Gå til innhold

Uff, da ser det ut som om jeg er med i en "klubb" jeg aldri ville bli med i...


Blomst75- 24.07.05 +

Anbefalte innlegg

Jeg skrev jo i g år her om at jeg hadde hatt vondt i løpet av dagen, stikkninger, men at det ikke blødde og fikk flere svar om at det var helt vanlig (noe jeg vel også trodde og husket fra sist)...

MEN, da jeg våknet i dag tidlg var det blod i trusa.. Har ikke spes vondt, egenlitg ikke vondt i det hele tatt... MEn det blør enda tror jeg...

 

Så da har jeg vel en SA da.. Gud, er sååååå lei meg.. Er/var jo bare i uke 6, og VET jo at dette er veldig vanlig, men trodde/håpet liksom ikke det ville skje meg..

Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre.. Burde jeg gå til legen? hva kan de i så fall gjøre? Har selvfølgelig lyst til å ta en UL for å se hva som skjer, men får vel ikke det hvor som helst heller??

 

 

Setter stor pris på mange svar og råd om hva jeg skal gjøre.. Orker ikke gå på jobbi dag i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff da... kejnner igjen det der... :-/ skikkelig kjipt. Jeg har blødd for litt ove en uke siden, like langt som deg. jeg fikk UL, men de kunne ikke se om hjertet banket (for tidlig). Men så at det ikke var en SA. Skal tilbake idag for å se om den har vokst el om hjerte banker evnt ingenting.

Tror jeg ville tatt kontakt med lege, sjøl om det ikke er så mye de kan gjøre..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde komt meg til legen og videre på ultralyd!! det er iallfall vanlig her. Skjedde med meg da jeg mista i uke 6 iallfall.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Skal til fastlegen min klokken 10:30, men hun er et "nek", så har mine tvil på at jeg blir sendt til noen UL...

Men kommer til å prøve å gjøre alt jeg kan for å få sjekket 100% i alle fall.. Jeg tenker jo litt sånn at da avr det ikke "meant to be" denne gangen...

Så da er det kanskje bedre å bare få det ut så fort som mulig, å begynne på nytt..

HVor lenge blør man ved en SA da? Og kan man prøve igjen med en gang etterpå?

1000-takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være SA selv om det kommer blod. Det gjør det hos meg også, og legen min sier at det er helt normalt at det kan komme litt blod. Jeg kjenner flere som hadde normal mens til langt uti svangerskapet, så ikke tenk dommedagstanker. Bestill hastetime til legen, og hør hva han sier.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! Jeg skal som sagt til legen klokken 10:30.. Så blir spennende å se hva hun sier da...

 

Jeg sammenlikner jo hele tiden med forrige sv.skap, da skjedde det ikke noe slikt.. Og det er jo ganske mye blod.. I hvert fall vanlig mens + litt mer kanskje..

MEN, selv om jeg er super deppa, og gledet meg til et lite nurk til, så tenker jeg at det ordner seg, enten nå eller når jeg får begynne å prøve igjen..

 

Men tusen takk for oppmuntrende svar!!! :o) Så får vi se hvordan det ender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da..Håper det går bra med deg og nurket! Du får holde oss oppdatert om hvordan det gikk hos legen hvis du orker:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her er min Laaaaaaaaaaaaaaange oppdatering for de som orker å lese :o)

 

 

Jeg er nå tilbake fra tidenes mest idiotiske lege!!!

Først var jeg hos fastlegen, som ga meg henvisning til UL. (hun var like fjern som alltid, og kunne ikke svare på noen av mine spm, bare "tja, nei, det vet jeg ikke, det er vasnkelig å si")

Hun ringte Ullevål for å høre om de mente jeg skulle komme dit, eller om jeg bare skulle henvises til et røntgen senter.. De mente jeg ikke trengte å komme til dem, da det var så tidlig, hvis noe gikk galt ordnet som regel kroppen opp selv..

Jeg ringte de to alternativene hun ga meg, det ene hadde ikke time før etter sommern!!!, og det andre, som var Sentrum røntgen på Oslo City tok ikke den type UL, men sa jeg kunne få en time likevel klokken 13, så jeg kunne komme dit.. De hadde snakket med legen og sjekket..

Jeg rinte på nytt Ullevål selv også, kunne komme dit i morgen, på vente-time, altså, blir tatt når de har tid. Må da komme fastende, i tilfelle utskrapning..

Vel, jeg dro da til sentrum for å finne ut hva som hadde skjedd.. Ette rå ha ventet en og enhalv time!!! kom jeg endelig inn (de tok alle mulig andre før meg), legen kom busende inn der jeg lå med buksa lang ned på magen.. Han hisset seg opp fordi det ikek var mer UL-gele igjen, kastet den tomme falsken i et hjørne og hentet en ny!!

 

Jeg synes jo det var veldig rart at de foreslo denne type UL, for sist var jeg på tidlig UL i uke 8, og da måtte det vaære innvendig for å se noe..

 

Vel, han begynte i alle fall etter å ha lest hva min lege skrev på henvisningen.. Han satt og nistirret på skjeremn, og mumlet oom at han ikek kunne se noe.. Så spurte han meg om jeg faktisk var sikker på at jeg var/hadde vært gravid!!! Jeg sa at i alle fall så viste 3 tester det, men at jeg ikke visste noe mer enn det..

 

Så sier han "blir du velidg lei deg hvis dette har gått galt", jeg sa så klart ja, og da begynte han å snakke om at jo, ja det KUNNE jo hende det var noe der han så..

Herregud for en FJOTTTT!!! akkurat som han sa det for at jeg ikke skulle bli lei meg!!

 

Vel, han fant i alle fall ikke ut noe som helst, og da jeg reiste meg opp, ba han meg ringe han hvis det skulle vise seg at jeg fortsatt var gravid og det ble en baby, "for da hadde han jo lært noe i dag"...

 

Snakk om tulling!! Så sa han at han hadde jo ikke regnet med at han sklle klare å se noe, men de synes så synd på meg da jeg ikke fikk time det andre stedet!!

 

Nei, jeg gir meg levende over over noenleger!!

 

Så da skal jeg altså fortsatt til Ullevål i morgen.. Håper jeg slipper åvente altfor lenge..

Har ikke blødd så mye i løpet av dagen, men sånnbrun guff som kommer ut foreløpig..

 

Så vi får se.. Jeg tipper spiren min er borte, men jeg HÅPEr den klorer seg fast og at alt er bra med den!!!!

 

BLir jo litt essimistisk når det har blødd... er alt som dets kal med den lille da, hvis den blir der mener jeg!?!?

 

Vel alle sammen, takk for mange svar! Dere er gode å ha en stund som dette!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud er d mulig?

snakk om ikke å kunne behandle folk i en vanskelig situasjon...

Det trenger ikke være noe galt, sjøl om man blør. Men usikkerheten kan gjøre en gal!

lykke til.

Ta en privat UL om det blir vanskelig å vente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeez, for noen folk du har vært ute for i dag...Noen av den gjengen der mangler virkelig antenner...Håper det går bra og at noen kan gi deg ordentlige svar på Ullevål i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si!!!

JEg skriver sikkert en snutt er etter Ullevål i morgen :o)

Takk for alle svard a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.. høres ut som litt av noen dager :(

 

Lykke til hvertfall!!! Skal krysse fingrene for den lille spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en opplevelse! noen leger har definitivt valgt feil yrke. Jeg begynte å blø selv like før jeg var 8 uker,dro til legevakta men de ville ikke gjøre noe,heldigvis hadde jeg legetime dagen etter,og da jeg kom inn til legen brøt jeg sammen i gråt,legen ringte sykehuset for å høre om det var mulighet for at jeg kunne komme å få en UL,skjønte på legen at det ikke var vanlig å gjøre slikt,heldigvis så var det rolig på sykehuset da så jeg fikk komme inn. Der ble det påvist blodansamling i livmoren,men den lille hadde det bra og vi så hjerteaktivitet,jeg har blødd fra og til i ca 1 uke og var på ny UL i går,alt var fremdeles bra,jeg skulle egentlig på UL på fredag,den ba jeg om når jeg fikk vite at jeg var gravid,siden jeg hadde en MA i februar. Men jeg syntes det var lenge å gå å vente til fredag for jeg var fremdeles bekymret tiltross for den 1 UL,legen på sykehuset sa at var det noe så var det bare å ringe. Begge gangene jeg var til UL så måtte jeg vente,men slapp å sitte å vente så lenge ivertfall. Nå er jeg sykmeldt på den andre uka.

Det er ikke så mye du kan gjøre,men jeg synes det hjelper å slappe av,ikke løfte tungt og støvsuging og rengjøring får sambo ta seg av. Jeg fikk også beskjed om at det var lite man kunne gjøre fra eller til.

 

Når du er 6 uker på vei så er det vanskelig å se noe på ul,men skjønner at du er urolig,jeg ble kjempetressa da jeg begynte å blø. Men de jeg egentlig ville frem til var at det trenger ikke å være noe galt tiltross for at du blør mye og det kan gå bra! legen hadde en teori om at det hadde vært 2 men bare en hadde klart seg,dette var visst veldig vanlig. Få deg en sykemelding,det ville jeg ha gjort.

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :o)

Kanskje jeg skal be om sykemelding da...hm....

Jeg fpr se hva de sier å ullevål i morgen kanskje:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...