Duddlidu Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Lillegutt på 8 mnd har lært å reise seg, så nå er det bare opp å stå som gjelder. En del av problemet er at han ikke kommer ned igjen. Jeg legger han ned, han spretter opp.. selv om han er trøtt som en dupp. Sto i senga ista og vinglet med øynene igjen mens han ropte. Jeg la han ned, han spratt opp igjen. *Sukk* Slik har det vært i hele dag når han skal sove lur, det som har vært ganske uproblematisk tidligere. Så nå til kvelden etter X antall ganger opp og ned lek, så satte jeg på en sele og festet han til senga. Stakkar lillegutt var dødstrøtt og sovnet nesten på flekken etter først å ha uttrykkt sitt sinne over å sitte fast. Føles så veldig feil å feste han til senga, men kjentes også som eneste løsning nå i kveld. Er det andre her som har det slik for tiden?? Noen som har valgt å ikke feste i sele, har det da gått over av seg selv etter en stund? Håper å slippe dette selestyret egentlig.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jepp Christina på 7 mnd er nettopp begynt å stå selv, hu skal bare sitte eller stå i senga...IKKE ligge...om vi legger henne ned gråter hun og reiser seg opp med engang og kjefter på oss nesten hehe...ganske irriterende ja! Har ikke prøve sele...men hadde nok ikke brukt sele uansett tror jeg..blir liksom feil i mine øyne!! Meeenn...blir man desperat så blir man det...skjønner tankegangen din!
LivetErEnLek Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Da lille tulla var rundt 3 mnd, begynte hun å åle seg ned i bunnen av vogga og hver morgen fant jeg henne der, med dynen over hodet. Blei kjemperedd, og sov dårlig om natta, måtte jo opp x antall ganger for å legge henne på plass. Løsningen for oss ble da å kjøpe en babysafe bra babydan. Hun ligger i en myk og god pose som festes i sengen med stropper. Hun har nå blitt ti mnd og for en stund siden prøvde jeg å legge henne i posen, uten selene, men da fikk hun rett og slett ikke sove. Hun er blitt vant til dette og hun gråt sårt til jeg festet dem. Så her festes også gullet fast, selv om jeg synes det høres noe bestialsk ut. Du kan jo prøve en sånn pose på han, innbiller meg at det er mer behagelig enn en sele. Er ikke sikkert du trenger å bruke selene til den en gang. Er ikke like lett å reise seg når man har den på. Lykke til
Lykkepiller Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Sånn var det her også, men det varte bare i et par uker. Nå sovner hun etter få minutter. Det skjer av og til at hun tuller litt, men det er skjelden. Har aldri brukt sele/pose og kommer ikke til å gjøre det heller.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har ikke erfaring med dette selv. Men jeg må bare svare deg på en ting - dersom det føles veldig feil å feste ham til sengen, så bør du kanskje følge magefølelsen? Ikke vondt ment, altså, men jeg mener virkelig at magefølelsen, på lik linje med samvittigheten, er noe vi er utstyrt med med god grunn.
Duddlidu Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har virkelig et ønske om å slippe å bruke sele ja, så imorgen blir det på nytt å prøve å lære han å sette seg ned igjen på egenhånd. Er enig i at magefølelser er viktige, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Takk for innspill allihop.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 hei! da gutten min var rundt 8/9 måneder ble dette et problem hos oss også. vi holdt på flere kvelder på rad med å gå inn til han og legge han ned, gang på gang. det tok sin tid, men tilslutt forstod han at det ikke nyttet, vi kom inn og la han bare ned og sa god natt, og trøstet han litt og så gikk vi igjen. det tok bort i mot ca en uke. men det gikk. så jeg tror egentlig ikke det skal være nødvendig å feste barnet til sengen... lykke til videre!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Sønnen min reiste seg i senga, og stod og dunket hodet i kanten! Helsesøster anbefalte oss å prøve vognselene en liten periode! Hadde de på ei uke! Han gråt litt føste kvelden, men vi bare sjekket hvert 5 min. Etter den uka lå han stille som et lam
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Eldstemann her var også sånn, reiste seg hele tiden da han skulle sove. Jeg visste ikke at man kunne feste de, så han bare stod til han sovnet. Den tiden da de tvinger seg selv våkne er litt frustrerende. Verre var det da han var litt over året og begynte å stikke av fra sprinkelsengen sin...husker ærligtalt ikke hvordan vi taklet og overlevde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå