Gå til innhold

Her er min historie

Anbefalte innlegg

Ville bare dele mine erfaringer for å få planlagt keisersnitt.

Har fra før 2 barn som er født vaginalt og som legene i ettertid har beskrevet som gjennomsnittslige fødsler.

Nummer 1 gikk greit, uten noe form for bedøvelse, men revnet "hele veien" og ble feilsydd etterpå noe som gjorde barseltiden fylt med smerte og et underliv som aldri vill bli "normalt" igjen.

Nummer 2, fortrengte hele fødselen helt til jeg var i pressrier.

Alt ble galt for meg, og en jordmor som jeg ikke kom oversens med.

Ingen kontroll og ingen smertelindreing.

Denne fødselen kunnne jeg skrevet en bok om alt som gikk galt, men det endte godt, hvis mann bare skal se på det at jeg har 2 friske barn i dag.

Men etter en lang prosess med det fysiske og ikke minst det psykiske ble jeg erklært frisk.

MEN så ble jeg gravid igjen og fikk en kjempesmelll.

Allerede på første kontroll ble jeg henvist til psykolog og startet behandlig, da både antidepresiver og samtaler.

Jeg hadde rundt halveis i svangerskapet ikke vurdert keisersnitt pga jeg viste ikke det var et alternativ, men da det ble tatt opp under en samtale at det kunne jeg vurdere keisersnitt var jeg ikke i tvil om at DET var noe for MEG!!!!!

Ikke på grunn av smertene i det hele tatt, og underlivet mitt er ødelagt kosmetisk uansett, men da har jeg kontroll, og jeg kommer ikke til og MISTE den kontrollen.

Så det ble ordnet time med overlege, og jeg hadde med psykolog på det møtet.

Da jeg kom dit viste jeg lite og ingenting om evt komplikasjoner og hva jeg kunne forvente meg, men fikk fortelle hva jeg ville ha ut av et keisernitt og hva jeg ønsket. Gråt meg gjennom dette møte, og var veldig klossete når jeg skulle snakke, med hadde heldigvis psykolog og mannen min der som støtte og som kunne ta over når jeg ikke klarte.

Fikk det innviglet etter en liten halvtime og fikk datoen med en gang.

Fikk tilogmed velge mellom noen dager, noe som ga meg kontroll med en gang:)

Takk for at du leste dette, ble litt rotete, men ville fortelle min historie om å få keisersnitt og ønsker alle i samme situasjon lykke til:)

Anonym for øyeblikket:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9364336-her-er-min-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...