3 prinser <3 Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg tror kanskje jeg begynner å miste melken. Sønnen min er snart 4mnd, og de siste dagene virker det som jeg har lite melk. Når jeg ammer tar det ikke lang tid før han vrir seg vekk og begynner å skrike. Han søker etter puppen, og prøver litt igjen. Men vrir seg vekk med en gang igjen. Når jeg prøver å pumpe kommer det nesten ikke noe, heller ikke ved håndmelking. Har ikke brystspreng, så kan vel ikke være tette melkeganger. Har jeg mistet melken? Hva kan jeg gjøre???
Fødemaskinen Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Har du fått mensen kanskje? Eller gravid?Ved begge tilfeller får man mindre melk og den smaker merkelig. Smak på melken din. Om det er mensen eller ikke, kan jeg jo gi deg noen tips : Det du kan gjøre er å legge ham til så ofte som mulig. Gjerne hver time. Om han nekter brystet er d viktig at du pumper iallefall hver andre time. Det gjør ingenting om det ikke kommer noe når du pumper, brystene blir allikevel stimulert til økt produksjon. Pump et kvarter på hvert bryst etter amming. Pass på at du ikke blir sår. Velg tidspunkt for måltidet med omhu. Gjerne når han nettopp har våknet fra en lur og er søvning. Du kan evt gå og amme. Nattamming er ideelt. Det er lettere å øke om natten, samtidig som baby oftest tar puppen i halvsøvne. Samsoving er derfor supert i sånne perioder. Ta en titt på linken som jeg har dyttet opp til deg, mange tips om urter og annet som øker melkeproduksjonen. Les også på ammehjelpen.no- se etter brystvegring og lite melk.
Sjalabais Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Det er ikke bare melkeproduksjonen din som har stabilisert seg i forhold til hvor mye gutten din spiser da? Da føles ofte puppene veldig slunkne en periode. I tillegg er det helt umulig å pumpe ut en dråpe om en er stresset og bekymret for om en har lite melk mens en pumper... Jeg fikk ikke ut 5 ml en gang da jeg hadde brystspreng og i det jeg begynte å pumpe meg kom til å tenke på "Hva om L våkner stupsulten nå, i det jeg har pumpa meg tom?" Etter den tanken satte seg i hodet mitt, fikk jeg ikke ut ei dråpe... Vrir han seg vekk uansett hvilken side du legger han til på? Har du prøvd å amme mens du går? Noen babyer trenger å distraheres litt en periode mens de ammes. For L holdt det at jeg gikk med henne, eller at jeg stod sånn at hun kunne se tv'en om den stod på mens jeg amma. Tenker at det kunne ha vært en idè å fått en kiropraktor til å kikke på nakken til gutten din. Kan være at han har fått en liten "trykk" i nakken som gjør at det er ubehagelig å ligge og die. Det finnes jo mange rare stillinger å amme i, reagerer han likt uansett ammestilling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå