Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen for å forlange utredning nå, er lei av å vente på at ingenting skjer... Hva begynner de med? Noen som kan fortelle litt om prosessen i utredningen?

Tusen takk :)

og til de med pcos, må en ta prøver for å fastslå det, eller kan legen bare si at : du er overvektig, du har nok pcos????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9364087-hva-gj%C3%B8r-de-p%C3%A5-utredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg tror det er litt forskjellig fra lege til lege hva de begynner med.. Jeg har ei venninne som var hos en lege som tok masse forskjellige blodprøver, pluss en vanlig underlivsundersøkelse. Og hun fikk beskjed om at hvis de prøvene var normale skulle hun bli sendt videre til en klinikk i Skien for å finne ut hva som kan være galt.

Jeg ble henvist direkte til gynekolog, som tok innvendig ultralyds undersøkelse av underlivet mitt!

Jeg fikk da diagnosen Pcos, pga cyster på eggstokkene, som ble bekreftet av noen prøver jeg tok samme dag!

Det må nevnes at jeg måtte purre på gynekologen for å få de testresultatene, fordi han "glemte" meg.. Og venninna mi har fremdeles ikke fått svarene sine..og det er vel snart et par mnd siden.. Så IKKE gi deg! Bare mas i vei!!

Legen kan ikke bare si at du har Pcos bare ved å se på deg! Da må du i hvertfall bytte lege! Men hvis han ser visse ting som er vanlig hos en med pcos, kan han jo sikkert si at du kanskje har det! Og begynne å undersøke nærmere.

Men det kan jo være så veldig mye annet oxo!

Jeg krysser fingrene for deg, og ønsker deg lykke lykke til!!!!

Klem

Hei!

Først var jeg hos fastlegen min. Han henviste meg til gynekolog. Der ble det fort konstatert pcos. Først tok jeg noen blodprøver. Etter det var det en underlivsundersøkelse. Da fikk jeg beskjed med engang om at det sannsynligvis var pcos, hadde en del cyster. I tillegg hadde jeg mange andre symptomer på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...