Gå til innhold

Solfaktor dress på sydenferie - noen som har prøvd de på Lindex? Eller bedre de på apotek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser snart til syden med lillegutt på ett år. Har vært rundt å sett etter solfaktor drakt, men utvalget varierer jo veldig, ikke minst prisene. Noen som har noen å anbefale?

Ser de selger på Lindex med solfaktor 40, til kr 199. Enkelte apotek har noen rester liggende til 300kr, faktor 50. Polarn o pyret har til 400kr, men det gidder jeg ikke betale for en sånn drakt.Og trenger han hatt med solfaktor? Eller holder det med solhatt?

Er nokså ny på dette området her :-) Setter pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd disse dressene, men vi var på ferie i august i fjor (på Kreta) og da var snuppa vår 14 måneder. Vi smurte med solkrem (Ambree Soler kids faktor 30, spray flaske. Turkis når du sprayet på så man så lett hvor det var sprayet på) og det fungerte kjempefint for oss. Passet på at hun ikke var for lenge i solen. Hadde solhatt (helt vanlig uten faktor fra Lindex) og solbriller, selv når hun badet. Solen reflekteres veldig i vannet og hun "myste" uten brillene. Hun likte ikke å bruke solbriller, men i vannet var det helt greit.

Lykke til og god tur :-)

Skrevet

Vi kjøpte t-kjorte og solhatt med solfaktor 50 på babyshop i fjor og den var virkelig bra.

Brukte solhatten hele dagen.

Vi smurte med Dr.Hauscha på morgenen og lot han ha på t-skjorten halvparten av tiden han var i sola.

Var ikke solbrent en eneste dag og han var kun i skyggen når han sov!

Skrevet

Kan jo bare si hva jeg ble anbefalt av hudlegen min; høyest mulig solfaktor på solklærne, det er det som er desidert sikrest for å forhindre solskader, og får man tak i det så kjøp legionaire hatt til barnet. (Er en caps med "slør" bak), barn sitter gjerne foroverbøyd og peller i sanden etc etc og et sted de gjerne kan bli solbrente (og har sensitiv hud) er i nakken.

Og selvsagt holde seg unna solen når den er på sitt sterkeste :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...