#Prinsemor# Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Kan jeg ta kestine når jeg ammer? Får feber og leddsmerter av pollen. Går bra med litt av og til men en blir sliten av å ha det slik hver dag. Sitter inne for å unngå pollen. Men blir slik likevell. Skal prøve akupunktur men har hørt at det må gjøres før eller etter sesongen, slik at du er ferdig behandlet til sesongen starter. Så det skal jeg prøve til høsten. Noen med med tips og råd?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Aner ikke om kestine, synes det høres ut som alle leger gir ulike beskjeder.. Legen min ville ikke gi meg noen allergitabletter så lenge jeg ammet - og de som inneholdt cetiricin skulle man iallefall holde seg unna sa både legen og apoteket. Jeg fikk kortison-sprøyte som "akutt-behandling" + nesespray og øyedråper. Men jeg vil anbefale fotsoneterapi! Det fikk jeg for å styrke immunforsvar og etter det hadde jeg ikke behov for medisiner mer. Det er noen år siden siste behandling, men nå har jeg bestillt time for ny. Håper resultatet blir like bra denne gangen.
Mamma til gutt 2.2 Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Dette står det i felleskatalogen om kestine: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Dyreforsøk har ikke vist fosterskadelige effekter. Erfaring hos gravide mangler, og preparatet bør derfor ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Er ikke undersøkt og preparatet bør derfor ikke brukes under amming.
Lillegutt ble junibarn Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg fikk hos legen noe som jeg kunne bruke under amming.men i bruksanvisningen står det at man ikke skal bruke det under graviditet og amming.litt skummelt.men jeg stoler på legen min.(LORATADIN heter den.)
mayaya Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Jeg fikk beskjed i dag om at jeg ikke kunne ta noe allergimedisin mens jeg ammer... Og Kestine er visst en av de verste. På de andre står det at det er ukjent om det virker inn, mens på Kestine står det at man ikke skal bruke den.
Juliemamman Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Vallergan kan du bruke mens du ammer. Det sa iallefall legen min....
hemmeligvemmelig Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=1019174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå