Gå til innhold

Det berømte PRESSET ved ks..please svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg fikk innvilget ks 18 sep:)

legen sa at noe som de fleste syns er ubehagelig er når dem presset ut ungen ved å trykket på brystet ditt... det kjenner man siden man ikke er bedøvet der.

Hvordan beskriver du det om du har opplevd det? er det ille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Først gratulerer med innvilget ks.

Jeg vet ikke om du har født før?

Men sammenliknet med å føde tror jeg neppe presset blir store påkjenningen. Litt ekkelt kanskje, men tenk heller på alle press-riene du slipper :-)

Lykke til!

Skrevet

Hæ? Merket ikke at de presset jeg.. og jenta mi satt godt fast! Hmm.. Ingen som trykket på brystet mitt..

Skrevet

Det var ingen som var i nærheten av brystet mitt! De holdt bare på heeeelt der nede. Har aldri hørt om dette før! Merkelig.

Skrevet

Det er vel noe man kan karakterisere som ekkelt og ubehagelig men langtfra vondt. Det er ikke noe smerte ved det, men man kan foele at legen(e) presser, dytter, drar i magen. Foeles litt som om de om-moeblerer alt i magen og man blir litt uvel og kvalm av det. Det er nesten om aa kjoere karusell. De sier at noen kan bli skikkelig kvalm og kaster opp, saa man skal jo ikke spise foer man tar ks. Kan ikke huske de presset paa brystet, men fra ribbeina ned for aa faa ut babyen. Min satt nok ogsaa litt fast i bekkenet etter 12 timer med rier og han hadde skikkelig spisst hode naar han kom ut. Saa de drev og dytta og dro en del. Om man tenker paa det saa skal de jo faa ungen ut av en 15 cm stor aapning, saa de maa jo dytte litt. Man er jo bedoevet, men man kan foele at de roerer magen, selv om man ikke kjenner noe smerte. Egentlig litt rar foelese, men IKKE NOE A GRUE SEG FOR - det er jo over paa kort tid! Lykke til!!!

Skrevet

jeg kan heller ikke si noe om noe ubehagelig press på brystet...jeg hadde ks for 9 dager siden......har bare positivt å se tilbake på ifbm ks....lykke til når tiden kommer..

Skrevet

Heia!

Jeg kjente ikke det i det hele tatt jeg. Tror ikke de presset så mye på brystet, men mer øverst i magen. Kjentes litt rart ut akkurat da hun ble tatt ut, men det var ikke vondt eller ubehagelig synes jeg da:)

Skrevet

Hadde ks i oktober-06. Kjente at de dyttet og dro litt i magen, men det var ikke noe vondt, bare litt rart. Kjente ikke noe press hverken her eller der. Visste ikke at jenta mi var ute før de sa det "her kommer hun, hun er stor og fin" :-) - og vips kom hun over forhenget til oss og vi fikk se verdens fineste jente! Alt gikk så bra, jeg hadde ikke noe særlig vondt heller, selvsagt litt første døgnet men etter det var jeg fin igjen. Fikk kommentarer fra besøket mitt om hvor frisk og rask jeg var, var oppe og gikk samme kvelden som ks var. Ikke noe problem her. Gled deg og lykke til!

Skrevet

Hei jenter!! tusen takk for fine svar :)

Nå fikk jeg enda et spørsmål....får jeg rier selv når jeg skal ta ks? leste at en av dere hadde hatt rier...

Skrevet

er ikke "ommøblering", dytting og pressing noe vi alle er vant til på det punktet? Jeg føler ihvertfall at min "lille" gutt inni der har lært meg alle de bevegelsene....

Skrevet

Hvis fødselen din har startet på normal måte før du skal ha ks, får du kanskje rier - men ikke ellers. Jeg var veldig glad for at jeg slapp det denne gangen. Grunnen til at jeg hadde planlagt ks nå, var en vanskelig fødsel sist der jeg synes også riene var veldig vonde. Er superglad for at jeg slapp dette denne (siste) gangen. I forhold til min vanskelige og vonde fødsel, var planlagt ks helt himmelsk for meg!

Skrevet

himmelsk faktisk. Jeg gleder meg jeg nå :)

Skrevet

Jeg kjente ingen verdens ting jeg!! Lykke til!

Skrevet

å huff så ille det må være når folk ikke kjente noe engang lol :)

Skrevet

Hei:)

Kjente at de romsterte litt inni nederste del av magen, men det var ingen som presset på brystet mitt, nei... Hadde jo forhenget under brystet, og ingen hender kom forbi der, så nei det var ingen press der:) KS var er helt FANTASTISK opplevelse!!!:) Jeg skal ha planlagt KS nå igjen på august:) GLEDER MEG!!! :)

Lykke til:) Og ikke gru deg:)

Klæm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...