Gjest Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Heisann! Føler meg 5 kg lettere nå, akkurat hatt en prat med min kjære sambo om det store temaet. Begynte ikke så bra da, så jeg var spent på hvordan samtalen skulle ende. Vi var ute og gikk tur og mot slutten av turen sier jeg at jeg er klar til å høre på han. Da sa han: du tenker på barn? Ja svarte jeg da.... Så sa han: jeg trodde vi skulle snakke om noe hyggelig jeg... og da ble jeg veldig lei meg, jeg synes temaet er veldig koselig å snakke om, men det har jo endt med mange tårer fra meg de siste gangene og samtalen har naturlig stoppet opp... Han sa så: Trodde vi var enige om det jeg? *Klump i magen* får jeg da... han nevnte tidlig på nyåret at han kanskje kunne begynne å tenke på det sommeren 08... og jeg ble jo selvsagt lei meg da han sa det den gang...og tenkte nå at det var *avtalen*. Samtalen fortsetter på turen og jeg spør litt mer hva han tenker: Utpå nyåret kanskje? Sier han da Jeg blir superglad! Jeg fortalte han litt om hvorfor det var viktig for meg å planlegge dette, særlig mtp Folat som skal taes minst 3 mndr før graviditet også... det hadde han jo aldri hørt om.. så han forstod min situasjon også. Vi ønsker oss begge 3 barn, gjerne ganske tett Iallefall de to første. Han vil ha begge kjønn, men visste ikke hva han ønsket seg først, og hvilket jønn han ønsker seg to av.. Men herregud, vi har snakka om temaet og det var hyggelig! Jeg er så glad for denne samtalen! Han kunne jerne tenke seg tvillinger også, og lang pappapermisjon! Jeg fortalte han om verdensbestepappa.com og håper han kan titte litt der! Etter hvert så forteller han at han har jo lyst til å bli pappa, for jeg var veldig opptatt av at jeg ikke skal presse han. Han ser at ting kan ta tid også. Så kommer det frem at rundt juleider, kanskje litt før - da kan han tenke seg å begynne å prøve. Jeg spør da om jeg skal begynne med folat fra august - og da sa han JA! JIPPI! Vi har jo vært sammen i over fem år nå, så han syntes også det var på tide å ta et skritt videre snart! Og mine foreldre har *mast* litt om å bli besteforeldre hihi.... Bruker Babycomp som prevensjon og nå kan jeg jo se frem til at vi kan bruke den til babyplanlegger også! Så vi skal snakke litt om kjønn når den tid nærmer seg, hadde jo vært gøy å se om compen stemmer også på det området! Nå skal jeg komme meg i form, spise sunt og legge meg til gode vaner (har jo begynt da Jeg gleder meg sånn! Og det er godt å ha noe fast å holde seg til! Nå har jeg iallefall motivasjon til å trene godt, for kroppen må jo bli forberedt *haha* og da vil det kanskje bli et lettere svangerskap! Nå skal jeg være nøye med å bruke annen prevensjon på røde dager, og være obs på beskytte oss rundt el - det vil jo bli veldig synd å bli gravid nå uten a det er planlagt! Liker ordentlige omstendigheter! Håper det går veien med dere jenter! Jeg skal selvsagt fortsette å være her inne, er jo ingen prøver enda! Mannen min er jo ikke klar - ikke ennå iallefall! Suuuuuuuuuuuuuperklem til alle MIK-jentene!
georgine Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Sååå utrolig koselig! Ble kjempeglad på dine vegne! Er så hyggelig å høre når det går så bra Ønsker deg alt godt Kjempeklem
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Ååå dette var kjempekoselig å høre!!!!=) Nå ble jeg glad! Så fin samtale dere hadde. Det går fort fram til jul, håper spira sitter raskt for dere! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå