Gå til innhold

Ammer og gravid igjen -> amming og sjalusi...

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby på snart 10 måneder og nå har jeg blitt gravid igjen! Jippi! :-)

Men nå er det sånn at jeg ammer fortsatt. Siden jeg begynner å jobbe snart kan det jo hende at den ammingen vil redusere seg av seg selv, men babyen er veldig glad i puppen, så jeg tror kanskje ikke det. Har jo lest at man godt kan amme den eldste selv om man skulle få en mindre en...

Men jeg har begynt å tenke litt over det med amming og sjalusi... Dersom den eldste da får småsøsken så hender det vel ofte at det kan bli litt sjalusi. Og i starten når de små nyfødte ammer tar det jo fort litt tid. Dersom jeg da skal fortsette å amme den eldste... Hvordan vil han da reagere på at jeg ammer den yngste?!

Lurer derfor på om det beste kanskje bare er å slutte med hele ammingen ganske snart. Slik at eldstemann glemmer hvor "godt" det er med puppen før nummer to kommer...

Dere som ammehjelpere, har dere lært noe om amming og sjalusi?!

Fortsetter under...

Jeg ammer to nå, og har ikke sett noe til sjalusi, verken ved puppen eller ellers. Har litt lite tid til å svare nå, men søk på tandem, så får du opp en del om tandem-amming.

Det anbefales at man enten avslutter i god tid før den nye babyen kommer eller fortsetter hele veien, og også etterpå. Jeg kjenner flere som tandem-ammer, og alle sier det samme: Sjalusi ved puppen har de ikke sett. Den eldste forstår at babyen må ha førsteprioritet.

Tusen takk for svaret... :-)

Den eldste blir jo da omtrent 1 1/2 år når jeg får nummer to. Bare tenker at han kanskje er litt for liten til å forstå at babyen må først...

Hvor lenge før er i god tid? Jeg vurderer å slutte ca 6 måneder før (dvs når eldstemann da er ca ett år...)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...