Gå til innhold

kan babyer spise sterk mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvis de liker det og det ikke er salt? Annet krydder er ikke fy fy mat eller? Jenta fikk smake litt fajitas i stad (små biter) og så ut til å like det kjempegodt, selvom det var ganske krydret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterk mat til babyer er vel ikke å anbefale. Vet ikke hvor gammel babyen din er, men husk at babyer er vant med morsmelk/mme som ikke har så alt for mye smak. All ny mat som gies er en ny erfaring og magen skal tross alt venne seg på fastere føde og nye smaker samtidig.

Skrevet

hun er 8,5mnd da og vi har begynt med litt middagsmat, men hun har ikke vært veldi intressert i det. I tillegg får hun grøt to ganger om dagen, så fajitas var ikke det første hun fikk smake da ;)

Skrevet

Fajitas har jo masse salt!

Skrevet

Sånn ferdig fajitas mix har masse salt ja, greit å være klar over. Det var det jeg fikk mest vannansamlinger i kroppen av og måtte holde meg unna når jeg var gravid.

Skrevet

Veldig mange typer krydder og krydderblandinger har salt i seg, så man må lese på innholdsfortegnelsen. Ellers tror jeg ikke det er noen krydder som er farlig for ungen. noen 6 mndr glass har pepper i seg og urter er jo godt å krydre med og er sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...