Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei... ja jeg er visst først ut. Det er egentlig smugtesting da. Har fått tirsdag som testedag fra volvat, men fredag er 14 dager etter befruktning, så må bare prøve....

Merker svært lite. Har alle symptomene når jeg kjenner godt etter, men ikke ellers så da spørs det hvor reelle de er;-)

Nei det eneste jeg merker er stikking av og til, også synes jeg liksom at jeg kjenner hvor livmora er....hvis dere skjønner hva jeg mener.

Vi må bare vente å se.... Her på østlamdet regner vi bort forøvrig, trodde egentlig at det hørte Bergen til, Mille38...he he..

Skrevet

Hei jenter!

Har akkurat kommet hjem fra jobb og er kjempesliten i dag, - og så er det så kjekt å komme inn her å lese om dere å se hvordan det går med oss i uke 21;)

Så spennende at det snart er testing for deg da lita78-ruger, men du kjenner altså ikke så mye? ;) jeg har forstått det at vi opplever det veldig ulikt da, dette her med symptomer...

Det spørres om vi andre kjenner noe, så er jeg jo på nippet til å tro at menstruasjonen kommer jeg da...begynte å kjenne deg i går (RD6),men jeg må jo bare være en evig optimist;)

Vi må alle være evige optimister;) ;)

Og det øser forresten ned i Bergen på dette tidspunkt, fineværet holdt i noen timer da, thihi;)

Skrevet

Må si jeg fryder meg litt når jeg hører regnet øser ned i både Oslo og Bergen, for her i Kirkenes har vi SOL og 18 grader i dag. Og bjørka blei endelig grønn :-) Tar det som et godt tegn, er er håpet lysegrønt.

Skrevet

Hei jenter!!

Her i Trondheim er det endelig sommer!!

Dagene snegler seg avgårde her i huset også. Er veldig sliten og trøtt etter jobb. Lat, uvel og oppblåst gjelder for hele dagen. Tenker ikke så mye på rugingen på jobb, men det sniker seg inn av og til - små drømmer og dårlige følelser side om side.

Har i tillegg fått tannpine. Kunne jo ikke funnet noe bedre tidspunkt for å bryte ut. Må bare komme meg til tannlegen i morgen - regner med det blir rotfylling :( Håper bare de kan gjøre noe - må nesten si at jeg på en måte er gravid, men kanskje ikke likevel hehe.

Vet dere om det kan være skadelig å gå til tannlegen i rugeperioden ?

Hva ville dere gjort?

Lykke til med testing Lita78!!

Skrevet

God kveld, jenter.

Enteneller, tror neppe det er skadelig å gå til tannlegen. Det jeg har hørt er at det ikke er bra å tukle med amalgan. Tannlegen vet jo hva som gjelder. Det høres ikke godt ut med tannpine ihvertfall - god bedring.

Mille38, da får vi håpe resultat også blir positivt da. :-)

Godt å høre at resten av landet også har fått go'vær.. Jeg er egentlig veldig glad for regnet, så blir ikke allergien så plagsom. Kan nemlig ikke gå på piller nå.

Ha en fortsatt superduper kveld!

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er ikke den som skriver mest, men følger ivrig med dere andre. Det er mye prat om testdato, og syns det er så forskjellig fra sted til sted om hva de anbefaler. På riksen får vi beskjed å ta blodprøve etter 12 dager. Jeg tok ut egg tors 19 og skal teste tirs 5. Sist gang jeg ble gravid fikk jeg samme beskjed, men da testet jeg hjemme tre dager før jeg skulle, og den viste positivt, om veldig svakt. Denne gangen er jeg like usikker som sist gang, men kommer helt sikkert til å prøveteste hjemme til søndag. Selv om det kanskje ikke er så lurt. Føler forresten at det ikke er noe denne gangen, har egentlig ingen symptomer bortsett fra kanskje litt murring i magen. Sist gang minnes jeg at brystene var mer ømme. Egentlig er jeg ganske neagativ, men innerst inne håper jeg jo at det går bra.

Ha en god natt:)

Skrevet

Heisann,

hvoran går det med dere idag?

Kun en dag igjen til test lita78....får vondt i magen av å tenke på det. Sååå spennende!!

Hvordan går det med mens-smertene Miomimio?

Vi er vel flinke til å kjenne ekstra godt etter nå??

Enig med deg Enteneller, drømmene og den ekle, dårlige følelsen ligger side om side.

I dag har jeg en litt pyton dag, med altfor mange tanker. Prøver å være positiv:)

Ja, angående testing ser jeg at det er mye forskjellig. Jeg skal ikke ta blodprøve, men en vanlig test på dag 13-altså den 6 juni hat jeg fått beskjed om. Rart det er så mye forskjellig...

Noen som merker noe i dag da....?

klem

Skrevet

Hei hei

I morra er det testdag ja!! Ringte ned til legesenteret istad for å bestille time til blodprøve. skal dit 10.30. Håper så innmari at jeg kan skilte med positiv urintest!!!!! Gruer meg så innmari, har jo selvfølgelig et lite håp om å være gravid, og det ørlille håpet om å være gravid er jo en deilig følelse..... Så gruer meg til å få det avkreftet. For det er jo liksom helt umulig at det store kan skje meg.... Har vært supernegativ hele rugeperioden. Har tilogmed begynt å kikke på adopsjonssider.

Kjenner egentlig ingenting....de fleste har vel en anelse eller et lite tegn eller....????

Skrevet

heihei!

Rugedag 8, og her skjer det svært lite, "stikker"og murrer litt nedentil, litt korsrygg vondt, og fortsatt ømme pupper, dette har blitt litt "bedre" nå enn det var de første dagene. Har absolutt ingen god følelse på dette, mulig det er forsvars mekanismene som er satt igang, men den ekkle følelsen ligger der for det...grøss

Et sp.mål til dere som bruker Progestan kapsler, når jeg setter disse så kjenner jeg noen ganger livmor tappen. I løpet av dagen så kan den ligge langt nede, for så å trekke seg langt opp neste gang jeg setter Progestan. Har noen av dere merket dette? Vet den forandrer seg i løpet av syklusen men...(Kjenner ikke bevisst etter den , men det er ikke til å unngå mange ganger)

Klem til alle ruge hønene:)))

Skrevet

Hei lita 78-ruger,

Jeg satte også inn to egg på mandag.Skjønner heller ikke hvordan jeg skal få dagene til å gå.........

Dette er første IVF forsøk,hadde litt lyserosa slim idag,har vært litt urolig,men jeg har lest at egget/eggene har kanskje festet seg.........

Jeg må også bare le av meg selv,supernegativ,men så totalt desperat om at der kanskje er et lite håp.

P.S Blodprøve 4.Juni og svar 6.Juni fra Danmark,tar hjemmetest 5.Juni,klarer ikke å vente lenger da...............

Lykke til, Jeg krysser fingrene for deg alle andre som må gjennom dette.

Gemini 69

Skrevet

heihei!

Jeg går også på Progestan kapsler 3 ganger til dagen,8 timers mellomrom,I begynnelsen brukte jeg bare fingen til å sette inn stikkpillen,men så følte jeg at det ikke nådde langt nok inn i skjeden,så nå bruker jeg et lite innsetningsrør som følger med,men igår så følte jeg at jeg stakk pinnen for langt inne og når jeg trakk den ut,så var det litt lysrosa blod i kremen,håper ikke jeg har gjort noe galt.

Har du merket noe til dette?

Ellers så har jeg hatt veldig hodepine di siste 3-4 dagene og veldig ømme bryst.

Føler mange ganger at progestan renner ut i doen,prøver det beste å være positiv,men det er ikke lett.Det er første gang med IVF og jeg har ikke peiling på ting som skjer,er glad for at jeg fant denne siden

Klem til alle ruge hønene:))))

Skrevet

Da er jeg kommet til rugedag 5, satte inn to egg den 26 mai.

I dag har all Crinone kommet ut igjen og den er helt svart/mørk brun...

Ellers ingen symptomer.

Skrevet

God kveld jenter;)

Takk, Mille38, men nå har de verste mensmurringene gitt seg, men fortsatt litt murringer;), men til gjengjeld har jeg vært ganske så kvalm i dag da. Hadde igrunnen lyst å bare skippe jobb i dag, men møtte opp på jobb ganske uggen....og jeg er kjempetrøtt fortida og må sove minst 1 times tid etter jobb og legger meg igjen til normalt tidspunkt ...

Regner med at det er Crinonen som slår ut, men likevel...er det ingen andre som har disse kjedelige symptomene?

Jeg merker også at en del av kremen renner ut igjen etter en stund, men det sa sykepleieren til meg at jeg ikke trengte å tenke på - kroppen tok opp det den trengte, og resten rant ut ;)

Skrevet

Åh, nå er jeg så utolmodig.. disse rugedagene går så utrolig sent....

Har mistet troen på at dette kan gå bra, nå vil jeg bare teste og komme meg videre :-(

Helvetesuka .-)

Skrevet

Jeg er bare på rugedag 5, så symptomer eller andre tegn leter jeg ikke etter enda. Har heller ikke merket noe mye rester av crinone heller - og det lille som har kommet ut er hvitt/lyselysegult.

Heldigvis er jeg ikke oppblåst lenger, og dagen idag har vært knallbra. Jeg har vært full av energi. Vasket over huset, handlet og banket tepper. Helt til jeg satte meg ned i 5 minutter. Da ble jeg dødstrøtt og fikk skikkelig knip i magen. Det stikker som kniver i mellomgulvet og nedover. Så her sitter jeg og er bare så vanvittig irritert på meg selv om lot energien ta styringen, men det var ikke så lett etter flere dager på sofaen og et hus som skriker HJELP.

Så nå skal jeg legge meg paddefalt på sofaen og håpe at magesmertene forsvinner - og at ettermiddagens ureglementerte oppførsel ikke har gitt varige men.

Skrevet

Hei alle sammen!

Dette er første gangen jeg er her inne. Flott å ha lest igjennom alt det dere har skrevet. Første gangen jeg er igjennom dette. Produserte 15 egg, hvorav 8 ble befruktet. 2 gjennom IVF og 6 med ICSI. Har nå 7 på frys.

Jeg bor og jobber i Oslo. Mulig jeg trenger hjelp i starten med alle forkortelsene dere bruker (jeg finner den ikke her :o) ). Jeg skal teste 6. juni. Skal ikke ta noen blodprøve.

Følelsene i kroppen er variert, har ømme bryster og murringer. Medisineringen før uthenting gikk egentlig kjempeflott. Ikke mange bivirkninger foruten noe hodepine siste uken. Jeg bruker nå Progestan, og det fungerer greit. Men kvelden nærmer seg med stormskitt når kl. blir 10. Da er jeg kjempetrøtt. Etter en uke med ferie når alt skjedde forrige uke, er jeg nå tilbake fullt på jobb.

Dette var litt om meg.

Skrevet

Hei, hei,

bare et par ord her før går å legger meg. Det er jammen nervepirrende dager dette her....

Jeg klarer nesten ikke sitte stille om dagene for da blir det så mye tanker som kommer rekende!

Hvordan går det med forkjølelsen Norcathy? Håper du er bedre!

Lita78-det blir jammen spennende fo deg i morgen. Får du resultatet med en gang? Lykke til!!!

Angående Progestankapslene vår74, så har jeg puttet de inn i innføringsrøret til tampax å satt de inn så jeg har ikke kjent om livmortappen er oppe eller nede. Følte jeg ikke fikk de langt nok inn uten. Men Gemini 69, du snakker om et rør som fulgte med? Det var det ikke i min pakke.

Da jeg gikk på Crinone sist gang kom det også masse ut igjen som var rød-brunt Prøver i 8 år. Det gjør det ikke nå med Progestan. Har også hørt mange andre si at det kommer ut med Crinone.

Skal bare se du er gravid Miomimio med kvalme og trøtthet:)

Ikke mist motet Benta!

Enteneller, håper du er bedre i magen. Tror ikke det har noe med aktiviteten din å gjøre. Jeg har hørt at det er bare positivt å være i bevegelse!

Så kjekt at du vil være sammen med oss her da AUG77. Ja, det er jo litt forkotelser, men det er bare å spørre, så svarer nok de som vet. Det er godt å vite at vi er her for hverandre:) Vi har samme testdag forresten!

Hvor har det egentlig blitt av Storfrøken, og Sofie?

Håper det går fint med dere.

God natt til alle dere:) Ble litt langt dette...

Skrevet

Hei,Hei,

Kjempefint med så mye positiv lesning her inne.

Mille 38 - Angående Progestankapslene.............

Jeg har vært på Ciconia i Danmark og satte inn 2 egg Man.

21.Mai.Alt var heilt topp på Ciconia,Personalet og doktorene behandler deg som en konge når du ankommer stedet.(Veldig betryggende)

ihvertfall for meg som aldri har gjort dette før.

Jeg kjøpte kapslene på Ciconia,og der fikk jeg med flere innføringsrør

slik at jeg kunne velge om jeg ville bruke det i plassen for å sette inn kapslene med fingrene.Får Dere ikke med sånn innføringsrør her i Norge?

Klem til alle rugehønene:))))

Gemini 69

Skrevet

Heisann rugere! :o)

Har ikke vært her så mye den siste tiden jeg. Bare småtitta inn noen ganger.

Jeg er så trøtt for tiden. Har vært det siden innsetting. Må legge meg å sove på dagen eller ettermiddagen. Bivirkning fra Crinonen sikkert.

Ellers kjenner jeg lite. Har kjent litt antydning til menssmerter, men det var bare en dag. Hvordan er det med dere da? Kjenner dere noe?

Lita78: Da var vel din testdag kommet.? Synes jeg leste det her et sted. Så spennende :o) Ønsker deg lykke til! Krysser fingrene for deg jeg :o)

Lykke til videre med rugingen alle sammen!

Skrevet

Usj ja da var drittdagen kommet:-(((( Testet selvfølgelig negativt i dag. Har jo hatt en negativ følelse hele perioden, men jammen er det nedtur lell... Jaja, skal ned å ta blodprøve nå. Må det uansett har jeg fått beskjed om. Skal jo egentlig ikke ta urintest før over helga ifølge volvat.

Regnet høljer ned også. Æsj....

Skrevet

Ånei,nei nei...nå ble jeg lei meg. Har liksom hatt troen på at det skulle gå din vei. Hatt en skikkelig god følelse.Det er så utrolig kjipt dette Lita, ord blir bare fraser...

Er det ditt første forsøk? Husker ikke det igjen nå...

Hatt en dårlig følelse fra morgenen i dag selv. Men prøver å løfte hodet.

Mange, mange gode klemmer til deg Lita78 fra meg:) Ta vare på deg selv.

Skrevet

Føler med deg lita78, og sender en trøsteklem til deg!

Skrevet

Føler med deg lita78-,sender også en trøsteklem til deg!!!

Gemini 69

Skrevet

Føler også med deg lita78 - trøsteklem!!

Har en pyton dag i dag, måtte bare gå hjem fra jobb....det er disse mensmurringene igjen, og nå er det litt rødfarge når jeg tørker meg, så akkurat nå føler jeg at alt håp er ute;(

Men er det vanlig/uvanlig å allerdere begynne å begynne å blø på RD 9, noen som vet??

Skrevet

Hei Mio,

huff, ikke flere sånne dårlige meldinger i dag vel, ønsker det beste for deg.

Angående blødning: Jeg begynte på dag 10 siste forsøk med småblødning, og dag 11 kom mensen.

Håper for deg at det ikke er det!!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...