Gå til innhold

Når begynte dere å "øve" babyen til å løfte hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ligge på magen på gulvet å løfte hodet sitt?

Småen liker å ligge på skulderen å holde hodet, men legger jeg han på magen på stellebordet eller på gulvet så blir han helt fra seg. gnir ansiktet ned i bakken og begynner å gråte.. Ser ut som en forkommen nyfødt kattunge stakaren. Muligens det er for tidlig å øve på nakkeholding.,..? Småen er snart 6 uker...

Så når skal man begynne å øve på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Beg med en gang vi kom hjem fra sykehuset vi,ho løfta hodet samme dagen ho kom til verden. Du må nesten se ann barnet ditt=)noen er sterkere enn andre,men de fleste barn viser når de ikke orker mer.

Skrevet

Vi prøver å øve litt hver dag ved at han ligger på magen på gymmatta si..Men han vil ikke lenge om gangen nei..Men litt trening hver dag..;)

(han er 5 uker)

Skrevet

Vi var ikke klar over at man skulle begynne med én gang, før hs var på hjemmebesøk etter 2 uker og fortalte oss det. Så vi begynte da. Men man skal egentlig begynne med én gang.

Skrevet

Dere kan sikkert bare satse på korte økter og heller ha noen økter i løpet av dagen.

Skrevet

Jenta vår blei dritforbanna da jeg la henne på magen. Hun klikka i vinkel, hylte ned i håndkleet eller teppet eller hvor jeg nå la henne. Men jeg trente likevel noen korte økter pr dag. Og plutselig - ikke gradvis nei, men plutselig! var det visst helt ok å holde hodet oppe når hun lå på magen... hun var 12 uker da endringa kom. Skjønner ikke helt hvorfor hun var så sint, for hun greide helt fint å holde hodet selv når vi bar henne omtrent fra hun var født...

Vi startet forøvrig treninga med mageleie allerede da vi kom hjem fra sykehuset.

Skrevet

Ja da får jeg jo bare fortsette å "trene" han på dette da, selv om han ikke liker det noe særlig;) Så kanskje en dag finner han ut at det går ann å løfte hodet, man trenger ikke om å ligge å gni nesen ned i teppet og bli kjempe sint når man ligger på magen..

Skrevet

Vi har gjort det nesten hver dag siden hun ble født vi. Først oppå oss, og så på stellebordet, krabbeteppet osv. Hun er veldig sterk og har vært det hele tiden. Hun løftet hodet og tittet seg rundt med en gang hun ble lagt på magen min.

Prøv å legg deg på ryggen med gutten oppå deg, snakk med han og lag lyder, så kanskje han syns det er mer ok. Husk å ha armene hans ved siden av/over hodet, slik at han har de å hjelp seg med.

Skrevet

Jeg lot knøttet ligge mye på meg og øve seg...litt mer gøy enn å ligge med nesa nedi et teppe ;)

Skrevet

Gutten min holdt hode sitt oppe etter max 12 timer etter fødsel og jm og barnepleier holdt på å få sjokk Dette var jo ikke så veldig lenge da,men ikke bare slik som de gjør for å snu hode,han løftet det for å se.

Vi har hele tiden vært obs på å legge ham på magen,for å trene musklaturen,noe hs også sa at vi måtte passe på å gjøre,da hun var her på 2 ukers kontroll,så jeg tror ikke at det er noe galt i å gjøre dette med en gang.

Skrevet

Har omternt ikke hatt han på magen før nå (4 mnd) fordi han likte det ikke. Da likte ikke jg d heller ;o) Så da ble nakken hans trent på alle andre mulige måter, han er veldig sterk i nakken. Det ble han tidlig.

Skrevet

Ligger litt bakpå på treningen vi da;) hehe

Men vi kommer sterkt tilbake nå når vi har begynt treningen;)

Øvde oss litt nå, og han løfter hodet så vidt, men ble fort sliten stakaren, så må nok trene mer.

Skrevet

øy... kaa... herregud. er han sååååååå treg. Her løfta lillegutt hodet før han ble født asså!!!!

Skrevet

FødtMedEnPilleiPanna{15.01.07}:

Godt det ikke er bare meg som ikke startet treningen på fødestua;) hihi

Skrevet

Gutten din er jo ikke mer enn 6 uker,men det er nok lurt å la ham ligge litt på magen,når han blir trett kan du jo la ham ligge litt på ryggen og vende han over på magen etter en stund.

Skrevet

man skal øve litt hver dag fikk jeg beskjed om. selv om de ikke vil. snuppa mi var sånn som din helt til hun var 3 mnd. plutselig på bare en uke klarte hun å løfte hodet og overkroppen! og så rulla hun rundt i samme slengen! så den lille øvinga vi hadde var ikke helt forgjeves selv om det virket sånn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...