Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jenta vår har vært veldig grei i bil veldig lenge - dvs hun har sovnet ganske greit og sovet stort sett hele veien.

I det siste har snuppa (som snart er 14 mndr) blitt fryktelig utålmodig og sutrer og gir uttrykk for at dette er kjeeeeeeeeeeeeedeliiiiiiiiiiiig....

Noen som har noen triks for å få småttisene til å enten roe seg eller bli aktivisert?

Bruker nå musikk, bøker, Mariekjeks - men trenger flere tips.... Vi er mye på farten med familie et stykke unna - og håper at bilturene blir bedre snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kjører mye bil og har noen gode tips??

Skrevet

Hvis hun sitter bakovervendt, så ta vekk nakkestøtten på det setet, så har hun full oversikt ut bakvinduet. Det har fungert veldig godt hos oss.

Skrevet

........tøtta mi, nå på 18 mnd, har vært på mange bilturer. Også helt til Tyskland.

Min oppskrift på rolig unge;

Nytt bilsete, slik at tøtta sitter rette veien og for se ut. Kjøp et sete med solid sidebeskyttelse slik at sidestøtta blir god i tilfelle søvn.

Før jeg drar på tur, gir jeg et solid grøtmåltid, slik at tøtta blir god og trøtt.

Passer på at hun når tak i juiceflaska si, samt har kosereven, myk terning og et par ting lett tilgjengelig.

Koseterningen var suksess her. Knapper på ene siden, glidelås på andre, osv osv. Mye å se på, og mye å ta på.

Lav musikk.

I våken tilstand, så overdriver jeg med f eks SE KUUUUUA........ Den sier MØØØØØØØØØ. SE TRAAAAAKTOREN....... Den sier BROOOOM.....

Blir det litt mye sutring, så stopper jeg enten på en rasteplass og slipper tøtta løs. Passer selvsagt å finne en plass lengst mulig ute fra veien, og gåselene må på ;)

Skrevet

Jeg ofrer glatt en rolig unge for sikkerheten! Et fremovervendt bilsete er IKKE tingen for at ungen sitter sikkert, det er mange ting man bør prøve før man snur!

Har også en ekstremt utålmodig og skrikende unge, men trøster meg med at det er en fase og at hun kommer over det (akkurat som storebror gjorde i sin tid)...! Vi har satt bilsetet bakovervendt i fremsetet så snuppa kan se meg og jeg har litt oversikt i øyenkroken over hva hun driver med (selv om jeg selvsagt holder øynene på veien!) og kan prate med henne og aktivisere henne..! Et alternativ er å kjøpe dvd-spiller og ha den i bilen med favorittfilmen, så kan hun se noen snutter om dere skal kjøre langt... Populært de gangene vi kjører Trondheim-Oslo-Trondheim her hvertfall :-)

Skrevet

Har en liten propell som aldri har likt å sitte rolig mer enn 10 minutter, så lange bilturer var helt utelukket. Løsningen for oss kom da vi kjøpte bærbar DVD. Med film i baksetet kan han sitte rolig i opptil en time før vi må stoppe og få ut litt "spring i beina".

Skrevet

Hvilket bilsete har du? Vi har HTS sitt Izi Kid Combi sete (det som kan settes begge veier). Det står bakovervendt og hun sitter høyt og ser ut av vinduet både på sidene og bak. Dermed så okkuperes tiden mye med å se på tingene rundt seg. Mini har også sett på dvd, som funket veldig bra det og. Hun digger Elias, så da er hun okkupert en stund med det også.

Passer også på å ta pauser oftere enn det vi ville gjort før slik at hun kan komme seg ut og gå litt og se på nye ting ute også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...