Gå til innhold

Anbefalte innlegg

veldig mange synes at det er OK at single kvinner får donorsæd og blir gravide, men at lesbiske gjør det synes dere er helt feil...

Jeg skjønner ikke helt den tankegangen der... er det noen som gjør det og som kanskje kan gi meg en forklaring på det??

Jeg har full respekt for de som velger løsningen med donorer!! er faktisk veldig imponert over dere. stå på videre og lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9366088-jeg-har-inntrykk-av-at/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker på hva folk egentlig mener, men alle vi har snakket med har vært veldig hyggelige i forhold til at vi er 2 damer som prøvde å få barn, og nå venter et barn sammen. Men jeg skjønner hva du mener med at det er mer OK at single får barn. Husk på at for ikke så fryktelig mange år siden så var det også helt forferdelig å få barn alene eller bli alene med barn. Men nå har altså samfunnet blitt så vant med det at ingen blunker. Og antageligvis blir det sånn med lesbiske og barn også, folk er faktisk nokså tilpasningsdyktige.

Personlig synes jeg at når mennesker velger å få barn, eller blir gravide uten å ha planlagt det for den saks skyld, så bør de få den støtten de trenger fra menneskene rundt seg. Uansett om de er mor og far på 30 år, ung alenemor på 19, to mammaer, to pappaer, en mamma alene på 37. Det spiller ingen rolle egentlig...de er mennesker som oppdrar barn på forhåpentligvis den beste måten de kan....

Vel, folk er forskjellige. Noen vil være åpne for nye måter å starte familier på uten problemer, andre vil aldri klare å godta det. Men trenden i samfunnet går mot at dette er "akseptabelt" og nå er det jo også fremmet et lovforslag om at homofile skal få inngå ekteskap med samme rettigheter som heterofile.

Jeg tror at med tiden vil dette gå seg til, og en dag vil folk bli like sjokkert over tanken på at homofile ikke skulle ha rett til barn som om du i dag skulle påstått at kvinner ikke skulle ha rett til å stemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...