Gå til innhold

Hjelp meg!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut idag at jeg var gravid! Jeg og kjæresten ble kjempe glad.. men så fortalte jeg det til søsteren min.. Hun ble glad, men samtidig begynte hun å gi meg leksjoner.. Jeg har ikke fast jobb, han jobber som lærling(tjener ikke så mye) og jeg slutter på skolen om 1 måned..

Har dere noen tips av hva jeg kan gjøre??

Har dere hatt dårlig råd og fått baby?

Jeg vil virkelig ha denne babyen!

Så jeg trenger seriøst råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel en del av oss alenemødre er ikke akkurat velsignet med mye penger, men klarer oss allikevel, sammen vil du og typen klare det skal du se, og det finnes vel hjelp å få om dere sliter med økonomien..det ordner seg skal du se:)

Skrevet

Meld deg opp til studier til høsten, så får du stipend (ca 10 000kr i mnd). Ellers kan du fikse deg en jobb, og jobbe der i 6 mnd, da har du krav på perm.penger. ;) Men du får det meste av informasjon på første kontrollen (alle kontrollene er gratis by the way) hos lege eller jordmor. ;)

Dette klarer dere!!! ;)

Skrevet

Er alle kontrollene gratis??

Jeg har bestilt time hos legen nå i juni.. jeg må vell betale?

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at du får 7 kontroller og 1 UL gratis. Du velger selv om du vil ta kontrollen hos jordmor eller lege (må kanskje innom legen et par ganger i løpet av sv.skapet). Men nei, tror ikke du skal betale nå i juni...;) Gi beskjed om noe annet skjer da! Skal til første kontroll i juni selv. ;)

Skrevet

Det skal jeg gjøre:)

Når skal du til legen?

Hvor gammel er du?

Skrevet

Alle legetimer du har mens du går gravid og er pga graviditeten er gratis. Har du privat lege må du sikkert betale, men hos vanlige legekontorer og hos jordmødre betaler du ingenting.

Dette går veldig bra. Selvfølgeilg blir det tøft, men før du vet ordet av det arver dere i hytt og pine.

:)

Skrevet

Er ikke akkurat rike vi heller. Vi er begge på begynnelsen av 20-årene, og har ikke etablert oss skikkelig. Likevel angrer jeg ikke et sekund! Det er nok folk som venter til økonomien og livet er "stabilt" som gjør at statistikken over alderen på fødende er så "høy". (ikke at jeg synes det er noe galt med det, la det være sagt)

Jeg er selv student, og da får jeg 7000 i stipend neste år. (føder i juni, så hele neste år går til permisjon) Hele pengesummen blir til stipend, ingenting lån, og du kan velge selv om du vil studere i de 10 månedene du får stipend, eller ikke. Har hørt at lånekassen faktisk anbefaler folk å melde seg opp på kurs, for så å få stipend, selv om de ikke kommer til å studere, eller er ferdig med studiene... Men du må ha studert innen de siste 6 månedene før fødselen, og en kan ikke søke stipend før barnet har kommet. Det kan gjerne lønne seg å jobbe i stedet, siden du antakeligvis føder neste vinter/vår, i forhold til studiene? Da kan du også jobbe deg opp til en grei pengesum, slik at du får mer når barnet har kommet. 7000 er jo ikke allverdens i dag, men vi klarer oss i hvertfall godt på mine og hans penger neste år...

Lykke til, og gratulere så masse, masse! -Nyt svangerskapet!!!

Skrevet

Jeg er 21 og har funnet ut at jeg er gravid nå i vår, og hadde alt bestemt meg for skole. Da blir det jo noe penger i hvertfall. Nå jobbe jeg kun gjennom Nav, noe det ikke blir mye pener av... Typen tjener greit, men er kjett å ikke ha noe selv. Og utdannelse må jeg jo ha uansett.

Jeg ble veldig overrasket over at også den første timen var gratis, men det var den! =)

Lykke til!

Skrevet

kjære deg, økonomi er viktig, men kjærlighet er viktigere:) det tror i alle fall jeg på! selv har vi god økonomi, så det har vi ikke bekymret oss for, men for guds skyld ikke finn på å ta abort pga økonomien når du ellers synes det er så fantastisk:) gratulerer med graviditeten!

Skrevet

alle kontroller er gratis, uansett hvor mange som er nødvendig. en UL, hvis det ikke er noe utenom det vanlige. jeg har allerde fått to gratise UL..

Skrevet

Hei!

Gratulerer med graviditeten! Ikke la folk skremme deg fra dette!

Jeg støtter rådet om at du kan begynne å studere eller jobbe når skolen er slutt. Skulle ikke dette gå så ville jeg tatt kontakt med NAV og forhørt meg om mine økonomiske rettigheter. Jeg er sikker på at dere vil klare dette! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...