Gå til innhold

Hvordan få baby til å ikke spise ledninger, planter, slikke på møkkete gulv og ja......... alt det andre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å løpe rundt å kun si NEI hele dagen? Eller begynner man med nei, for så å utvikle vokabularet deres? Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møkkete gulv ? På tide å vaske kanskje ?? ;o) Nytter vel lite å si NEI tror jeg : ) Her distraherer vi.. Og når det ikke nytter, distraherer vi litt til ; )

Skrevet

Synest man skal si minst mulig nei jeg...tror jeg blir skuffet vist poden sier nei før mamma og pappa, hehehe..

Ledninger og planter må nok bare flyttes til et sted hvor barnet ikke får tak i det, og møkkete gulv må vaskes. Men husk at det ikke er farlig om barnet slikker i seg litt skit. Man må jo utsettes for litt bakterier for å bygge opp et godt imunforsvar mener jeg.

Skrevet

Hehe, førse jeg også tenkt på var at det var vel på tide og vaske da :-)

Skrevet

Eneste løsning for å slippe å si nei, er vel å fjerne alle nei-tingene. Sett opp eventuelt ei grind mot rom du ikke vil babyen skal få tilgang til, putt sikring i stikkontakter, flytt blomsterpotter, gjem ledninger bak/under skap, tepper ol. og hold gulvene rene :) Her har vi også laget egne dører til de nederste hyllene i bokhylla hvor det står bla en printer og der akvariepumpa står.

Gjør hjemmet deres babyvennlig :D

Skrevet

Her ble det mye rengjøring gitt.. Vasker dere alle gulv hver dag dere da? Det har jeg faktisk ikke tid til. Det er jo ikke snakk om skikkelig møkkete, men mer: litt hår her og der (jeg røyter skrekkelig), et par hybelkaniner som babyen alltid finner, litt brødsmuler og sånn.

Hva med lugging da? Og kloring? Bare for å ta noe som ikke er renholdsrelatert;) Det jeg lurer på er hvordan grensesette uten å være bare mamma=nei. Og ja, jeg roser selvfølgelig masse når babyen er flink.

Skrevet

Når han gjør ting som gjør direkte vondt, så forsøker jeg å lære han auau istedet. Sier auau når han slår seg selv (prøver å ta på varm kopp, ramler overende, slår seg med en leke el.), og auau når han lugger/klorer meg. Han har vel ikke særlig forståelse for det riktig enda tror jeg, men kan vel kanskje få det håper jeg :) Dessuten blir det litt mindre krasst enn nei-ordet som brukes mer enn nok ellers uansett. :)

Skrevet

Tror alle rengjøringstipsene var litt spøkefull.. : ) Vi har 2 katter og hund, så her vaskes det ofte.. Men ikke oftere enn jeg absolutt må.. ! ;o )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...