker på om det er informasjon som er kjøpt og betalt av vaksineprodusentene eller ei..

Skrevet

Det finnes flere former for autisme, asberges syndrom er vel en av de mildere formene hvor mange kan fungere ganske greit i samfunnet..Jeg jobber med autismer, og believe me, jeg vil ikke at sønnen min skal være en av dem..De er utviklingshemmede,og jo mer autistisk- jo mer utviklingshemmet er de.

De hardt rammede autister mangler innsyn i andres menneskers følelsesliv (empati) og forstår ikke alltid at en handling kan få konsekvenser.Uttagering er ganske vanlig blant autister bare så det er sagt.

Skrevet

Når man ser slike program gjelder det å få med seg alt innholdet!! Autisme var mer utbredt blant 2 åringer! Og det skal sies at det er få barn som får diabetes i de første leveår. Hyppigheten ligger rundt 5-9 år når det gjelder type 1 diabetes. Dessuten er innbyggertallet i Usa høyt, og der er da naturlig at prosenten barn som har autisme virker større.. Ingen vits å blåse opp sånne saker synes jeg..

Skrevet

Vel, prosentandelen øker jo ikke nødvndigivs selv om innbyggertallet øker?

10 av 100 vil være 10% akkurat like mye som 10 000 av 100 000 er...

Skrevet

Det er som mange nevner flere typer autisme, noen hjerneskader gir autistiske symptomer og om de regnes med i denne undersøkelsen økes antallet ganske mye vil jeg tro. Barn under 3 år får barneautisme, de over får andre varianter. Det oppdages vel ofte rundt 1,5 år (samtidig som man får mmr vaksinen) og det er også en av grunnen til at man tror det er en sammenheng med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...