a_og_eva Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 oki.. her er saken.. jeg prøver å bli gravid og har akkurat fått mensen(litt skuffa ja) men men.. også hører jeg alle prater om usikre perioder, og masse tips ol.. kan noen hjelpe meg med dette? når er den perioden man har best sjans for å bli gravid på`? hvis du bruker forkortelser på slikt, kan du forklare hva du mener, for jeg forstår det ikke.... er det noen som kan forklare meg ??? Jeg er snart ferdig med mens nå.. så jeg håper på raskt svar...
Incinta - snart Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 de aller fleste har eggløsning ca midt i syklusen, altså fra dag 10 til 17-18 kanskje... (dag 1 er første mentruasjonsdag)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Først av alt er det lettere for oss å svare dersom man får vite kengden på syklusen din. Eksempel: Har du 28 dagers syklus (regnet fra første dag mens til siste dag før du får mensen igjen), da får du eggløsning rundt dag 14. Dette kan variere fra kvinne til kvinne og fra syklus til syklus, derfor er det viktig å ta litt pluss/minus. Det er lurt å ha sex litt i forkant av eggløsningen, foreksempel noen dager. For å finne eggløsningen er det flere ting som kan hjelpe deg: 1. eggløsningstester 2. å ta temperaturen (gå inn på www.pernille.info) Lykke til
a_og_eva Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2007 oki.. i dag er jeg nesten ferdig med mens (regner med antydninger til litt mens 2 dager til).. og det startet den 19.. Så hva hjelper det meg?.. Hvilke dager bør jeg helst ha sex (kan sikkert prøve hver dag jeg) hehe.. Skriv gjerne opp datoene =)
tudeluuu Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Dersom du har 28.dagers syklus har du antagelig eggløsning dag 14. (1. dag er dagen du fikk mens). Dersom du har lenger eller kortere syklus kan du telle ca 14. dager tilbake fra mensstart, mest sannsynlig at eggløsningen din er da!! Det som pleier å funke er å ha sex annenhver dag mellom dag 10. og 20. (dersom du har 28.dagers syklus). Da er du ganske sikker på å treffe på eggløsning. (dette funka med en gang for meg og mannen min med førstebarnet vårt!!) Du kan jo bare begynne å ha annenhver dag fom den dagen mensen din slutter, så er du helt bombesikker på å treffe rundt perioden du har mensen! Egget er befruktbart ca 1. døgn etter at det har begynt å vandre, så det er best å ha sæden ventende da.. man sier ofte at perioden er mest usikker to dager før og 1 dag etter mensen.. =) Håper dette var til hjelp!! Kjør løs annenhver dag mellom dag 10 og 20. (annenhver dag fordi sæden må få tid til å modnes og bli sterk før den fyres løs). Lyyykkkke til!!
a_og_eva Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2007 Hjelp.. aner ikke jeg.. =) Jeg hadde mens fra 19mai til 23mai nå.. hjelper det no?
a_og_eva Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2007 Qoute tudeluuu:: man sier ofte at perioden er mest usikker to dager før og 1 dag etter mensen.. =) ---- Nice.. håper på den en dag etter mens funker *hihi*
a_og_eva Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2007 regner med å få den samme tid neste mnd.. rundt 17 - 19 juni...
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Et lite tips... les innlegget om nyttig info for prøvere, der finner du både forkortelser og mer info om beregning av dager til det ene og det andre og MASSE annen info.
a_og_eva Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. mai 2007 Mens ifra 19 til 23... og regner med å få mens samme tid neste mdn.. hvordan er syklusen min da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå