Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Jenta mi på 2 måneder promper noe veldig, jeg våkner til og med på natta av at hun promper. Virker som hun presser veldig, og jeg blir fortvilet på hennes vegne. Hun får både mm og mme, og jeg spiser hverken løk, kål eller erter. Hva kan jeg gjøre? Håper noen har gode råd til meg..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Gi henne malt sammen med mme. Fåes kjøpt i alle dagligvare butikker, står i hyllene med vitaminer og stæsj
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Tusen takk for tips. Hvor mye skal hun få av det og hvor ofte? Har det rask virkning?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 du må prøve deg litt frem. Har ikke helt peiling da vi brukte det kun den perioden han begynte med grøt. Men venninnene mine med flaskebarn tror jeg brukte en halv skje i hver flaske eller noe sånt. Skal hjelpe bra på i løpet av et døgn.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 IKKE GI MALT om hun ikke skriker fælt. Det er mye sukker i malt og babyen kan bli avhengig av det. Min lille gutt promper også veldig mye, har sjelden avføring og ligger ofte og presser. På tross av dette er han en blid gutt det meste av tiden. Har snakket om dette med helsesøster og hun sa at noen barn promper mye og får luften ut på den måten; altså promp er bra! :-)
Storebror & Lillesøster Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 ikke gi malt nei,så lenge hun er fornøyd og får bæsja uten hyl og skrik,forstod ikke at det var problemer med bæsjing akkurat men promping,gi henne minifom dråper dette kan du gi hver dag før hvert måltid eller når du føler hun trenger det min gutt gikk på disse fra 3 uker til litt over 3 mnd...ikke farlig og de blir ikke avhengig av det,det skal hjelpe til for og få ut luften...,min gutt hylte om nettene og dagene i 4 døgn før jeg fikk dette og så var han som før skriker aldri utenom når han er sulten eller vil legge seg. Kjøpes på apoteket..
Storebror & Lillesøster Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Vil bare legge til at malt gir man mot hard mage dersom babyen ikke får bæsja,ikke mot luft,om jeg ikke tar helt feil..
Honningmelon Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Hvis hun ikke gir tegn på at hun har noen plager pga lufta, hadde jeg ikke brydd meg noe om det. Eldste her var en superpromper, men hadde aldri noen plager med magen, lufta kom jo ut:) Men, det kunne være litt flaut til tider, prompa jo som en voksen mann:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Misforsto jeg, forsto det sånn at hun prompet da hun ikke fikk bæsjet. Er selvfølgelig enig med de andre, dersom hun bæsjer skal du ikke gi malt. Da er systemet i orden. Sorry.
Minesmå:)+en til! Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Jeg kavte masse med illle tassen her me å tenke på hva jeg spiste/ikke spiste, om han rapte osv....MEN...det gikk over av seg selv etter ca 3 mnd.... VI prøvte malt og minifom. Det hjalp kanskje litt!
paulinen Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Snuppa mi promper også. Mens andre våkner av at babyen gråter om natten våkner jeg av at snuppa promper som en mann. Slik ligger hun i en halvtimes tid sånn halveis i søvne, og dersom hun ikke våkner og det ikke lukter bæsj, da lar jeg henne bare ligge. Hvis det begynner å lukte bæsj tar jeg henne opp og mater henne og bytter bleie. Ingenting er som en real promp. Ikke farlig i det hele tatt. Helsesøster sa til meg at noen babyer promper, noen gulper. Jeg er glad for at snuppa promper. Mye enklere...
Lumsk Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Sånn er det her også. Nesten aldri en gulp, men promper så jeg tror vi må kjøpe en miljøkvote et sted. Har ikke barnet vondt så er nok alt ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå