Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, her er saken; Har hatt en deltidsstilling som jeg har økt til fulltidsjobb nå siste måned. Studerer 70% på universitetet i tillegg, og skal til med en del eksamener nå fremover. Følte meg i ¨så god form, men nå føler jeg meg helt utbrendt! Er i uke 32 og har bare lyst til å sykmelde meg fra jobben!! Spm da er bare: hvor mye får jeg i sykepenger? Regner de ut fra siste måned, eller hva? I kontrakten min står det bare turnus med 35,5 timer per uke. Trenger jo pengene, men vil ikke jobbe så mye når det går på helsa løs. Hadde en blødning i forrige uke og fikk beskjed om å ta det med ro men ingen sykemelding. Kanskje fordi jeg ikke ba om en heller. Men så utrolig usikker på de pengene. De er jo så viktige i forhold til fødselspengene... Urk.. Please svar meg noen som aner noe! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9366170-student-og-jobber-100-trenger-fri-snart-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Del Skrevet 21. mai 2007 hei, var i nesten samme situasjon som deg. var 100% student på uio+2 jobber som gjorde tilsammen at jeg jobbet 100%... den ene jobben fast andre ikke fast, men de trengte så folk at jeg alltid fikk nok jobber slik at det ble 100%. Nav regner utifra 3 siste mnd, men er det stor forskjell i utbet går de 6 mnd tilbake også 12 eller til sist du skiftet arbeids situasjon. Dvs den mnd etter at du sluttet i en evt jobb... også regner de gjennom snitt. Nå er det en kjempe papirmølle og dessverre vet ikke alle saksbehandlere dine rettigheter heller. Har måttet kjempe for å få betalt for det jeg har jobbet ekstra for fordi jeg ikke hadde fastjobb der, argumenterte de for at jeg ikke hadde tapt inntekt. noe som er BULL SHIT. Ble sykemeldt pga begynnende skiveprolaps og tung jobb... pluss BL.. I april.Er fortsatt nødt til å krangle med saksbehandler...Så mitt råd her er ikke gi deg... har hørt om mange som har måttet kjempe mye og har fått alt etterbetalt... synd det skal være sånn er jo mange som er for syke til å på ta seg en slik krevende kamp mot systemet... Noen leger gir deg ikke sykemeld hvis du ikke spør om det.. jeg måtte spørre min. Selvom veskeansamling som spenner på en ryggvirvel og begynnede skiveprolaps absolutt er noe man MÅ sykemeldes for når man er gravid. Synes det hørtes ille ut med blødninger, synes du skal tenke på barnet og gå ut i sykemelding...ingen skam i det... Du har vel rett til perm. penger fra lånekassen også. Disse kommer i tillegg til det man får for det man har jobbet.. Lykketil!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9366170-student-og-jobber-100-trenger-fri-snart-hjelp-meg/#findComment-9366315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå