Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt......Spm ang jobben min.

Anbefalte innlegg

Sjefen min oppfordra meg til å være sykemedt helt til permisjonen, så han kunne få inn vikar frem til det er over. Jobben er stressende, men ikke fysisk. Jobber som selger. Har hatt noen plager og ser at jobben blir tøff, siden ikke motivasjonen er der. Skal til legen i morgen, må prøve å forklare han dette her.

Men føler meg jo ikke helt komfortabel med at jeg ikke er ønsket liksom.... men jeg skjønner hva han mener. Det er vanskelig å selge når man har en vond rygg osv.

Spurte om det var andre ting jeg kunne gjøre, men det var det ikke.

Hvis ikke jeg er på jobb, må teamet jobbe inn mitt budsjett, noe som er sjefens lønn. En annen ting er at de jobber hardt mot en costa rica tur.

og om jeg er 50% sykemeldt får jeg ikke gjort jobben på samme måte og så effektiv. De kan ikke gjøre noe for meg selv om jeg er gravid.

Hva synes dere om dette? Nå vil jeg sykemeldes ihvertfall.....

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en lite morsom situasjon i alle fall. Skjønner både deg og sjefen din. Men han burde forstå at det er lite inspirerende for deg å gå helt ledig i mange måneder, har litt vanskelig for å tro at det ikke finnes noe som helst for deg å gjøre. Kanskje du kan "presse" ham litt på akkurat det punktet? Jeg mener ikke du skal være vanskelig eller noe, men bare gi uttrykk for at flere måneder inaktiv ikke akkurat er ønskesituasjonen, og at du gjerne hjelper med å være kreativ på løsninger?

Men forstår at du ikke har helt lyst til å være på et sted du føler deg uønsket...

Opplever det lignende med min jobb, der vil ikke sjefen tilpasse noe for meg, og hvis jeg er 50% sykmeldt, så finner de ikke vikar til den andre 50% (ingen vil jobbe så korte dager) og vaktlistene er fulle på dagtid, og jeg kan ikke jobbe til halv tolv på kvelden!

Legen min skrev i går et brev til trygdekontoret, som skal ta kontakt med sjefen min for å snakke om tilpassa arbeidssituasjon.

Arbeidsplassen plikter å tilpasse seg for den gravide, og rett skal være rett!!

Jeg forstår at du har samvittighet ang kollegaene dine, men arbeidsplassen din burde jo følge regelverket!!

Har du egentlig lyst til å gå hjemme i flere måneder uten å ha noe å gjøre?? Det er jo et halvt år til november! Hvis du synes det er greit, og legen godtar det, så er det jo bare å sykmelde seg! Men det kan bli litt kjedelig da! Og vanskligere å komme tilbake på jobb!

Om jeg går hjemme, kommer det til å bli kurs kanskje.........

vil ikke være uønsket, på jobben min er det ikke noe å tilrettelegge sier de...

jobber som selger og da er det det jeg gjør sa han, Dette er et mysterium å løse........

Aner ikke hva legen sier i dag.......

Jeg er selger selv..

Jeg er halvt syk mldt pga jeg kaster opp og slik.. men sjefen min syns vis jeg ikke orker å jobbe vil sjefen at jeg syk mld meg 100%, men så lenge jeg orker vil de at jeg skal jobbe.. Men problemet er at vis det blir mye fram og tilbake blir det veldig dyrt, men sjefen skal kunne tilrettelegge for deg uansett..

Lykke til i dag

synes sjefen din er ganske slem, skal jo egentlig legge opp til at gravide kan være på jobb, men kan jo være vanskelig for sjefen å da.

Men husk på at man taper ferielønn av å være sykmeldt, siden sykpengene ikke regnes som lønn:)

Lykke til, håper det ordner seg for deg

Annonse

Å jeg blir så sint når jeg hører slikt. Sjefen din plikter faktisk til å finne noe annet å gjøre hvis du ikke kan utføre jobben din. Jeg ville ikke ha hørt på han. Det er tross alt ditt liv! Jeg ville heller ha jobbet 50% hvis du føler at 100% er for mye. Jobb det du greier, og DRIT i han sjefen din. Han burde være glad for at du vil jobbe og stå på.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...