Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 etter at innlegget om akta.se ble lagt ut, så vil jeg be dere gå inn der å se de filmene der. sammenlign framovervendt og bakovervendt!! Da kan det ikke være mye tvil igjen om hva som faktisk er det beste for barnet. *GRØSS*
mammmamia ** Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Enig!! Her er det bakovervendt til fysikken stopper oss! Lillegutt på 3,5 år sitter bakovervendt med kjempegod plass, lillesnuppa er bare 11 mnd og skal sitte hvertfall like lenge..! Fatter ikke at noen snur bare for "eget velbefinnende"...
selfangerkjerringa Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Det var en ganske sterk generalisering, mammmamia**. Vi har jenta vår på 3 år sittende forovervendt, pga sterk bilsyke. Hvor trafikksikkert er det når sjåførens fokus er på barnet i baksetet som spyr utover seg selv og alt rundt? For oss var det ikke et enkelt valg, men det ble gjort med tanke på barnets beste, og trafikksikkerhet. Da er det sannelig ikke gøy å få kasta det i trynet at jeg "gjør det for eget velbefinnende".
mammmamia ** Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Nå misforsto du, jeg skrev at de som setter fremovervendt pga EGET velbefinnende, altså fordi de voksne får dårlig benplass, synes setet tar for stor plass i bilen, legger merker i skinnsetene, osv osv! Det var ikke meningen å støte deg, og sterk bilsyke er faktisk et av argumentene jeg mener er sterke nok til å vurdere å snu setet, vet hvor tøft det er å innse at man ikke alltid kan gjøre det som anses som sikrest for barnet! Beklager!
selfangerkjerringa Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Huff, nå fikk jeg nesten litt dårlig samvittighet... beklager at jeg reagerte så sterkt, er bare litt lei av å få kasta i fjeset hele tida at jeg er ei dårlig mor fordi ungen min sitter forovervendt. Det er ikke alle som greier å se på dette nyansert og saklig... tusen takk for svaret, mammmamia**
mammmamia ** Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Skjønner deg godt, og det er synd at bilsetediskusjonene aldri kan foregå på et saklig plan lenger, nettopp fordi noen slenger ut med frekke kommentarer og ikke tenker over at en sak kan ha flere sider! *klem*
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2007 Jeg må bare legge til at jeg overhode ikke syns at foreldre er dårlige foreldre fordi de snur barna pga bilsyke og sånne ting, det er faktisk ikke opp til meg å vurdere gode eller dårlige foreldre i noen situasjoner. Sånn for å ha det på det rene, ka-ping Men, de som snur ungene fordi de "hakke noe tro på forskningern" eller "syns det er litt overhysterisk" og til og med litt dem som "gidder ikke kjøpe bakovervendt sete for SÅ å måtte kjøpe forovervendt når de blir større", de syns jeg kanskje hadde trengt å se de filmene da, for å si det sånn... hvis du skjønner?
Zupermam Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 signerer! Selv om jeg har jr forovervendt er jeg en.... nettopp Zupermam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå