Gå til innhold

Litt bekymra!!!!

trollet66

Anbefalte innlegg

Var til kontroll hos jm i dag, og sf målet mitt var på bare 26, litt under normalkurven(men dog innenfor farget felt). De andre gangene jeg har blitt målt har jeg ligget midt på streken. på UL i uke 22 målte de veksten til +5% I de de to foregående svangerskapene har jeg vel ligget i overkant av normalen fra midt i svangerskapet.

Blir litt stresset og bekymret nå da, så innmari mange tanker som kommer?? Hva kan være galt, er det noe feil med ungen på tross av lav risiko ifm duotest. fungerer ikke morkaken som den skal. Med førstemann så veide den over en kilo!!!!!

Jeg skal til legen for ul den 7. juni, og da får jeg bedre vite hvordan ting ligger an.

Ungen er jo vannvittig aktiv, og hjerterytmen var fin fin........... Håper bare det er en treg vekstperiode?!

Fortsetter under...

Huff - ikke moro å gå sånn å gruble. Var JM fornøyd? Eller var hun også urolig? Og har du blitt målt av samme JM alle gangene? Jeg hadde litt forskjellige jordmødre da jeg ventet nr 2, og så at de målte litt ulikt. Kurven ser helt "småfull" ut. Denne gangen har jeg samme JM hele veien, og kurven ser mye jevnere ut.

Godt du skal til lege - alltid godt å få sjekket ut hvis du er urolig. Og hvis du er veldig urolig, hadde jeg bedt om en kontroll før 7. juni.

Hilsen fra

Hvis det kan være en trøst at andre er i samme situasjon: Jeg er også litt bekymret for om mitt barn vokser nok. Ikke noe gøy å gå og lure på dette. Jeg går til jevnlig UL kontroll på Rikshospitalet, og overlegen der sier at SF mål er veldig unøyaktige. Hvis du er redd for at veksten ikke er som den skal, ville jeg bedt om en UL på sykehuset før 7. juni så du slipper å gå og bekymre deg- jm kan sikkert henvise deg, eller så ringer du bare sykehuset selv og ber om å få komme innom. Men jeg tror ikke du har grunn til å være bekymret så lenge du kjenner at det er mye aktivitet i magen og hjerterytmen er fin. Lykke til videre!!

De første 24 ukene gikk jeg opp ca 10 kg, frem til nå uke 30, har jag gått opp bare ytterilgere 2.5!!!! Men jeg har vel trua på at ungen får det den skal likevel da!?

Jeg tror jeg slår meg til ro foreløpig. Det er jo masse aktivitet, så jeg burde ikke egentlig være for bekymret. Det er ikke så lenge til 7. juni. Skulle jeg merke noen endring i bevegelsemønster, så vil jeg selvfølgelig ta kontakt med sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...