york Skrevet 26. mai 2007 #26 Skrevet 26. mai 2007 Lykke til alle dere som ruger! En ekstra hilsen til dere, Benta og Storkfrøken, som har vært på samme sted som meg rett i forveien. Jeg satte inn 2 befruktede egg idag, på Nordica. Ingen på frys. Det kjennes litt skummelt dette, tenker mye på at jeg ikke må stresse, må sove godt osv. ble stresset igår pga brev om noen økonomiske greier, og akkurat i natt våknet jeg brått av intense sengeknirkelyder fra naboen over, som bedriver "naturmetoden". jeg er redd for reaksjoner som jeg ellers takler, redd for at sterke "negative" emosjoner skal ødelegge for forholdene i livmoren. kanskje det er andre her som også har det sånn?
vår74 Skrevet 26. mai 2007 #27 Skrevet 26. mai 2007 Hei Da er jeg ENDELIG på nett igjen, nesten en uke uten(blir lettere desperat) Ser det har blitt en fin gjeng med rugere her:))) Jeg er på min 3 ruge dag , hvis innsettings dagen er nr 1. Satt inn 2 egg om torsdagen, dette var det 3 ICSI, og ingen av de resterende eggene var gode nok for frys, denne gangen:-(( Så nå blir det noen forferdelig lange dager fremover, har ordna meg "fri" fra jobben nesten fram til test tider. Ha en fortsatt fin ruge helg
enteneller Skrevet 26. mai 2007 #28 Skrevet 26. mai 2007 Gratulerer som rugere vår74 og york! Jeg fikk satt inn ett 4-delt egg med toppscore idag. Og ikke nok med det - jeg fikk to 4-delte og to 6-delte på frys. Så nå skal jeg ta det rolig et par uker. Skal på jobb, men står over joggeturene og annet stress.
~4 mislykka ivf~ Skrevet 26. mai 2007 #29 Skrevet 26. mai 2007 Da ruger jeg også på 2 egg. Hadde uttak på torsdag. Det var to egg som ble befruktet. Ett var 4 delt, men ikke av bra kvalitet. Det var visst ovalt og ikke rundt. De andre var 2 delt og så bedre ut. Så da v e n t e r jeg har sammen med dere til testdag!
Benta Skrevet 26. mai 2007 #30 Skrevet 26. mai 2007 Noen som har såpass mye kontroll at de kan sette opp en oversikt over oss uke 21 rugerne? Her er mitt bidrag: Benta, 40 år, 5 IVF, Nordica, 2 egg inn 23.05 Fortsatt god helg!!
norcathy Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #31 Skrevet 27. mai 2007 Hei hei alle rugere Hvordan er formen, noe merkbart ? Jeg går rundt å kjenner om jeg føler noe, huff..... uholdbart dette, men men. Spennende da ! (",)
Coma Skrevet 27. mai 2007 #32 Skrevet 27. mai 2007 Da er jeg også ruger:-) Det var ingen av eggene som var bra nok til frys, så jeg fikk satt inn 2 egg! Ble litt tatt på senga, for trodde Riksen var veldig strenge på å sette inn 2 uansett på første forsøk,ihvertfall når jeg er under 30år.Men det var ikke nei i vår munn;-) Nå går jeg rundt med en rar følelese, tenk at det ligger 2 befruktede egg i livmoren min!! Jeg veksler mellom å tenke" dette går nok bra" og "mensen dukker nok opp like trofast som den har gjort de siste 2 1/2 årene...." Dette blir laange 12 dager til jeg kan teste....
Coma Skrevet 27. mai 2007 #33 Skrevet 27. mai 2007 Benta, 40 år, 5 IVF, Nordica, 2 egg inn 23.05 Coma, 29 år, 1.IVF, Riksen, 2 egg inn 26.05
vår74 Skrevet 27. mai 2007 #34 Skrevet 27. mai 2007 Gratulere som ruger Coma XXXXX for mange blå kryss denne måneden.
lita78ღ Skrevet 28. mai 2007 #35 Skrevet 28. mai 2007 Hei alle sammen! Hvordan går rugingen? Jeg har faktisk øyeblikk hvor jeg nesten glemmer det, men de er ganske ørsmå;-) Men innrømmer at jeg har ikke de mest positive tankene. er allerede på neste forsøk i tankene, og hva som skal skje om vi ikke lykkes i det hele tatt. Føler jeg må ha en plan videre, for skummelt uten liksom.... Samtidig har jeg øyeblikk der jeg tenker "tenk om..." Hvorfor skulle ikke vi også få til dette? Men jeg har store vansker med å tenke positivt. Orker nesten ikke at folk rundt meg er positive heller. Kanskje er det skuffelsen jeg er så redd for. Uff dette er ikke lett. Jeg håper, håper og håper på å få se det blå krysset!! (men tørr ikke tro..) En uke siden innsetting i dag, har til tider endel stikking i magen. Noe nytt fra dere andre? Håper dere klarer å være mer positive:-)
norcathy Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #36 Skrevet 28. mai 2007 Hei du, joda her går tiden sakte..... Jeg satt inn egg på torsdag, så er vel i dag på dag 4,....merker egentlig ikke så mye, så er lit stresset....men er vel tidlig ennå. Dette er min 15 innsetting, og siste, desverre, de måtte tine alle de siste 8 eggene jeg hadde på frys. Så kan vel være derfor jeg er litt redd det ikke skal gå bra. Jeg ble gravid i fjor sommer, å jeg husker så godt hva jeg følte da, hadde mye stikkninger og veldig tyngdefølelse i underlivet, håper det vil komme denne gangen også. Så kos deg med stikkningene dine....det er bare positivt. Jeg har blitt skikkelig forkjølet å er så redd for att det kan ha negativ innvirkning. huff......man blir gal av dette. Hva planan blir videre for oss vet jeg ikke, er redd dette kan bli den største nedturen, for jeg har ikke noe å falle tilbake på. Men håper ennå på det blå krysset.....det skal komme nå. klem klem er så glad dere er her, att vi bare kan rope ut !
Randn Skrevet 28. mai 2007 #37 Skrevet 28. mai 2007 Benta, 40 år, 5 IVF, Nordica, 2 egg inn 23.05 Coma, 29 år, 1.IVF, Riksen, 2 egg inn 26.05 Randn, 33 år, Fryseforøk, Riksen, 1 egg inn 24.05. Testdato 5 juni
Benta Skrevet 28. mai 2007 #38 Skrevet 28. mai 2007 Flere som skal teste 5 juni ser jeg!! Er veldig overtroisk med tall, og synes testdato 05.06.07 er helt fantastisk :-) Men har vel kanskje sammenheng med at min fødselsdato er 4.5.67 Håper alle ruger og koser seg, dette er bare så spennende!!
CosmoGirl Skrevet 28. mai 2007 #39 Skrevet 28. mai 2007 God mandag. Da har jeg endelig fått to egg tilbake etter uttaket på onsdag... det tok sin tid men eggene var tilsynelatende bra og vi er veldig fornøyd og lykkelige. Vi fikk inn 2 IVF egg, hadde nemlig 6 ivf og 10 icsi. Tvi tvi alle sammen - nå gjelder det bare å få dagene til å gå. Volvat mener man skal teste 18 dager etter uthenting av egg så min dag er 10. juni, mens blodprøve den 6. Krysser fingrene for oss alle!!! Kos dere med rugingen!
lita78ღ Skrevet 29. mai 2007 #40 Skrevet 29. mai 2007 Hei hei Å vi ruger og vi ruger..... Sitter med eksamenslesing jeg nå. Men dere ser jo hvor jeg har fokus.....havner her. Håper du er bedre av forkjølelsen norcathy. Så i et annet innlegg at du rapporterte været fra Hamar. Jeg er også fra Hamar-området:-) Litt uttafor. Krysser fingra for deg også cosmogirl! Jeg holder også til på volvat og synes jeg må vente lenge med å teste. Jeg har bestemt meg for å lureteste 14 dager etter befruktning, altså nå på fredag. Det verste som kan skje er vel en negagativ test. er vel ytterst sjelden den viser positiv uten å være det, er det vel??? Jeg klarer hvertfall ikke vente. klem til dere alle!
norcathy Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #41 Skrevet 29. mai 2007 Hei hei... Jada vi ruger og ruger.....kan bli små gal ! noen som merker noe da ? Jeg er bare hjemme om dagen, slapper skikkelig av. Forkjølelsen er vel på retur nå, men er ennå tett og slapp. lita78-ruger, hvor er du fra ?? Morro det er flere i samme område her, kanskje vet vi hvem hverandre er.....hmm....morro. Fortsatt lykke til med rugingen.....åååå....kunne ønske man kunne hatt en garanti for att det kom til å gå bra.... Jeg merker liksom ike så mye den gangen her. Sist når jeg ble gravid, hadde jeg mye stikkninger og tyngdefølelse, men husker ikke når det begynte.
Benta Skrevet 29. mai 2007 #42 Skrevet 29. mai 2007 Hos meg så stikker det slik, at det er nesten så jeg vurderer å få tatt en UL for å forsikre meg om at jeg ikke ble overstimulert. Rareste forsøket jeg noen gang har vært igjennom, ingen nedregulering og bare 10 dager fra jeg satte første sprøytestikk til egga var ute og befrukta. Så oppriktig talt kjennes det ut som om jeg fortsatt er under stimulering, murrer vekselsvis på høyre og venstre side. Trodde en skulle bli roligere etter hvert forsøk, men ikke denne gamle røya her nei :-)
Mille38 Skrevet 29. mai 2007 #43 Skrevet 29. mai 2007 Hei alle dere søte jenter:) Har dere hatt en fin pinse? Jeg har vært uten nett i pinsen siden vi har vært på landstedet vårt. Greit å komme inn her å få en liten oppdatering igjen. Spennende og nervepirrende dager dette. Jeg har det som flere andre her inne. Går fra å være veldig positiv i det ene sekundet, til å bli fortvilet og miste motet i neste. Jeg er heldigvis ikke sykemeldt. Da hadde jeg gått på veggene tror jeg. Holder meg mest mulig aktiv. Sparer ikke på kreftene akkurat. Har fått brukt meg masse fysisk i helgen. Jeg tror ikke det å være i ro er noen løsning for meg. Da blir det for mye grubling! Jeg har fått beskjed tidligere at sjansen for å bli gravid er mye større hvis man er aktiv. og i tillegg blir jo blod-tilstrømningen i livmoren øket. Eller hva tror dere? Har dere hørt det er bedre å holde seg i ro? Ellers merker jeg ingenting, men tror nok det er litt tidlig for symptomer. Men man går jo å kjenner etter. På en måte synes jeg tiden har gått fort og. En uke siden uttak. CosmoGirl: Hvorfor tok det så mange dager før de satt tilbake egg på deg? Har aldri hørt det før. Hor mye var de delt da? Håper dere har det sånn noenlunne ok, og ikke grubler altfor mye. Håper på mange, menge positive tester her inne. Klem fra meg:)
CosmoGirl Skrevet 29. mai 2007 #44 Skrevet 29. mai 2007 Hallo igjen. Jeg er ingen ekspert på dette, men gjengir bare det gynokologen fortalte i går. Grunnen til at de holde eggene 3 dager lenger var rett og slett fordi at jeg fikk 14 befruktede egg. Rutinen på Volvat er visstnok blitt slik at de venter og ser an utviklingen når de har mer enn 5 befruktede egg (litt usikker på antallet). De to eggene jeg fikk satt inn i går, hadde utviklet seg til blastocyster - fordelen er at egget er mer enn et befruktet egg som er to-delt eller 4 delt, men ulempen er at ingen av eggene egnes for nedfrysing på dette stadiet. Det er visstnok for sent - men shit heller. Jeg fikk satt inn to "tilsynelatende bra" blastocyster så jeg er knallfornøyd - og jeg fikk beskjed om at de fester seg i løpet av 2 dager om det er liv laga. Så jenter, nå tror jeg det gjelder å leve som normalt, gjøre vanlige ting og holde seg aktiv, så går dagene unna som bare det! Krysser fingrene for alle sammen og håper det kommer et rush av postive tester i løpet av nesten uke :-) Jo forresten, er det flere her som blir litt uvel av Crinone? Klem klem :-)
Lilja79 Skrevet 29. mai 2007 #45 Skrevet 29. mai 2007 Ser jeg må melde meg inn her jeg også... Jeg fikk satt inn 2 egg onsdag for snart 1 uke siden, og 2 egg på frys. Dette er vårt første icsiforsøk og jeg er visst ikke alene om å ha det veldig opp og ned disse dagene her. Jeg er nå på RD 6 og jeg føler meg kvalm og føler en del menssmerter, men er ikke det litt tidlig i tilfellet? Kanskje det er bivirkninger av Crionen? I såfall så blir jeg litt uvel av den...
Mille38 Skrevet 29. mai 2007 #46 Skrevet 29. mai 2007 Hei hei, CosmoGirl, veldig spennende med deg da, og at de eventuelt fester seg etter bare to dager....skulle jo tro at de var mer overlevingsdyktig når de er større:) Jeg går ikke på crinone denne gangen, men det jeg merket sist var at jeg ble veldig trøtt av den, og fikk endel utflod. Synes det er blitt så få av oss i denne 21-gjengen? Klem
Coma Skrevet 29. mai 2007 #47 Skrevet 29. mai 2007 Hei alle:) Endelig ble du også ruger Cosmogirl:) Gratulerer! Synes det er veldig spennende at du har satt inn blastocyster. Er det større sjanse for å bli gravid da enn når en setter inn f.eks et 4-delt egg? Mille 38: Får du ikke progesteron-tilskudd i det hele tatt, eller bruker du bare et annet merke? Synes jeg kjenner svært lite i magen om dagen. Eneste jeg kjenner nå er litt stikkinger. Har saumfart nettet etter evt.symptomer, men det finnes visst ingen fasit;-) Så det er vel bare å vente på test..... Ser forresten at 7 av 10 av oss har fått satt inn 2 egg...Kanskje vi blir mange tvilling-gravide??? ) Nå begynner Frustrerte fruer på TV snart, så da må jeg logge av. Vi snakkes:)
Mille38 Skrevet 29. mai 2007 #48 Skrevet 29. mai 2007 Hei, kjenner ikke noe jeg heller...men prøver så godt jeg kan å ikke kjenne for mye etter, men ikke lett!! Jeg går på noe som heter progestan denne gangen istedet for crinone. Har skiftet alle medisinene denne gang fra forrige utenom nesesprayen. Håper det gjør lykke!! Ja, mange som har fått satt inn to egg, vi får håpe på en haug med tvillinger:) God natt til alle 21-rugerne!
CosmoGirl Skrevet 30. mai 2007 #49 Skrevet 30. mai 2007 God morgen, jenter, Litt av en regnværsdag å våkne opp til her i Oslo. Coma, jeg aner ikke om det er større sjanse for å bli gravid med blastocyster. Jeg har tolket det dithen at det er positivt og så får vi se hva utfallet blir. Ingen gleder på forskudd her i gården, kun evig optimist. Hvordan er det med dere andre, går dagene unna eller blir det som Mille38 skrev - mye grubling?? Jeg synes dette går greit, men jeg hadde innsetting for to dager siden, så jeg skal ikke rope høyest her inne. :-) Mille38 - har skifte av medisiner vært positivt så lang? fikk du flere egg? Coma, angående den stikkingen, jeg lurer på om det kan komme av progesteronet fra Crinone - stikking startet nemlig før jeg satt inn egga. Lita78, om du skal teste på fredag så det jo bare to dager til.... er du først ut av oss? Tvi tvi ihvertfall. Jeg ønsker dere alle en fantastisk dag
Mille38 Skrevet 30. mai 2007 #50 Skrevet 30. mai 2007 God morgen, her i bergen er det strålende vær, og 25 grader. Helt fantastisk!! Skifte av medisiner har vært positivt for meg, men mest på formen. Ikke så oppblåst i magen i forkant av uttak, og etterpå. Mye bedre på uttak, nesten ikke smerter i etterkant. Ellers fikk jeg ut likt antall egg. Ja, Lita78, er det virkelig så nært? Merker du noe. Dere andre da? Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå