Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i 5.uke og koser meg med hemmeligheten, men vet det blir vanskelig å holde meg lenge med å fortelle. mannen min synes vi skal vente så lenge som mulig, men han slipper jo å gå å kjenne på alt som skjer med kroppen!!!skal hjem til helgen og tror det blir vanskelig å ikke si noe til foreldrene mine. har lyst til å fortelle søsken rundt 18.juni, for da skal alle treffes.er det for tidlig? vi vil vente med å offentliggjøre det helt til 12.uke, men jeg vil så gjerne dele nyheten med de nærmeste før det.når har folk fortalt foreldre, søsken og nære venner? trenger å vite hva som er "vanlig" .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert vanlig å vente til ca uke 12, men vi sa det med en gang vi fant det ut. Var så glad at folk ikke kunne unngå å se at det var noe. Det at jeg mistet i uke 20 i februar gjorde kanskje gleden enda større! Men det må dere jo selv bestemme når dere vil fortelle... Hvis jeg ikke hadde fortalt det, hadde de nok sett det nå uansett. Har allerede fått mage og er bare 9 uker på vei...

Tror det er vanlig at vi kvinnfolk vil si det med en gang, mens mannfolka vil vente. Grunnen til at jeg sa det med en gang, var også litt pga at HVIS det skulle gå galt, har jeg noen som vet og skjønner hvordan jeg har det. Hadde jeg ikke sagt det til noen, og så mistet, så hadde jeg følt meg ganske alene.

Det er så mange grunner for og imot, så du må bare bestemme selv hva DU vil :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei :) Jeg var sprekkferdig til å begynne med, men nå går det bedre, er 9 uker på vei. Vi skal vente til uke 12. Det kan hende at det blir lettere å holde på hemmligheten når du venner deg mer til den.

Skrevet

Er nå 9 uker på vei..har foralt det til min mamma og to venninner.. men allers vet ikke noen noe... ennå...

Sist fortalte vi det da jeg var 8 uker på vei..

Skrevet

Jeg er i 9. uke nå.

Vi sa det til de kommende besteforeldrene med en gang vi fant ut av jeg var gravid. Har sagt det på jobb i dag, hadde egentlig ikke tenkt å si det før i uke 12, men pga arbeidet mitt var det nødvendig å si det i dag.

Nå synes jeg egentlig at det er like greit at folk vet om det. Hvis det skulle skje noe kommer de jo til å få vite det en gang uansett...

Skrevet

takk for responsen!skjønner at det er ganske forskjellig når folk forteller. i dag hadde mannen min skikkelig problemer med å ikke fortelle det til en kamerat, så da forstår vi hverandre bedre;) jeg kommer hvertfall til å fortelle mine foreldre i helgen at de skal bli momor og morfar for første gang! så får vi ta resten som det kommer. det er veldig stas å ha en så stor hemmelighet som etterhvert skal lekke!!!

Skrevet

hvorfor vente egentlig-du har liv inni magen din ...selv om den er liten så skal du mest sannsynlig gi den liv..vil du ikke fortelle søsken og foreldrene dine vist du skulle bli så uheldig og miste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...